Annons:
Etiketterköpsäljbyt
Läst 1514 ggr
gismo76
2009-09-21 16:54

Fraktfritt på HLJ

Hallå läste just att om man beställer något innan den 28 och betalar med Paypal via HLJ så bjuder dom på frakten.

Kan ju vara något ifall någon vill beställa något ,,,någon krona går det väl att tjäna på det.

Själv har jag inte några nybeställningar från HLJ på gång just nu ,,,redan lagt order på nya F1 bilarna.

Gismo

Annons:
Exelon
2009-09-21 17:51
#1

Synd att valutan fortfarande är hög i Japan. Så det är fotfarande billigare att beställa från luckymodels. Och man kan ju slippa tullen ibland från luckymodels.

gismo76
2009-09-21 17:55
#2

Ja Kronan är dyr men börjar bli bättre.Tullen beror inte på Lucky utan att tullen är lata ibland tydligen skall det inte gå att klara sig från det alls längre. Jag åkte på runt 150 kr extra på varje modell senaste halvåret.

Gismo

Exelon
2009-09-21 22:33
#3

Inte om du skriver ner värdet på sakerna. Det har man möjligheter att göra från just luckymodels. Jag skickade in en lapp till tullverket/posten om värdet på varorna då slapp jag betala, tog lite extra tid.

ElLobo
2009-09-21 23:04
#4

#3: Men då måste man skriva ned värdet till under 500 kr (som jag tror gränsen är idag), och tullpersonalen är inte dumma, de har under de senaste åren sett hur det har blivit fler och fler paket från just LuckyModel och det ska väl mycket till om de inte ska ha lärt sig vad modeller kostar och storlekar på kartongerna. Jag tror att det många gånger mer handlar om att ha handlat från rätt ställe och dessutom lite tur på sin sida för att slippa få irriterande extrautgifter. Men det är i vilket fall som helst helt klart värt ett försök, man kan aldrig vara säker. Glad

gismo76
2009-09-21 23:05
#5

OK vet jag inte något om vet bara att det inte funkar att skicka som gåva längre. Sedan får man väl handla betydligt mera än jag gör för att lägga ner så mycket jobb på det

Exelon
2009-09-22 01:16
#6

#4 Man kan väl undra. Men om man kryssar i från just luckymodels så kan man ju välja att inte skriva in någon summa och strunta i "orderbekräftelsen" som ligger i paketet. Man får dock komplettera med dom uppgifterna när det når tullen/posten. Har då fått igenom alla paket därifrån utan någon tull att tala om. Och man får väl se det som en bonus om man klarar sig från tullen annars ska man ju räkna med att dom utgifterna tillkommer.

Annons:
[Orso]
2009-09-22 19:34
#7

Det där med gåva har inte fungerat förut heller. Det är värdet som räknas.

Tullen börjar känna till en del firmor som myglar med värdet på försändelserna så risken är väl att dom är extra vakna på dessa.

IKV91
2009-09-22 20:47
#8

Hej alla!

Tror ni att tullen är intresserade av våra plastpaket?

Jag köper 1-3 paket/år på ebay utanför EU.

Jag uppfattar att tullen har öppnat och kollat i samtliga paket men har aldrig fått betala några extra kostnader. Jag tror att tullen jagar narkotika. Jag är tacksam att tullen gör sitt jobb och kollar dessa paket med liten vikt så att smugling av narkotika inte blir alltför enkelt.

Nu har jag ett verktyg på väg från Lucky models så det är kanske dags för mig att omvärdera tullen.

Roger

[Orso]
2009-09-22 20:54
#9

E-bay paketen har klarat sig för mig men när jag handlat från firmor så har nog 30% fastnat  och belagts med moms.

gismo76
2009-09-22 22:08
#10

#8 Inte för att vara någon expert på området men öppnar dom paketet för att leta narkotika kan dom nog lägga ner tullen. Med tanke på vilka efektiva medel dom har då bla hundar som inte går att lura. Även väldigt tveksam till att dom får öppna ett paket utan att ha misstanke om att det skulle finns något i dom.

Jag har handlat mycket åkt på avgifter ett par gånger men inte varit med att dom öppnat paket någon gång.

Även fått gå genom kontroller själv med narkotika hundar på flygplatser och enligt utsago av folk som jobbar med det kan man inte lura den hunden på något sätt.

Gismo

ElLobo
2009-09-22 22:55
#11

#10: Jag tror nog att det räcker med en liten misstanke om att något inte är helt korrekt, oavsett vad innehållet kan vara, för att de ska få öppnat paketen. De tullare som jobbar med brottsbekämpning har t o m befogenhet att göra husrannsakan.

Exelon
2009-09-23 00:59
#12

#10 jo men om paket/du har varit i kontakt med narkotika så borde ju hunden känna det. Man kan ju nästan tro att dom har gett knark till hunden så den blir beroende och markerar så fort den känner doften av knark. Men inte tror jag heller att dom kontrollerar paket om inte hunden markerat det.

#11 Ja om du smugglar alkohol så kan ju tullen fatta misstanke om smuggling och följa efter bilen med sprit och även hälsa på dej hemma. Men det mesta knarket kommer nog via bron eller färjorna och finska gränsen.

Upp till toppen
Annons: