Annons:
Etikettrecensioner
Läst 4795 ggr
bosnafly
2010-02-23 10:47

Hobbyboss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena

Jo,tänkte kolla med er om vad ni tycker om kvalitet på Hobbyboss modeller?Själv så är jag supernöjd med passformen,detaljrikedomen själva plasten,en sak som var mindre bra var att de inte står vilken färg cockpiten ska ha o de övriga delarna,men man får med ett färgad blad med de olika varianter man kan bygga,ja ni läste rätt Färgat blad…

Hur som helst så får den 10 av 10.

Den jag bygger är Mi-8/Mi17

www.bosnafly.n.nu

Annons:
Roca
2010-02-23 11:00
#1

Ska bli kul att följa ditt helikopterbygge. Jag har än så länge bara byggt en Hobby Boss-byggsats, deras Messerschmitt Bf 109 G-10.

Passformen var helt OK, det var inte så himla många delar som skulle passas ihop heller Glad. Det saknas en hel del detaljer och målningsanvisningarna är helt "åt skogen" - men det är ju en budgetvariant, så det får man ta. Och referenser till korrekta färger osv, samt eventuella extradelar skaffar eller bygger man ju själv ändå. I min byggsats fanns även en del alternativa delar som kan komma till nytta vid andra projekt och det är ju en bonus.

Nog tror jag att man kan få till fina modeller av Hobby Boss, fast det kanske skiljer mellan olika byggsatser också.

Lycka till!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
2010-02-23 11:07
#2

Jag har HobbyBoss stridsvagn 122 som glatt inköptes häromåret. När man sen läser recensioner på den blir man inte lika glad. Enligt expertisen så är det en konverteringssats från HKCW och Tamiyas Leopard som gäller men då landar vi med Friulband på andra sidan tusenlappen och det känns för häftigt. Som det ser ut så tänker jag bygga den och uppgradera några iögonfallande detaljer för att helhetsintrycket skall bli acceptabelt.

[Hayabusa]
2010-02-23 11:36
#3

HobbyBoss är en relativt ny aktör på marknaden. Rent Allmänt, så tycker jag att man får mycket för pengarna, men precis som alla andra tillverkare, så har de allt ifrån bra till mindre bra byggsatser i sitt utbud.

/Stefan

bosnafly
2010-02-23 11:51
#4

precis satte ihop kroppshalvorna,kan säga att spackel behövs inte,nöjd med den än så länge,sen ska hjulen på o rotorn men antar att allt det passar oxå,ganska kul o läsa vad ni tycker och vad ni har köpt.

sani

www.bosnafly.n.nu

mangemani
2015-03-13 20:46
#5

köpte hobbyboss gigantiska modell utav railwaygun dora för 1700. har inte börjat bygga än men har gått igenom kitet och jag kan bara ge tummar upp.

enda modellen jag köpt från hobbyboss, så kan väl inte ge så mycket feedback.

Upp till toppen
Annons: