Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1466 ggr
starhawk
9/23/09, 3:27 PM

Penselreda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos mig stod penslarna i en gammal honungsburk, det är ju inget bra system när man skall välja ut en lämplig pensel, så här såg det ut

Såg en bra grej hos nåt slöjdföretag, men dom hade en alltför hög minimiorder. Då föddes tanken Gör en själv! Min första tanke var en CD-låda en s.k. kakburk för 25 skivor men så föll blicken på en hög med gamla plastkorgar för Physalis (även kallade Kapkrusbär) som jag av någon anledning sparat, om man klippte ner en och använde den som nedre stöd för penslarna vore ju perfekt sen limma fast det i kakburkens botten, fast när jag öppnade kakburken såg jag den genomskinliga skivan som låg överst en gång i tiden så det blev en liten modifiering, om man limmar korgarna på skivan så blir stället roterbart! Så här är resulatet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Eimmot]
9/23/09, 4:09 PM
#1

Mycket innovativt och behändigtGlad. Och vad har vi lärt oss av det här? Släng inget, för allt kommer till nytta i modellbyggets värld Cool

StefanW
9/23/09, 6:19 PM
#2

Bra tips!

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
9/23/09, 7:33 PM
#3

Bra tips som sagt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

ElLobo
9/23/09, 9:03 PM
#4

Snyggt jobbat! Slöjd-Detaljer har ju en liknande modell som sagt, men finns det inga återförsäljare i närheten så är man tvungen att improvisera, och det har du gjort bra!

Proosen
9/23/09, 10:34 PM
#5

Det där var genialiskt tycker jag!

Får leta reda på Physaliskorgar och bygga något liknande själv.

Niclas

sponny
9/23/09, 10:42 PM
#6

Skitsmart, helt klart bättre än min gamla alvedonburk. Nu ska det pysslas! Skrattande

Annons:
starhawk
9/24/09, 10:04 AM
#7

#5: Fast numera verkar det som om Physaliskorgarna är fyrkantiga

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

henkes
9/24/09, 2:02 PM
#8

Snyggt!!! men…

tänk på att inte sätta blöta penslar på det hållet. vattnet går ner i botten på penslarna och löser upp limmet som håller borsten på plats och det resulterar i att dom börjar fälla hår :(

hoppas inte mitt lilla inlägg i frågan ses som kritik. För stället är ju kanonsnyggt och funktionen är ju perfekt.

starhawk
9/24/09, 2:22 PM
#9

#8: Tja det gäller ju för föregående system också, men penslar skall ju ideellt sett förvaras stående så man får väl alltid tänka på den detaljen. Nu tror jag inte vatten är så farligt, min erfarenhet är att vissa penslar kan tappa hår om dom står för länge i lösningsmedel däremot har jag "glömt" penslar i såpvatten rätt länge utan problem

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: