Airbrush och färg

Penselreda

2009-09-23 15:27 #0 av: starhawk

Hos mig stod penslarna i en gammal honungsburk, det är ju inget bra system när man skall välja ut en lämplig pensel, så här såg det ut

Såg en bra grej hos nåt slöjdföretag, men dom hade en alltför hög minimiorder. Då föddes tanken Gör en själv! Min första tanke var en CD-låda en s.k. kakburk för 25 skivor men så föll blicken på en hög med gamla plastkorgar för Physalis (även kallade Kapkrusbär) som jag av någon anledning sparat, om man klippte ner en och använde den som nedre stöd för penslarna vore ju perfekt sen limma fast det i kakburkens botten, fast när jag öppnade kakburken såg jag den genomskinliga skivan som låg överst en gång i tiden så det blev en liten modifiering, om man limmar korgarna på skivan så blir stället roterbart! Så här är resulatet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anmäl
2009-09-23 16:09 #1 av: [Eimmot]

Mycket innovativt och behändigtGlad. Och vad har vi lärt oss av det här? Släng inget, för allt kommer till nytta i modellbyggets värld Cool

Anmäl
2009-09-23 18:19 #2 av: StefanW

Bra tips!

Stefan - Modellbyggare

Anmäl
2009-09-23 19:33 #3 av: Azgaron

Bra tips som sagt!

Anmäl
2009-09-23 21:03 #4 av: ElLobo

Snyggt jobbat! Slöjd-Detaljer har ju en liknande modell som sagt, men finns det inga återförsäljare i närheten så är man tvungen att improvisera, och det har du gjort bra!

Anmäl
2009-09-23 22:34 #5 av: Proosen

Det där var genialiskt tycker jag!

Får leta reda på Physaliskorgar och bygga något liknande själv.

Niclas

medarbetare på Modellbygge iFokus!

Anmäl
2009-09-23 22:42 #6 av: sponny

Skitsmart, helt klart bättre än min gamla alvedonburk. Nu ska det pysslas! Skrattande

Anmäl
2009-09-24 10:04 #7 av: starhawk

#5: Fast numera verkar det som om Physaliskorgarna är fyrkantiga

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anmäl
2009-09-24 14:02 #8 av: henkes

Snyggt!!! men...

tänk på att inte sätta blöta penslar på det hållet. vattnet går ner i botten på penslarna och löser upp limmet som håller borsten på plats och det resulterar i att dom börjar fälla hår :(

hoppas inte mitt lilla inlägg i frågan ses som kritik. För stället är ju kanonsnyggt och funktionen är ju perfekt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.