Annons:
Etikettfordon
Läst 4308 ggr
Greenhorn
9/28/08, 8:56 PM

Krigsbubbla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu satt igång med min VW bubbla i skala 1/48 från Tamiya. Jag tänkte bygga den rätt ur lådan och sedan mixtra ihop ett litet minidio som den kan parkera på.

Annons:
Greenhorn
9/28/08, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inredningen hoplimmad på nolltid. Bra passform men ack så odetaljerat. Kanske det finns fotoets att köpa med massa småpryttlar osv, men eftersom detta är ett rätt-ur-lådan bygge så får det se ut som det gör.

Greenhorn
9/28/08, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Huven pålimmad och ena lyktpottan…..

Greenhorn
9/28/08, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Å så dagens sista bild. Det blev lite spacklande då det uppstod fula märken efter en lite väl grov gjutstam som satt fast i karossen. Trots vass sidavbitare gick det ej att klippa ett rakt snitt. Jä jä, ett par kluttar av Tamiyas spackel gjorde susen, så ska den slipas i morgon.

gigabyte
9/28/08, 9:05 PM
#4

En härlig bubbla ,kul Greenhorn ,och du har fått en god start på bygget ,kör så det ryker !!!

Greenhorn
9/28/08, 9:13 PM
#5

#4 jepp! Skrattande

[Tunnan]
9/28/08, 9:29 PM
#6

Ser mycke lovande ut det har Greenhorn
God tur med fortsättningen Glad

Annons:
Sven-Erik
9/28/08, 9:32 PM
#7

Riktigt kul bygge! Jag gillar de gamla folkorna, har haft en själv i skala 1:1, en 56:a. Ska bli kul att se fortsättningen!

Azgaron
9/28/08, 10:02 PM
#8

Kul bygge! Ska bli intressant att följa!

#3 Det brukar vara vid såna tillfällen det kan vara bra med sågblad!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

WildeSau
9/28/08, 11:08 PM
#9

Folkornas folka!

Både OPW och Split-window ska de va Cool

Blev nästan lite sugen på min 1/72 grottbyggsats också. Iallafall att titta i kartongen. Glad


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

PonCar
9/28/08, 11:14 PM
#10

Ja, jättekul med en Bubbla igen på forumet. Är ju även jag ägare till en 1:1 -66:a, som står uppallad och isärplockad -det är mitt stora "byggsatsprojekt"…

GladPontus

ElLobo
9/29/08, 9:12 AM
#11

#9: Och skulle du inte bli sugen, så finns ju alltid jag här för att ta hand om bilen …

WildeSau
9/29/08, 10:35 AM
#12

#11 Är det ett hot eller ett löfte ? Flört


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
9/29/08, 10:45 AM
#13

#12: Släck belysningen i Locketorp så ska du se … Cool

Annons:
Greenhorn
9/29/08, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Så har man gjort lite mer jobb på bubblan idag. I förmiddags slipade jag spackel samt limmade fast baklysena. Det pyttelilla bakljuset ni ser på bild orsakade en dryg timmas byggstopp samt krypande på golvet. Vid monteringen råkade jag klämma lite för hårt med pincetten vilket orsakade att baklyset fick en katapultstart och flög iväg tvärs över byggrummet.

Greenhorn
9/29/08, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

…och nu i eftermiddags fick hela klabbet en grundmålning med grå och svart primer.

Greenhorn
9/29/08, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Medans grundfärgen får "sätta sig" ett par dagar tänkte jag påbörja minidiot som bubblan ska vara parkerad på. Jag tänkte mig något okomplicerat som typ en liten sönderkörd vägsnutt  med halvdöd grönska vid sidan, samt några vägskyltar av armétyp som pekar i olika riktningar. Jag hittade en fotoram i gömmorna som blir en bra basplatta att börja på.

Greenhorn
9/29/08, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Åsså en liten passbit med frigolit för att få en aning höjd på det hela.

Azgaron
9/29/08, 10:18 PM
#18

Tjusigt Greenhorn! Ser mycket bra ut så långt! Trevligt med ett litet minidio eller basplatta!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Greenhorn
9/29/08, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ja just…höll på att glömma, här är figuren till bubblan. Menige Franz Von Brakenschläpp, bubblapilot dekorerad med pappkorset av 1:a klass med vissna eklöv, för tapperhet vid flykt. Vad som oroar mig lite är hans underliga leende trots att han har en gigantisk tandpetare monterad där solen inte skiner……

Greenhorn
9/29/08, 10:27 PM
#20

#18 Tackar å bugar Azgaron Glad

Annons:
[Tunnan]
9/29/08, 11:18 PM
#21

Mycke tjusigt Greenhorn Glad
Han har kraftiga ögonbry eller pannben den där Brakenschläpp, påminner lite om Frankenstein, fast han hade iof ingen sidbena Flört

Sven-Erik
9/29/08, 11:34 PM
#22

#19. Skrattande Vilken rolig liten historia du har byggt upp för denna plastgubbe!

[Henke29]
9/29/08, 11:56 PM
#23

Mycke bra gjort Skrattande
Ser efram emot fortsättningen här..
Är smått sugen på en sånn Bubbla Skrattande

Henke

Azgaron
9/30/08, 12:26 AM
#24

Anledningen till det mysko smilet är nog tysk eller snarare österrikisk! Allt enlig principen "det är bättre med en spik i foten"!

Eller nått!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

StefanW
9/30/08, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#19 Kanske just därför han ler….

Stefan - Modellbyggare

Tails
9/30/08, 1:04 PM
#26

#16. Man kanske skulle besöka en ramaffär då.

#19 Man kan inte helt undvika att le när man läser den fina historien! Keep up the good work!

Mvh Hampus

Greenhorn
9/30/08, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#25 Skrattande

#26 En billig ram är klart värt att inköpas istället för att stå hemma och såga egna inramningar till dioramabyggen. Jag ska själv köpa in ett gäng ramar i olika storlekar och utseenden till framtida byggen.

Så vad har hänt mer med mitt bubblabygge? Jo, det blev nattsudd och vid 03.00 fick dioramat lite grön grundfärg samt vägstumpen blev påströdd på ett lager trälim.

Annons:
Greenhorn
9/30/08, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här är förresten pinnen till vägskyltarna. En bit balsa jag skurit till hyfsad trovärdig dimension. Den ska doppas i ett medel som heter "Weather it" och är perfekt till modellhus osv i trä som snabbt och lätt ska se åldrat ut.

Greenhorn
9/30/08, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Och nu i eftermiddags fick vägstumpen lite färg i olika nyanser med hjälp av airbrushen.

Greenhorn
9/30/08, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Här är slutresultatet efter att målningen blev klar. Nu ska den få torka några timmar och sent ikväll tänkte jag göra torrborstning med oljefärger.

gigabyte
9/30/08, 7:05 PM
#31

Den vägen bli ju kanon fin  .Härligt grusig väg ,mums, mums ,giga tuggar grus och gillar det Skrattande

Azgaron
9/30/08, 8:29 PM
#32

Ser bra ut Greenhorn!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Henke29]
9/30/08, 9:38 PM
#33

Ja de ser verkligen bra ut Skrattande
Lycka till me fortsättningen

Henke

AeroTech
9/30/08, 9:48 PM
#34

instämmer

Annons:
[Tunnan]
9/30/08, 10:00 PM
#35

Snyggt det här
Kan bara sluta på ett sätt, Succé Flört

Greenhorn
9/30/08, 10:04 PM
#36

Ahh… nu sitter man här framför skärmen och rodnar SkämsGlad

Tackar å bugar för allt beröm! Skrattande

[Tunnan]
9/30/08, 10:10 PM
#37

Det är du väl värd efter detta fina jobbet

gigabyte
9/30/08, 10:13 PM
#38

så en annan sak ,den cellplast strukturen liknar väl lite som en stenvägg eller? man kan ju plocka ut o göra den lite mera ojämn sen dra mellan cellerna få en större skarv mellan dom, sen gips som murbruk,  så har man en fin stenvägg,, Måste prova ,,, nu blev jag så där igen Skrattande

[Tunnan]
9/30/08, 10:20 PM
#39

Skrattande

Greenhorn
9/30/08, 10:24 PM
#40

#38 ja jäv… himla bra idé!Skrattande

Tails
9/30/08, 11:13 PM
#41

Detta blir roligare och roligare att följa, Tackar för tippset om fotoramen. Har precis införskaffat ett par :)

Mvh Hampus

Annons:
Greenhorn
10/1/08, 4:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Så här blev det efter torrborstning med MIG's Abteilung oljefärger. Jag blandade snow white med industrial earth för att få en smutsgrå ton

Greenhorn
10/1/08, 5:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Ett första lager grönska är på plats med hjälp av några droppar utpenslat trälim. Frigolitplattan har fått ett lager färg runt kanten och är även nu fastlimmad i fotoramen.

Azgaron
10/1/08, 7:55 AM
#44

Ser bra ut Greenhorn!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Tails
10/1/08, 10:50 AM
#45

instämmer! Vad är det du använder som grönsaker på plattan?

Mvh Hampus

ElLobo
10/1/08, 11:04 AM
#46

Snyggt jobb! Kul att följa hur det framskrider till fulländning.

GeeKen
10/1/08, 11:08 AM
#47

Det är spännande att se hur ni arbetar fram era dioramor.

Jag fortsätter att registrera allt och försöker dra lärdom inför framtiden.

Snyggt jobbat!

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
10/1/08, 11:55 AM
#48

De ser jättebra ut..
Ser fram emot fortsättningen..

Henke

Annons:
gigabyte
10/1/08, 2:16 PM
#49

 Mycket snyggt , fina kontraster mellan vägbanan och det gröna !!

Greenhorn
10/1/08, 10:09 PM
#50

#45 Jag använder mig av Woodland Scenics material.

Greenhorn
10/2/08, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Har gjort lite småpyssel idag med krigsbubblan. Lite mer växtlighet är nu pålimmat i form av "coarse turf" som Woodland Scenics kallar sitt lite grovkornigare strössel. Långgräs som ska se halvdött och slokigt ut ströddes över det hela. Tyvärr är jag inte helt nöjd hur det blev, så eventuellt kommer jag limma dit lite tovor och småbuskage för att det hela inte ska se så platt ut.

Greenhorn
10/2/08, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Tidigare idag blev bubblan lackad med hjälp av airbrushen. Jag testade för första gången att lacka i omgångar med olika ton på den sandgula färgen för att få lite mer djup i modellen. Vet ej om det blev så bra, ni får bedöma.

Greenhorn
10/2/08, 1:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Och en bild på bubblans akter. Baklysena har fått varsin röd klutt med färg som synes. Eventuellt ska jag klarlacka bubblan i morgon om jag hinner, detta för att göra en "pin wash" för att få fram dörrspringor och skarvar i karossen osv.

Azgaron
10/2/08, 2:25 AM
#54

Basplattan artar sig fint och bubblan likaså!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

TommiN
10/2/08, 3:06 AM
#55

Riiktigt snygg basplatta!!,varför får jag aldrig till mina basplattor lika snyggt som din..snyggt jobbat Greenhorn.Glad

Annons:
[Henke29]
10/2/08, 12:25 PM
#56

Ja både basplattan och bubblan blir ju kanon..

Henke

Greenhorn
10/3/08, 2:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Här är dagens arbete med diot. Grönskan har fått sig en uppgradering med lite tuvor och ängsgräs. I bakgrunden syns en Jagdpanther i skala 1/48 som jag börjat på medans jag väntar på att krigsbubblans klarlack ska få härda nån dag eller två till. Anledningen till det är att för en tid sedan så klarlackade jag en modell med akryl och cirka åtta timmar senare gjorde jag en wash med oljefärg som spätts med terpentin. Det resulterade i att alla målade ytor krackelerade kraftigt, så modellen hamnade i soptunnan och jag i barskåpet. På den vägen lärde jag mig att klarlack i akryl måste få torka ordentligt.

 

/Patrik

TommiN
10/3/08, 2:44 AM
#58

Skrattande

UUbersnygg basplatta(än en gång)Tyst

Greenhorn
10/3/08, 2:48 AM
#59

#58 Tackar allra ödmjukast Glad

Nu är plattan färdig i alla fall, så när som på att den ska få en vägskylt (som håller på att byggas i denna stund).

Azgaron
10/3/08, 2:52 AM
#60

Basplattan och kanske främst vegetationen blev jättesnygg!

Trevligt med en Jagdpanther!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

StefanW
10/3/08, 9:26 AM
#61

#57Det resulterade i att alla målade ytor krackelerade kraftigt, så modellen hamnade i soptunnan och jag i barskåpet…

Skrattande

Har du lust och möjlighet att visa oss andra lite hur du går till väga med t.ex. en basplatta på träffen?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

GeeKen
10/3/08, 2:54 PM
#62

Vilken otur med bubblan!

#53 Ursäkta en glad amatör som precis börjat med denna hobby… Men vad menas med "pin wash"?

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Annons:
Azgaron
10/3/08, 9:08 PM
#63

Med wash i största allmänhet menas att man med väldigt uttunnad färg skapar skuggor på tex figurer genom att washen hamnar i fördjupningar!
En "pin wash" har jag fått för mig är när man är ganska precis med var washfärgen hamnar tex längs kanten på en lucka, i panellinjer eller runt skruvskallar! Detta för att framhäva och skapa lite mer djup i detaljerna!

Jag hoppas att det var förklaring nog, och att jag gett pin wash rätt förklaring!

Det finns en del olika varianter på wash och på hur de ska utföras! En del använder oljefärg på tub som tunnas med lämpligt lösningsmedel. Dock bör man se till att färgen man gör en sån wash på tål det!

Citadel har färdiga washer eller bläck som funkar utmärkt, och även andra fabrikat har färdiga washer!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

gigabyte
10/3/08, 9:39 PM
#64

Fy vad tråkigt  wash = elände tycker jag ,men blir ju så fint när det lyckas Obestämd ,men ett vågspel är det ,men din basplatta är helt underbar ,mycket realistisk o väl komponerad växtlighet !!!!!!!!!!!!

Greenhorn
10/3/08, 9:47 PM
#65

#61 Javisst kan jag ordna det. Nu är jag ju visserligen bara en glad amatör och säkerligen kommer flera av träffens besökare ha mer erfarenhet av diobygge än mig. Men som sagt, jag hjälper gärna till om någon har frågor osv i detta ämnet. Jag kan mixtra ihop typ fem likadana minidion i olika byggstadier innan byggträffen så kan intresserade få själva se hur enkelt det är att få ihop hyfsat snygga basplattor från idé till färdig liten platta för tex den nybyggda stridsvagnen. Kan det vara ett bra bidrag till träffen?

#62 Ingen fara GeeKen, krigsbubblan har klarat sig från skrotbingen, det var en annan modell jag byggde för ett tag sedan som krackelerade i färgen Skrattande

/Patrik

StefanW
10/3/08, 11:26 PM
#66

#65 Toppen! Jag bugar och tackar! Ta gärna med de olika produkterna som du brukar använda för det kommer säkert mycket frågor om dem och hur du får det materialet.

Stefan - Modellbyggare

GeeKen
10/4/08, 7:03 PM
#67

Varför inte låta kreativiteten flöda fritt?

[ dubbelbubbla ]

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Greenhorn
10/4/08, 7:41 PM
#68

#66 No problemo, jag tar med lite material osv.

Tails
10/5/08, 1:09 PM
#69

#57 Är det inte jagdpanther mitt norra öga skådar? Är det tamiyas 1/35 tro? Köper du Woodland Scenics direkt från dom eller har du en butik i närheten som har det inne? I vilket fall så har du fått till ett himmla bra resultat. Önskar Jag kunde få till något liknande på min ramplatta.

Mvh Hampus

Annons:
Greenhorn
10/5/08, 5:16 PM
#70

#69 Close but no cigar! Skrattande Det är Tamiyas Jagdpanther i skala 1/48 som jag håller på att fila lite på, den kommer byggas rätt ur lådan så att säga.

Dock finns en likadan i skala 1/35 som ligger i bygghyllan och skriker efter att få bli byggd Glad, jag har införskaffat zimmerit från ATAK och den ska dessutom få svarvad pipa och Friul-band är det tänkt.

Greenhorn
10/5/08, 7:29 PM
#71

#69 Ja just…glömde din fråga angående Woodland Scenics prylar. Jag brukar köpa in en del av materialet när jag besöker HobbyCenter i Göteborg ibland. Jag brukar även beställa från Eurohobby, dom har ett bra sortiment med material för diobygge.

/Patrik

Greenhorn
10/5/08, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Krigsbubblan och dess bottenplatta har nu fått ett par omgångar wash samt ett lager mattlack. Kvar att göra är att vädra den med pigmentpulver samt montera rutorna, sedan är den färdig. Ja just, Franz Von Brakenschläpp är fortfarande i målningsstadiet, så han måste bli klar först innan kaross och bottenplatta kan limmas ihop.

Kanske nån på den kommande byggträffen har nyttiga tips om figurmålning??

 

Som ni ser på bilden så är även vägskylten klar i stort sett, den ska bara få en dos vägdamm sedan ska den pålas ner i vägkanten på diot.

/Patrik

[Tunnan]
10/5/08, 10:46 PM
#73

Mycke fin finnish på den washen
Det här kommer att blir riktigt bra.

GeeKen
10/5/08, 11:16 PM
#74

Förbannat snyggt målat!

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
10/5/08, 11:23 PM
#75

Ja de där var verkligen snyggt Skrattande

gigabyte
10/5/08, 11:34 PM
#76

 Ser mycket bra ut GreenHorn ,lagom wash , hoppas att  Brakenschläpp blir bra med ,du ,en landmina framför bilen negrävd och bilen skall just köra över den ,bara en tanke ,,,,,,,,

Annons:
Greenhorn
10/5/08, 11:41 PM
#77

He he Skrattande

Sven-Erik
10/5/08, 11:43 PM
#78

Verkligen fint bygge! Snygg wash!

GeeKen
10/6/08, 12:00 AM
#79

#76: Tänkte bara höra om du har någon att tala med om det där?

Flört

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

gigabyte
10/6/08, 12:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

NEIN

Azgaron
10/6/08, 2:08 AM
#81

Ser mycket bra ut Greenhorn! Snygg wash!

Tanken är väl att jag ska förmedla lite figurmålningstips i Locketorp!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Greenhorn
10/6/08, 3:22 AM
#82

#81 Aha! perfekt! Glad

[Tunnan]
10/6/08, 8:49 PM
#83

#76, 80 Skrattande

#81 Ahh ännu mera skojigt man missar Rynkar på näsan

Jag får tar med mig Motorsågen nästa gång och visar hur man inte ska göra när man fäller en Ek eller nått Obestämd

Annons:
Azgaron
10/6/08, 9:38 PM
#84

Ja, det är ju lite synd, men det blir säkert fler tillfällen, och jag visar gärna det jag kan om tillfälle ges!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Greenhorn
10/8/08, 1:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Bubblapilot von Brakenschläpp är nu färdigmålad…eller hur man nu ska definiera det helaObestämd. Som sagt, kunskap i figurmålning hade inte vart helt fel. Jag tycker det är svårt nog i skala 1/35 så 1/48 gynnar inte min toleranströskel direkt…..Cool 

Greenhorn
10/8/08, 1:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Så till dagens tips!! Jag hittade det på en byggsida för ett tag sedan, och det gäller smuts i fordons hjulhus. Istället för att gegga med acrylic resin så tar man istället och blandar ihop klar mattlack från Vallejo Air + pigmentpulver efter eget tycke och stryker på denna blandningen på modellen. När det hela har börjar torka och är halvklibbigt så "duttar" man på mera pigmentpulver på ytan för att få en realistisk struktur på den torkade leran i hjulhuset. Jag testade på krigsbubblan och blev ganska nöjd med resultatet.

GeeKen
10/8/08, 9:32 AM
#87

Mycket snyggt!

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
10/8/08, 9:40 AM
#88

#86: Det blev inte alls dumt, fast det kommer väl inte att synas direkt när skärmen kommer på?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
10/8/08, 10:38 AM
#89

Det ser väldigt snyggt ut och jag tycker att Fahrzeugfahrer von B. ser elegant ut, trots att han verkar ha problem att hitta pinnen till att röra om i soppan med. Glad


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Greenhorn
10/8/08, 4:12 PM
#90

#87 Tackar Glad

#86 Nä, det kommer knappt synas. "Leran" lade jag på mer som ett test för att se om den byggtekniken skulle funka på pansar osv.

#89 He he, jo Herr B verkar ha svårt att nå soppblandarpinnen. När Tamiya skapade figuren till deras krigsbubbla verkar dom sneglat på Matchbox gamla 1/72 pilotfigurer….Obestämd

Annons:
TommiN
10/8/08, 4:59 PM
#91

Very nice!!

Tails
10/8/08, 5:24 PM
#92

#86

Man ska inte ha något vatten till i denna blandingen alls då?

Man måste ju prova detta helt klart.

Greenhorn
10/8/08, 5:28 PM
#93

#92 Nej, endast Vallejos matta klarlack och MIG's pigmentpulver.

Tails
10/8/08, 5:42 PM
#94

#93

Jag tycker redan synd om mina renare modeller Skrattande

Greenhorn
10/8/08, 5:44 PM
#95

#94 He he he Cool

gigabyte
10/8/08, 6:02 PM
#96

#86 Ser mycket realistiskt ut !! Mycket snyggt Greenhorn Cool

Azgaron
10/8/08, 7:53 PM
#97

Hmmm, tydligen är jag så trött ibland att glömmer att skicka inlägget!

Herr von B. blev snygg tycker jag!
Snitsigt tips med geggan! Blev mycket bra!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
[Tunnan]
10/8/08, 9:55 PM
#98

Mycke snyggt
ja den där geggan måste jag me prova på, funkar väl även på plan Obestämd

[Henke29]
10/8/08, 10:01 PM
#99

Mycke snyggt de där Skrattande

Emo
8/1/17, 3:38 AM
#100

Beundransvärt.. Har du plats att visa upp dina vackra byggen? Det är de värda.
Ursäkta om frågan redan är besvarad. Jag har inte följt alla dina byggen, bara några.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Dioramabyggare
8/1/17, 7:34 AM
#101

#85: "von Brakenschläpp"… 😃👍!

Supersnyggt bygge, dessutom!

🏆

Greenhorn
8/2/17, 1:31 PM
#102

#100 & #101  Tackar för berömmet 🙂

#100 Mina alster trängs i en glasdörrförsedd Billy-bokhylla, samt i plastbackar i förrådet. Får se i framtiden om jag investerar i större utställningsyta.

Upp till toppen
Annons: