Annons:
Etikettallmänt
Läst 2245 ggr
aventyrarn
2009-08-09 00:43

Lim: ets på plast

Enligt StefanW fina Lim artikel står det att man kan limma ets på plastdetaljer med de "vanliga" små superlimflaskorna.

Är det de som gäller eller är det någon som använder något bättre lim?

Annons:
ElLobo
2009-08-09 01:03
#1

Själv använder jag superlim (cyanoakrylatlim) eller klarlack när jag någon gång använder fotoets. Nästa gång jag behöver, så ska jag nog pröva Gator Glue, det säger många vara bra.

Har du också sett den här tråden: Hur limma fotoets?

StefanW
2009-08-09 01:11
#2

#0 Ser att det är dags att uppdatera den artikeln (Lim-olika sorter), då den skrevs innan Gator glue hade kommit ut på marknaden (eller till min kännedom!) Mitt tips idag: skaffa Gator och du kommer inte att bli ledsen! Vanligt superlim luktar och fäster ofta för snabbt samt hamnar där man inte har tänkt (som ex. så skall man inte klia sig i näsan när man har lim på fingrarna!!) Gator kan du däremot tvätta bort med tvål och vatten på fingrarna

Stefan - Modellbyggare

Bamseplaster
2009-08-09 01:45
#3

Javisst Gators Grip är ett bra lim för ets mot ets och ets mot plast. Som sagt luktfritt och vattenlösligt innan det torkar. Men det tar ca 10-20 sek. innan det fäster och ibland behöver man den där sekundsnabba vidhäftningen. Så slutsatsen blir att man nog behöver båda sorterna.

bosnafly
2009-08-09 17:39
#4

gator grip är enligt min åsikt den bästa limmet på marknaden,funkar på det mesta o gör man fel sköljer jag av o börja om.

www.bosnafly.n.nu

Exelon
2009-08-09 17:46
#5

#3 Håller med dej Bamseplast gator är bra i till vissa ändamål men totalt värdelöst i andra som när jag byggde panncentralen till mitt Br52 lok. Hade jag bara haft gator så hade den byggsatsen funnits på Tradera. Det fungerar inte att vänta 20sek för att en sak stor som ett knappnåls huvud som man måste hålla med pincett på ett ställe. En bra sak med gator är att det är tjockt så man kan fylla ut etc handtag som är platta så man får runda handtag och även som i mitt fall rörkopplingar till diverse reglars och mätare.

Upp till toppen
Annons: