Annons:
Etikettreseskildringar
Läst 1716 ggr
Fisken33
2009-01-31 14:15

Hemma igen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då var man hem kommen får Hong Kong då, och hur var det då?, ja det var lite annorlunda mot där jag bor kan jag säga, folket är trevligare, stan är större och det finns mer än man kan tänka sig att titta på om man bara vet vart man ska leta, det ända dåliga är maten som verkar vara en blandning mellan engelsk och cantonesisk och är inte så där vidare värst kan jag säga.

Men framför allt finns det mer modellaffärer, lite förundrad över deras sortiment är jag dock, för i dom fem första butikerna jag kom in i var det åtminstone 70% Bandai robotar, till min stora översakning fanns det inte mycket alls av vare sig Dragon, Trumpeter eller Tamiya, det fanns givetvis en del men mest var det Bandai, Hasegawa och Hobbyboss, inte förens andra dagen hittade jag två butiker med mer flyg, båtar, bilar, motorcyklar, figurer och tanks.

Hyfsat billigt var det också, nu skulle man ju bara ha haft mer tid och pengar på sig förstås, och i stället som vi har det med lite av varje från alla hobbyområden så är butikerna mer specifika i vad dom säljer, en modellbutik säljer bara modeller och dess tillbehör och en butik med radiostyrt eller modelltåg gör det samma.

Nu sprang jag ju givetvis inte i modellbutiker hela dagarna (även om jag helst hade gjort det) så tyvärr vart det inte så mycket bilder från butikerna som jag hade hoppats, så jag lägger bara upp två bilder för att visa på ett ungefär hur fullstaplat det kan se ut i butikerna där.

Mer bilder på annat finns på min MSN blogg för er som vill se lite hur det ser ut i och omkring Hong Kong, Koowlong och Disney i Hong Kong.

Fisken33

Annons:
Fisken33
2009-01-31 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till.

pebben
2009-01-31 14:21
#2

"2 hehe trodde först du varit hämma hos stefan och fotat! Skrattande

välkommen hem för resten!

//pebben

Fisken33
2009-01-31 14:25
#3

Och här är ju givetvis länken till den sidan.

http://cid-d121a008de26cdfa.spaces.live.com/?lc=1053

Fisken33
2009-01-31 14:28
#4

Ha ha, nae där har jag inte varit, men om det ser ut så här hemma hos honom så kanske man skulle hälsa på lite då och då.

Azgaron
2009-01-31 16:48
#5

Låter som du haft en trevlig resa Fisken!

Det ser verkligen välfyllt ut! En sån butik hade nog varit kul att kolla i!

Om jag bara tänkt på/vetat så kunde du kanske kollat efter lite Macrossmodeller!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Fisken33
2009-01-31 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tror att det går att hitta det mesta här hemma oxså, dom är lika populära här på fastlandet.

Jag kom hem med lite gosaker oxså men jag vet inte hur man lägger in fler en en bild i illäggen, när jag får reda på det tänkte jag lägga upp dom oxså.

Här är i alla fall en av dom modeller jag kom hem med.

Annons:
Azgaron
2009-01-31 17:44
#7

Ok, det låter bra! Ska kolla vad jag hade tänkt mig!

Att lägga in flera bilder är lite småbökigt, men ska gå till på följande sätt tror jag!

Lägg in bilden, klicka på tumnageln, högerklicka på bilden, välj kopiera, gå tillbaka, välj hantera inlägg och redigera (måste göras inom en timme), sätt markören där du vill ha bilden, klistra in bilden, välj att du ska lägga till en ny bild, bläddra, och upprepa sedan proceduren önskat antal ggr!

Hoppas det var till nån nytta! De har stökat så mycket med ändringarna här, så jag kännar mig lite osäker på hur saker å ting funkar här numera!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Sven-Erik
2009-01-31 18:19
#8

Ja, välkommen hem Fisken! Mycket inspirerande bilder. Säker på att du inte fotade den andra hos Stefan? Jag ser i alla fall hans "La France" ligga där i en hylla….

Fisken33
2009-01-31 19:00
#9

#7 Ok ska prova det ui morrn, nu ska jag sova lite.

#8 Ja jag åkte aldrig så långt hem som till sverige, jag bor ju här nu så om inte Stefan har smygit med att han öppnat butik i HK så kan jag nog säga med säkerhet att det inte är hos honom jag har smugit runt med kameran Glad.

Fisken33

Fisken33
2009-02-01 06:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer resten av mina inköp i HK.

AlliN
2009-02-01 10:39
#11

nu skulle man vilja åka till HK för att shoppa grejer moderllerna hemma.

//AlliN

[Henke29]
2009-02-01 12:00
#12

Vilka härliga modellbutiker du visar Skrattande
Snacka om att man hadde behövt minst några dagar på sig för att gå igenom deras sortiment Skrattande
Härliga inköp du har gjort också..

Henke

Fisken33
2009-02-01 13:37
#13

#11 Japp det kan jag rekomendera, det är ju lite dyrt att åka ända från Sverige ioförsig men det finns ju endel att göra där för övrigt, en hel del billig elektronik finns ju oxså.

#12 Lite små saker som jag har saknat, framför allt färgen, det var några burkar rom inte klara flygflyten från Sverige, och den är ju en hel del billigare här 10 Yuan för en Tam burk och 29 för en sprayflaska.

Fisken33

Annons:
[Henke29]
2009-02-01 13:41
#14

Okej!
Undra va Mellenium Falcon Fine Models kan gå på??
Skulle bara vara kul att veta.
De är en modell man drömmer om nämligen.
Skulle tippa på att en sånn modell ligger på ca 800 till 900kr om inte mer..

Henke

denstore
2009-02-01 13:55
#15

#14 Snarare det dubbla, eller mer:

http://www.hlj.com/product/FNMSW-06

Fisken33
2009-02-01 14:18
#16

#14 Ja den är inte så mycket billigare här, 1400 lite drygt är vad jag kan hitta just nu, sen tillkommer ju frakt på det.

denstore
2009-02-01 14:24
#17

#16 Skulle vilja säga att det är ett kap i så fall. I.o.m. att Fine Molds är japanskt, så brukar det vara billigast direkt från japan. I.o.f.s. så har den svenska kronan rasat mot den japanska yenen, så allt japanskt är dyrt idag.

Välkommen hem, föresten, om man nu kan säga så, trots att hem inte är här. Glad

Fisken33
2009-02-01 15:51
#18

Ja tack för alla välkommen hem önskningar föresten, det har jag glömt att säga, tackar tackar.

#17 Jo man har ju kommit så långt att man kallar det för hem nu, men pratar man om Sverige så säger man hemma om det också, men det kommer man väll alltid att göra antar jag.

[Henke29]
2009-02-01 16:23
#19

#15 oh 16 Okej hehe då får man nog allt ta och sälja av lite modeller och spara till en sånn.
För de verkar ju ändå vara en fin modell.

Älskar som sakt Star Wars..

Henke

denstore
2009-02-01 16:46
#20

#19 Jag kollade på modellen i kartong för ett par år sedan. Blev erbjuden att köpa den för en tusing, och ångrar det bittert idag. Grymt fin modell, faktiskt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: