Annons:
Etikettpansar
Läst 1835 ggr
IKV91
2009-09-23 22:10

Granris

Hej!

Jag funderar på att maskera nästa vagn. Finns det några erfarenheter och tips? Det finns massor av modeljärnvägsprylar men jag har ingen koll.

Jag tror att det kan bli snyggt! http://www.strictly-gi.com/boggess8.jpg

Roger

Annons:
Joppo
2009-09-23 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt tips är nog att ge sig ut i skogen och plocka lite mossa eller lav…Det tror jag skulle kunna funka fint att använda som granris. För att mossan inte ska bli så spröd när den torkar kan du lägga mossan i Glycerol och vatten. Jag har testat det och det funkar finfint. Dock måste man måla mossan, för annars försvinner den fina gröna färgen efter ett tag. Glycerol kan man köpa på apoteket.

Annars om du känner att du har på typ för mycket fritid kan du ju alltid slöjda ihop egna grenar med löv på. Plusmodel säljer små burkar med puttesmå lövGlad

IKV91
2009-09-23 22:52
#2

"2 Plusmodels löv har jag hemma och jag tycker att de är riktigt snygga att lägga på luftintagen mm.

Sen berättade en annan byggare att det går ganska bra med pizzakrydda istället. Det blir dessutom mycket billigare.

hittade även dessa bilder http://www.dioramaterials.com/dioramaterials/foliage/foliage_gallery/foliage_gallery.htm

Roger

Joppo
2009-09-23 23:26
#3

Pizzatricket har jag också läst om nånstans… Då får man ju dessutom en tank som luktar gott… Oregano och Basilika är fina grejerGlad

Gillade de gröna grenarna på Elefanten/Ferdinanden från din länk. De såg realistiska ut. Det verkade ju dessutom ganska enkelt att göra om man kollade på tutorialen.

Exelon
2009-09-23 23:56
#4

#2 Oregano är det som ska användas… tror det är dom som ser ut som små löv. Annars finns det mycket från minirallarna som kan användas. Ta ett gäng med tunna ståltrådar och gör till en kvist och täck med deras foliage eller underbushes. Har en jäkligt fint som heter Fine-Leaf foligare från woodland scenic. som ser ut som små kvistar med grönt på.

löven såg riktigt nice ut på den sidan. kanske vore en investering.

Upp till toppen
Annons: