Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 4662 ggr
starhawk
12/24/08, 2:51 PM

GB 8: Matchbox 1/72 S2B Buccaneer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag då har jag plockat fram den här från Bygghögen och lagt den i Pågående Bygghögen, en liten titt på innehållet

Sin vana trogen har Matchbox gjutit den i tre färger, ganska ointressant eftersom alltihopa kommer att målas över. Modellen är ganska skalad, inga vapenbalkar alls så jag får väl tälja till några, jag får kolla på Airfix 1/48 var dom skall sitta, dekalerna får väl gå till "överblivna effekter" -lådan. En studie i piloter:

En jämförelse mellan Airfix uppfattning om 1/72 och Matchbox. Matchbox är dom små grå, vad dom andra kommer ifrån talar jag inte om än, men ni är välkommna att gissa Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
StefanW
12/24/08, 3:56 PM
#1

Skall se om man kan komma på en bra gissning!

Stefan - Modellbyggare

starhawk
12/24/08, 7:44 PM
#2

Tja jag kan ju tipsa om att dom har samma nationalitet som Buccaneer-gubbarna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
12/24/08, 8:29 PM
#3

Kul med en gammal Matchbox!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
12/26/08, 10:32 PM
#4

Och panellinjerna är väl som den vanliga Machboxtraditionen dikesdjupa?

starhawk
12/27/08, 11:11 PM
#5

#4: Diken? nä här är det väl snarare frågan om kanaler

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
12/27/08, 11:33 PM
#6

Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
denstore
12/28/08, 8:09 AM
#7

Jag måste kapa tråden lite, och försvara matchbox en aning. Deras modeller passade för det mesta ihop, vilket var något man inte kunde beskylla konkurrensen för. De hade en målsättning att skapa modeller först och främst av tidigare icke utgivna versioner, vilket också är värt en fundering för dagens tillverkare, och sist men inte minst, de hade insett att nedsänkta pannellinjer är enklare att återställa än upphöjda. Tyvärr så mixade de ju upphöjda med nedsänkta, och detaljerna var lite väl grovt tilltagna, men å andra sidan, så slapp man slipa lika mycket som på t.ex. revell eller airfix.

Just S2B är en av de få Matchbox-modeller jag inte byggde i min ungdom. Tror aldrig jag ens såg den förutom i katalogen. Önskar att jag hade de katalogerna igen. Älskade att sitta och titta igenom den, från pärm till pärm. Höll på att driva min gamla mor till vansinne på det viset…

[Henke29]
12/28/08, 12:18 PM
#8

De här ska verkligen bli kul att kika på Skrattande
En gammal hederlig Macthbox modell..

#7 Ja har nog nån gammal Katalog om du är intreserad ??
Förlåt trådkapning..

Henke

starhawk
1/2/09, 3:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Lite "förlimmning" av noskon, stjärtkon, motorgondoler, fena och vingar. Motorgondolerna var inte världens bästa passning på, kräver en del slipning

Dom svarta plastbitarna följde med som eggskydd till ett par knivar, kan säkert komma till användning till nåt, kanske pyloner? Bomberna hör till "bombheavy Intruder" som går med halvfart (om ens det)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
1/2/09, 3:47 PM
#10

#9: Ja, man vet aldrig vad som kan vara användbart till lite extrautrustning. Glad 

Dina gubbar ser målade ut, har du någon bild på lite närmare avstånd?

starhawk
1/2/09, 3:58 PM
#11

#10: Nja dom är inte färdigmålade än, bara fejset och unifomen, första lagret, skall måla dom lite mer innan jag ger dom en närmare presentation

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
1/2/09, 4:00 PM
#12

#11: OK, då väntar jag tills du tycker det är dags.

starhawk
1/3/09, 3:25 PM
#13

Vingarna pålimmade, suck, skall man låssas att det bara är panellinjer eller måste man ta fram spackeltuben?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Azgaron
1/3/09, 4:52 PM
#14

Tja, dikena är kanske lite stora för att vara panellinjer! Det man kanske borde göra är att lägga igen och ritsa nya!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
1/3/09, 8:43 PM
#15

Nja Panellinjerna är inget problem, dom är helt okey tycker jag, det är skarven mellan vingen och motorgondolen jag funderar på, lite försiktig applicering av Mr Surfacer 1000 kanske?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
1/3/09, 8:58 PM
#16

Det är väl där vikningen av vingarna för den hangarfartygsbaserade Buccaneeren görs, eller? För väl igenspacklat hade kanske sett skumt ut.

starhawk
1/3/09, 9:27 PM
#17

Du sa nåt!, fast den här modellen har inte optionen att ha vingarna uppfällda så det är svårt att veta var vikningen är, jag får kolla på Airfix-modellen, måste ändå kolla pylonernas placering och utseende på den eftersom den här inte har några pyloner

Har kollat, det stämmer det är vikningen! då kan jag låta springan vara och slipper spackla

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
1/4/09, 3:02 AM
#18

Fint! En spacklingsrunda mindre. Glad

starhawk
2/8/09, 4:55 PM
#19

Nu har piloterna fått orange hjälmar mitt första försök med Model Master acryl, dom två "mysterie-piloterna" som jag fortfarande surt vägrar att tala om vad dom hör hemma har fått mer traditionellt vitt närmare bestämmt Citadels Skull White

Hmmm det behövs nog en extra strykning på det där orange sen är det bara lite svart kvar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
3/27/09, 6:11 PM
#20

"Drawing on the right side of the brain" har jag en bok som heter, det bör vara den vänstra handen det, den konstnärliga, men vid försök att måla med den idag blev det här resultatet 1:a Buccaneerpiloten Godkänt

2:a Buccaneer piloten också godkänt

1:a mysteriapiloten medd viss tvekan godkänt han fick en svart fläck på benet, lätt fixat

2:a mysteriepiloten blev däremot inte bra behöver fixas en hel del

nåja jag fick i alla fall Buccaneer-besättningen klar, dags att sätta dom på stolarna (mer än så här behövs inte eftersom dom sitter innanför en stängd huv)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Azgaron
3/28/09, 12:01 PM
#21

Ser bra ut Starhawk!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
3/28/09, 1:06 PM
#22

Snyggt Starhawk Glad

starhawk
4/2/09, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Har målat katapultstolarna, med högerhanden den här gången, det funkade fint, bättre stadga än vänsterhanden nu har piloterna limmats dit, fenan har försetts med stabbe och landställsluckorna har kommit på. Och lappen? jo det är en anteckning om var yttre vapenbalken skall sitta om blyertsmarkeringen på vingen försvinner

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
4/2/09, 10:15 PM
#24

Tjusigt! Det går framåt iaf. trots begränsningarna du dras med just nu!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
4/4/09, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Limmade ihop kroppshalvorna och därefter besättningen, dom fyra vita grejorna är "råämnen" till vapenpyloner som jag sågade ut från ett Evergreen-flak igår, men jag överansträngde nog högertassen, känns lite extra öm idag

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
4/4/09, 3:35 PM
#26

#25: Jag tycker det är bra jobbat, speciellt med tanke på ditt "handikapp".

Azgaron
4/4/09, 5:42 PM
#27

Instämmer, ser bra ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
[Tunnan]
4/4/09, 11:17 PM
#28

Starkt Jobbat PG
Mycke bra Starhawk Flört

starhawk
4/8/09, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#28: "Starkt Jobbat PG" ???

Har jobbat lite med piloterna, dom ville inte fastna så nu har jag limmat på lite alternativa platser, det verkar hålla, limmat på fläktarna och luftintagen och främre landställsluckan. Tagit fram vapenlasten och putsat dom, uppifrån och ner två Paveway GBU-12, Pave Spike laserdesignator och en ALQ-101 eller som britterna kallar den Dash 10 störningskapsel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
4/9/09, 2:57 AM
#30

#29: Sorry, det var en gammal reklamreplik som dök upp i skallen bara
Stryktipset eller V65, Nåttt utav dom ???

ElLobo
4/9/09, 4:20 AM
#31

#29 (och #30):

Från Wikipedia:

Per-Gunnar Hylén (ibland kallad P.G. Hylén), född 10 maj 1960 i Hässelby, svensk skådespelare som fick sitt stora genombrott i och med en serie reklamfilmer där en speakerröst sammanfattade hans misslyckanden med "Starkt jobbat, PG."

Aftonbladet 

Reklamfilm: Oddset.
Roll: PG, den maniske tipparen som råkar ut för diverse missöden med sin tipskupong - och försöker dölja det för sambon Kickan. Klassiskt citat: "Starkt jobbat, P.G"

starhawk
4/9/09, 9:28 AM
#32

#31: Har ett svagt aningens minne av det nu när du nämner det, minnet har tydligen en tendens att rensa bort ovesäntligheter

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
4/9/09, 12:18 PM
#33

#32: Dålig ventilation i samband med bygge? Flört

starhawk
4/9/09, 2:58 PM
#34

#33: Tja vem vet Obestämd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
4/11/09, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Tredje gången gillt? nu fick jag slutligen besättningen att fastna, åtminstone piloten, jag är inte helt säker på vapenofficeren men han verkar sitta tillräckligt fast. På med motorgondolerna! dom skall sitta över ett par lister på kroppsidorna men var mer intresserade att rida ovanpå dessa lister, den vänstra gondolen fick jag övertala med hjälp av maskinskruvstycket! Sen blev det en noskon och en stjärtkon och sen var långfredagen slut! här är resultatet av fredagen mödor

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
4/11/09, 1:13 PM
#36

#35: Du kommer ju framåt i alla fall. Det blir nog riktigt bra när det blir klart.

[Henke29]
4/11/09, 1:15 PM
#37

Ser jättebra ut Skrattande

Henke

[Tunnan]
4/11/09, 10:09 PM
#38

Ser bra ut starhawk
Vissa modeller kräver helt klart lite hårdare tag Flört

Elmis
4/12/09, 2:01 AM
#39

Vapenofficerare kan trilskas lite ibland men det är bara att sätta dem på platsFlört.

starhawk
4/12/09, 6:36 PM
#40

Nu har luftintag, utblås och fena kommit på

Jag bad en stilla bön till Styrenguden "låt mig slippa spackla" svaret var ett hånskratt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

johannespanzer
4/13/09, 1:16 AM
#41

Ser inte ut som det enklaste bygget, men åtminstone verkar händerna fungera och det är jag glad för för din skull! Skrattande

(visst var det du som bröt handleden?)

Annons:
Azgaron
4/13/09, 2:01 AM
#42

Ser bra ut Starhawk!
Undvika spackla, finns det? Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
4/13/09, 2:20 PM
#43

Att komma ifrån spackling helt är näst intill omöjligt
Ja det ska ju vara på riktigt bra Tamiya Hasegawa och Academysater då förstås.
Tror jag bara har byggt en modell hittills som ej behövts spacklas alls, och det var just Tamiyas Bristol Beuofighter 1/48 Glad

starhawk
4/13/09, 2:24 PM
#44

#41: Jo, det var jag som bröt den, och den fungerar… sisådär, men det tar sig som mordbrännaren sa, ska springa på arbetsterapin två gånger den här veckan och så vidare ett bra tag till förmodar jag

#42: Nä! tydligen inte!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
4/13/09, 2:38 PM
#45

Hmm ja spackel är ju ett måste på vissa byggen som sakt.
Vilket spackel föredra du starhawk ??
Ja kör med Tamiyas..

Henke

starhawk
4/13/09, 2:46 PM
#46

Jag har fortfarande en del kvar i Squadron White Putty-tuben, men brevid ligger en oöppnad Tamiya Putty Basic Type. Squadron är väl okey men jag skulle föredra ett spackel som inte har fullt lika bråttom att torka, hur är det med Tamiyan?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
4/13/09, 2:48 PM
#47

Ja tycker den är helt okej.
Har inte provat så många varianter.
Man får vänta 1 dygn på den om den ska torka reidigit ordenltigit innan man slipar..

Henke

starhawk
4/17/09, 12:18 PM
#48

Jo Squadron tar också ett dygn att torka så att den är "slipfärdig" men man kan inte spackla för långsamt, då hårdnar den och vägrar att fästa vid underlaget och smular sig, det sista som är kvar nu i tuben verkar ha tjocknat och är svårt att få ut, det kanske är dags att slänga resten och börja med Tamiyan.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Tunnan]
4/18/09, 2:28 AM
#49

Jag kör ofta med Wamods putty
Funka mycke bra
Lätt att slipa
Blir inte så jättehårt och spricker därför inte så lätt
Lite transparant

Sälja av Jada Hobby

starhawk
4/18/09, 11:08 PM
#50

Efter slipning har jag limmat på tankprob, två antenner, en pitot och en krok, då är det bara kabinen och vapenbalkarna kvar, bara föresten, vapenbalkarna är i princip bara gradade än, tvivlar på att jag hinner färdigt med den här, skulle behöva lite mer tid…Obestämd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/19/09, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Eftersom den låg "i spänn" igår blev det inga bilder, men nu tog jag ett par

Huven är inte ditlimmad det är bara torrpassning, för att se hur det tar sig ut

Åsså framifrån, nu återstår att försöka få ordning på vapenbalkarna och vapnen sen återstår ju målning och dekaler håhåjaja

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

pelleb
4/19/09, 2:25 PM
#52

Ser bra ut så här långt, det är inget lätt objekt du har gett dig på.

PeO

[Henke29]
4/19/09, 2:27 PM
#53

Ja de ser bra ut Starhawk.

Henke

starhawk
4/19/09, 2:30 PM
#54

#52: Nja när jag satte igång var det ju lugnt, det skulle jag klarat, men sen bröt man armen och då vart det problem

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

PonCar
4/19/09, 3:55 PM
#55

Jomen, nu börjar det ju arta sig riktigt bra det där flygplansbygget. Välspacklat ockå!

Annons:
Azgaron
4/19/09, 4:17 PM
#56

Ser bra ut Starhawk! Skönt att du har börjat kunna göra saker å ting igen!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

WildeSau
4/20/09, 12:46 AM
#57

#51 Det ser ut som du är på god väg.

Bygga, vända, vrida, spackla och slipa är en god sjukgymnastik när man ska mjuka upp leder också. Glad

Målningen komme nog att gå bra då det mesta är i en färg.

Bara att ladda och inviga den nya färgsprutan.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
4/20/09, 9:26 AM
#58

#57: Nja det lutar nog åt att jag penselmålar den härna, har som sagt inte sprayat Tamiya förut och med en ny spruta som jag inte lärt känna än, åsså maskera kabinhuven utan full kontroll på handleden. Men så småningom så, har ju också en halvbyggd spraybox som väl skall bli färdig nån gång, vore bra om man fick den operationell tills man skall lära sig sprutan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/26/09, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Nu har jag färdigställt vapenbalkarna och fått på bomber och granater och sen limmat på dom på kärran det blev ju faktiskt rätt bra

Och så en front-up

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
4/26/09, 7:09 PM
#60

Det här blir riktigt bra!

[Tunnan]
4/26/09, 7:12 PM
#61

Ja visst blev de det starhawk
Jag håller med dig…riktigt bra t.o.mFlört

Azgaron
4/26/09, 8:10 PM
#62

Riktigt tjusigt Starhawk!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
WildeSau
4/28/09, 11:57 AM
#63

Riktigt snygg i front-up-profilen. Här är Matchbox mycket snyggare än Airfix, då den sistnämnda inte har riktigt samma storlek på höger och vänster luftintag i vissa pressningar. Obestämd


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
4/30/09, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Nu är den primad och som vanligt ser man vad man missat

Och så framifrån

Lite Mr Surfacer 1000 på valda områden kanske?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
4/30/09, 11:18 PM
#65

Jo, man brukar göra det! Ser bra ut annars!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Henke29]
5/1/09, 12:20 AM
#66

Ser ju bra ut tycker jag..

Henke

[Tunnan]
5/1/09, 11:38 PM
#67

Kanon  starhawk
Det här kommer att blir en fin kärra

starhawk
5/3/09, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Fredagen gick i spacklandets tecken enbart flytspackel den här gången och i lördags blev den slipad och tvättad, enbart i vatten inget diskmedel här inte. Sen limmade jag på huven och Pave Spiken som passade på att lossna under det arbetet. Och nu är det Söndag! jag blandade till färgen, receptet blev enklare än jag trott och jag är rätt nöjd med kulören eller vad tycks efter första strykningen? 

Och en annan vinkel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
5/3/09, 3:08 PM
#69

Ser bra ut så långt Starhawk!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
starhawk
5/3/09, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Efter andra lagret blev det så här på ovansidan

Inte så pjåkigt!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Alvhult03
5/3/09, 7:41 PM
#71

Den där ser jättefin ut, ett jet plan från den tiden då "kärrorna" hade karaktär. Och det tycker jag Buccaner har. Hade en i 1/48 men sålde av den dumt nog,skall se om jag får tag på en ny för den är bara för snygg för att inte ha i samlingen. Desert Camot är fint på den,memn min favorit är den duv blågrå navy varianten.

Snyggt jobbat/Lennart

starhawk
5/3/09, 8:45 PM
#72

Jag har Airfix 1/48 som jag skall plocka ihop vid något tillfälle, har inte bestämmt mig än men det lutar nog åt Desert Camo på den också, fast man får väl se, vill beväpna den med Sea Eagle robotarna och då borde det rimligtvis bli den där NAVY-varianten

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
5/3/09, 8:58 PM
#73

Ser bra ut Starhawk!

Den har nått speciellt över sig! Fick tag i en dubbelsats för några år sen och en enkelsats ganska nyligen så det kan ju bli några varianter!

Håkan

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
5/3/09, 9:05 PM
#74

Ser riktigt bra ut starhawk
Fint sandfärg du fått till.

starhawk
5/4/09, 9:51 AM
#75

#74: Jo! jag var lite rädd innan blandningen att den skulle bli för mörk men den blev ju riktigt bra, och eftersom "receptet" blev så enkelt kan man använda den igen om man vill

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

johannespanzer
5/4/09, 10:06 PM
#76

Tufft bygge! Jag har aldrig sett ett sånt där plan förut, men jag håller mig ju mest på marken! Skrattande

Men vad är det där med mysteriapiloterna, när får vi veta!? Förvånad

Annons:
starhawk
5/5/09, 12:12 PM
#77

#76: Jaså dom? ja dom får snart sällskap av tre andra som skall målas om, men jag håller på var mysteriepiloterna hör hemma tills nån gissar, dom tre nya däremot skall in i Black Widowen i GB Nattaktiviteter

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
5/9/09, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Senaste uppdateringen det är bara några färgfläckar kvar nu, sen är det dags för dekaler

Annan vinkel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
5/9/09, 10:02 PM
#79

#78: Ser bra ut starhawk!

[Tunnan]
5/9/09, 10:20 PM
#80

Mycke snyggt
Lite dekaler på det härkommer att göra susen  Flört

Azgaron
5/9/09, 11:06 PM
#81

Mycket snyggt Starhawk! Ser fram emot dekalerna!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Texxas
5/10/09, 1:02 AM
#82

Snyggt! ser fram emot att få se mer bilder när den är klar

starhawk
5/10/09, 7:11 AM
#83

#81: Ha inte för stora förväntningar bara, det är inte särskilt många dekaler på den härna varianten

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Azgaron
5/10/09, 11:47 AM
#84

Nä, kanske det, men det gör ju ändå sitt till när dekalerna kommit på!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
5/10/09, 6:47 PM
#85

Du kan väl slänga på några extra när du ändå är igång Tungan ute

starhawk
5/11/09, 12:07 AM
#86

#85: Tja det finns ett par extra rundlar som man skulle kunna sätta på sidorna, jag har funderat på det

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
5/11/09, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Nu är den färdigmålad! får se om jag är i form att sätta på dekalerna imorgon är hemma i en ful förkylning (nä jag tror inte att det är svininfluensan)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
5/12/09, 12:46 AM
#88

Mycke snyggt målat starhawk Glad

Azgaron
5/12/09, 1:26 AM
#89

Snyggt Starhawk!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

ElLobo
5/12/09, 1:40 AM
#90

Den här ser jag fram emot att få se färdig! Snyggt!

Annons:
starhawk
5/13/09, 2:42 PM
#91

#87: Nä det var varken en ful förkylning eller svininflunsan den här gången, det var halsfluss, men nu har jag fått penicillin så nu ska det väl bli bättre

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
5/13/09, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Nu har dekalerna kommit på, till skillnad mot annars satte jag dit alla annars brukar jag skippa dom yttepytte små. Dom var lite luriga Model Alliance, på bilden ovanifrån och underifrån sitter sprötet på olika vingar, detta ledde till att jag ändrade på placeringen på vingrundlarna, den övre skall egentligen sitta på högervingen men då krockar den undre rundeln med sprötet på vänstervingen

En lite närmare koll på nosen ögat skulle nog sitta på andra sidan men den här ger en lite galnare Look vilket passar mig

Nu har jag kvar dekaler så att det räcker för en till förutsatt att det inte är en Glenfiddich

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
5/13/09, 7:27 PM
#93

Blev ju snyggt! Dekaler gör en hel del!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
5/14/09, 5:53 PM
#94

Har nu Mattlackat den, den blev lite mörkare-gulare av lackenRynkar på näsan nu skall den bara få torka ordentligt sen får jag ta ett lämpligt foto imorgon till slutmönstringen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
5/15/09, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Nu är den färdig färgskiftningen av mattlacken var överraskande men funkade rätt bra, orginalkulören var lite ljus

 

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
5/15/09, 6:55 PM
#96

Attans tjusigt Starhawk! Ser gärna fler bilder!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

pelleb
5/15/09, 7:15 PM
#97

Ser bra ut. Den blev faktiskt mycket bättre efter sista mattlacken. Fler bilderSkrattande

PeO

Annons:
ElLobo
5/15/09, 11:16 PM
#98

#95: Snygg!

starhawk
5/16/09, 4:56 PM
#99

#96-97: Sorry grabbar, gjorde klar den på spurten, nu är jag bara trött och ägnar mig åt min halsfluss, har käkat penicillin sen i Onsdags men det blir endast långsamt bättre, så kameran får vänta tills jag mår bättre

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
5/16/09, 5:52 PM
#100

Så klart! Krya på dig!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

[Tunnan]
5/17/09, 12:10 AM
#101

Trist starhawk Rynkar på näsan, men krya på dig  Flört

ElLobo
5/17/09, 12:40 AM
#102

#99: Krya på dig!

Hogge38
5/17/09, 2:45 AM
#103

Intressant flygplan, snyggt bygge, Matchbox är alltid en utmaning.

starhawk
5/19/09, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Eftersom kameran ändå åkte fram (nytt i bygghögen) så passade jag på att ta ett par bilder till på den här

 

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
widen76
5/23/09, 7:15 PM
#105

Snyggt bygge och snygg målning! Matchbox-modeller är som sagt speciella, väldigt "back to basics" och det har ju sin charm på sitt sätt.

Upp till toppen
Annons: