Annons:
Etikettrecensioner
Läst 3460 ggr
StefanW
2/15/10, 8:30 PM

Allt om Hobby #1 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I nr 1 2010 så finns det en hel del godsaker. Bl.a. så innehåller den:

Tp 79-modellen till Flygvapenmuseum. Del 1, Här berättar modellens byggare Mats Johansson om arbetet bakom den modell som han har gjort till Flygvapenmuseet i Linköping där han återskapade DC-3an TP79001 som den såg ut i juni 1952 innan den blev nedskjuten. Modellen är gjord i skala 1/12 vilket ger en spännvidd på 2413 mm och en längd på 1637 mm, vikten landar på 9500 g. Hur han klädde den i riktig aluminiumplåt berättar han i del 2…

Modellerna i SVT´s barnprogramsuccé. Erik Hagman en modellbyggare av guds nåde (enligt min mening!) Berättar i ord och bild hur det gick till när han gjorde modeller till "I vintergatans slut" Mycket trevlig läsning…

Anders Ericson en annan av modellbyggare av rang skriver denna gång om: 1:12 - Motorcykel från Aoshima, där han bygger ihop en Honda CB750F till en "liten" pärla och så får vi även se en Weird-Ohs: Freddy flameout från Hawk.

Sedan är tidningen fylld med allhanda artiklar i samband med att Svenskt flyg firar 100 år, utöver allt annat (R/C, MJ bl.a.) ! Jag var mycket nöjd med detta nummer och ser fram emot nästa.

Hemsida: Allt om hobby   

Stefan - Modellbyggare

Annons:
sponny
2/15/10, 9:00 PM
#1

Måste erkänna att det var många år sedan jag köpte Allt om Hobby. Man tappade mig som lösnummersköpare för en 6-7 år sedan. På den tiden kändes det mest som att artiklar om plast, det tog man in som utfyllnad när man inte hade något att skriva om RC eller MJ. Lite som det svarta fåret i tidningen. Får kanske kolla upp den igen och se om de bättrat sig.

Hogge38
2/15/10, 11:31 PM
#2

Jag har nästan helt slutat köpa tidningar då priserna skenat de sista åren. AoH är väl fortfarande humant prissatt men om man bara är intresserad av plast så blir det dyra sidor. Förr köpte jag alltid FSM men den passerade smärtgränsen för flera år sen. Jag misstänker att tidningarna är pressade av internet med minskade upplagor och högre lösnummerpris som följd. Sen jag köpte netbook så köper jag inte ens tidningar till tåg eller flygresan längre. Kanske borde förlagen satsa på prenumeration av tidningarna via pdf, en AoH via e-post en gång i månaden vore inte dumt. Jag vet inte vad kostnaden för tryckning och distribution men misstänker att det är en ansenlig andel av priset. Om snittpriset för en tidningspdf låg på runt 20kr så skulle jag gärna betala för smidigheten att få den direkt i datorn.

Upp till toppen
Annons: