Annons:
Etikettfordon
Läst 2108 ggr
Greenhorn
10/8/08, 5:58 PM

Krigsbubblan färdig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då min tidigare tråd om bubblaprojektet blivit lite väl lång tog jag mig friheten att starta en ny tråd med bilder av det färdiga bygget. Efter att första fotot togs här tyckte jag att rutorna var lite väl blanka i jämförelse med övriga bilen. Så på resterande foton har även rutorna försetts med vägdamm.

Annons:
Greenhorn
10/8/08, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild2

Greenhorn
10/8/08, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild3. En koncentrerad Von Brakenschläpp framför sitt fordon med elegans på den något obekväma vägen.

Greenhorn
10/8/08, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild4

Greenhorn
10/8/08, 6:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild5

Greenhorn
10/8/08, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild6.

Nu ska jag sluta plåga er…Flört här är den sista bilden på "projekt krigsbubbla". Glad

/Patrik

gigabyte
10/8/08, 6:07 PM
#6

Ett mycket Lyckat bygge  , allt är väl komponerat,  alla tummar upp plus tårna  !!!!!!!!! Men var är landmin-an FlörtTungan ute

Annons:
Greenhorn
10/8/08, 6:11 PM
#7

#6 Tackar å bugar Glad

Landminan förblev odetonerad då Von B. med dödsförakt och stor skicklighet lyckades köra över minan exakt mellan hjulen i 167km/h på tvåans växel…Flört

gigabyte
10/8/08, 6:17 PM
#8

#7 all heder till von B tapperhet , skulle vara smaskens med en bild rakt  uppe från , jag vet hur många bilder man än tar så är det alltid en gök som gnäller ,Tungan uteSkrattande

TommiN
10/8/08, 7:04 PM
#9

Riktigt snyggt Greenhorn!!

Greenhorn
10/8/08, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#8 En stycke bild ur Stuka-perspektiv enligt edert önskemål Skrattande

gigabyte
10/8/08, 8:07 PM
#11

Tack Skrattande

Tails
10/8/08, 8:09 PM
#12

Fantastiskt! Hela bygget verkar gått felfritt enligt planer. Bara det är imponerande.

Greenhorn
10/8/08, 8:18 PM
#13

#12 Det är sällan mina byggen går exakt som planerat. I detta fallet var det en Tamiya-sats som var lättbyggd med få delar. Målningen utfördes "old school", dvs jag provade ingen ny målningsteknik osv som annars ofta händer när jag sitter och airbruschar kl 03.00 på natten…. Cool

Basplattan däremot gick exakt som planerat pga det är mer busenkelt än man tror att tillverka ett minidio till ens nybyggda modell. Jag kommer ha med lite demo-material till Locketorp och visa hur lätt man sätter ihop ett eget dio.

Annons:
[Tunnan]
10/8/08, 10:05 PM
#14

Fy Bubblan vad fin Flört

Rackarns fint bygge det här Greenhorn.

[Henke29]
10/8/08, 10:13 PM
#15

Ja de var verkligen ett fint bygge du fått till Skrattande
Gillar den skarpt..
Så tummen upp

Henke

AndersE
10/8/08, 10:24 PM
#16

Inspirerande välgjort. Läckert slutresultat.

Det har varit kul att följa bygget.

Greenhorn
10/8/08, 11:19 PM
#17

Bugar å tackar eder alla för berömmet Glad

Azgaron
10/8/08, 11:22 PM
#18

Ja, superläckert bygge Greenhorn! Kan bara instämma med vad allla andra sagt!

Ser fram emot den förevisningen på Locketorp!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

WildeSau
10/8/08, 11:30 PM
#19

Mycket snyggt bygge !

Ser fram emot dio-demo-visningen


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
10/9/08, 12:28 AM
#20

Mycket imponerande! Ser fram emot att få se den till helgen!?

Stefan - Modellbyggare

Annons:
Sven-Erik
10/9/08, 12:34 AM
#21

Ett fantastiskt välbyggt och naturtroget diorama! Jag tycker att det har "rätt känsla", något som bara riktigt fina dion har. Det behöver ente vara en miljard pryttlar på diot om man lyckas fånga en stämning ändå! Glad

starhawk
10/9/08, 9:38 AM
#22

Snyggt gjort Greenhorn, undrar vad den där grejen på vänstra flygeln är för nåt? för liten för att vara backspegel eller extraljus

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
10/9/08, 9:42 AM
#23

Ett mycket snyggt diorama! Realistisk bil och realistisk bottenplatta.

GeeKen
10/9/08, 10:18 AM
#24

Fy tusan va' snyggt!

/ GeeKen

________________________________________

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Greenhorn
10/9/08, 6:08 PM
#25

Tack alla medlemmar här för berömmet! Glad Det motiverar till fler byggen! Kanske många av ens byggen blir klara fortare om man lägger ut projektet på nätet? Oskyldig he he…

Roligt att ni ser fram emot minidiodemot(Jag uppfann just ett nytt ord, ha ha Skrattande). Jag hoppas att jag kan tillföra någon ny kunskap, även om de flesta av er är veteraner inom denna hobbyn och jag själv knappt blivit torr bakom öronen i modellsammanhang. Visserligen har jag i ett antal år "smygbyggt" minidion i skala 1/87 för att hålla liv i mina modelljärnvägsdrömmar så det är väl där jag kanske snappat upp ett och annat. Som sagt, mitt lilla demo går ut på att visa hur snabbt och lätt det är att mixtra ihop en basplatta till ens nybyggda modell.

#22 Prytteln på framskärmen är en så kallad Notek lampa och dess uppgift är att användas vid mörkerkörning för att inte upptäckas av tex fiendens flyg osv.

/Patrik

Emo
7/31/17, 5:14 AM
#26

När jag såg "A34 Comet - 10 år på iFokus" i dag försökte jag leta upp den första versionen och då hittade jag detta, som jag tror fler än jag har glädje av att titta på.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: