Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 9963 ggr
kotchak
2009-09-28 22:34

matt lack?

hej hej.. detta har jag aldrig fått riktigt kläm på med den slutliga coaten.

nu har jag byggt och målat klart min kv-1 med airbrush och jag är toknöjd med resultatet, blev förvånad över mig själv. Komihåg att jag är nybörjare.

så här gick det till

* byggde modelen klart

* tvättade modellen innan lack.

* grundade kroppen och tornet för sig med tamiyas primer

* pre shading

* målade modellen med tamiyas Dark Green

* blev toknöjd över resultatet.

nu undrar jag, vad ska den avslutas med? hur ser den sista processen ut? jag vill applicera dekaler men tydligen ska man inte göra det innan man har "klarlackat" om jag har förstått de rätt. Varför ska jag klarlacka nånting som jag vill att den ska va matt? vissa snackar om de där johnson golvpolish, att man använder det innan man applicerar dekalen och efter man jag applicerat dekalen. Men hur gör man? airbrushar man över med golvpolish? vad ska man spä det med? hur mkt ska de spädas?

hoppas ni förstår mig, va inte rädda och fråga om ni inte förstår mig, här e de endå jag som gör bort mig hehe :)

mvh

nu har jag inte

Annons:
pentti01
2009-09-28 23:03
#1

Jag är oxå nybörjare här men det jag lärt mig är att golvpolishen du nämner behöver ej spädas. Jag använder den själv och det som jag tycker är lite lurigt är att ställa in sprutan rätt, annars blir det liksom regndroppar över hela ytan ( iaf för mig..) men dom slätar ut sig!

Det finns matt klarlack att köpa, jag har provat Vallejos modelvarnish "air", med gott resultat. Den är färdig att spruta men jag har tillsatt lite vatten..

//pentti

Joppo
2009-09-28 23:08
#2

Kul att du blir nöjd med din modellGlad

Anledningen till att man klarlackar skulle jag säga har två anledningar:

1. Våtdekaler kräver en blank yta för fästa ordentligt. Annars kan resultatet bli såhär. Effekten kallas silvering och är inte så snygg.