Annons:
Etikettrecensioner
Läst 7457 ggr
burns
2010-03-17 13:45

AS186 Mini Kompressor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den har nog många namn och olika kinesiska kopior. Men "Airbrush Mini-Compressor model AS186 air tank portable" hette den på ebay store där jag köpte den från en tysk säljare. 1233kr inklusive frakt har dragits från mitt konto. Leverans till dörren med dhl.

Fick denna kompressor igår och har ju inte testat mer än under gårdagen så det blir en liten snabb första intryck redovisning.

Ljudmässigt så låter den inte alls mycket, hade väntat mig lite mer oväsen. Är nog precis på gränsen att den kan höras av någon granne kanske men jag har så lyhört att jag hör när grannar kör dammsugaren också. Man kan sitta konsentrerad och pilla med någon detalj och man flyger inte i taket när den går igång så den har en behagligt ljud. Fast nu är jag ifs extremt icke skotträdd, får se hur tjejen reagerar då hon är lite mer känslig för plötsliga ljud.

Den har stadiga gummifötter så den står still på golvet. Och jag hoppas inte det vibrerar så någon granne stör sig på att något hackar i hans tak. Den kör i intervaller och stänger av sig själv när den fått upp trycket i tanken som en vanlig kompressor. Den räcker inte så länge med sprutan så den går igång ofta. Och den blir väldigt varm så jag hoppas den har något värmeskydd, men att köra konstant med en airbrush måste den klara tycker man då den hinner med att fylla tanken och stänga av sig för att den tycker tanken är full fast man sprutar konstant.

Den är väldigt liten och händig tycker jag.

Det enda som känns billigt är reglaget för trycket, känns lite sladdrigt. Och det känns som man kanske råkar ha av någon plastbit om man trycker och vrider fel. Men inget att klaga alls på i funktionen.

Så om den kommer hålla så är jag helt klart supernöjd för det priset och storleken på den så är den kanon och kommer nog fylla mina behov perfekt.

Annons:
Joppo
2010-03-17 14:02
#1

Tack för infon Burns Glad Det låter som du gjort ett bra köp. Definitivt mycket kompressor för 1200 kr.

Hållbarheten är väl som du skriver ett litet frågetecken, men med normalt användande borde du ha sjyst kompressor i ett flertal år framöver…

/J

burns
2010-03-17 14:05
#2

Jag återkommer direkt med info om något negativt på den om det dyker upp. Annars så är det inte så mycket man kan misslyckas med när det gäller att ge tryckluft…

PAK43
2010-03-17 14:31
#3

Jag har samma kompressor utan tank och enligt manualen så ska den ha värmeskydd och slå av sig om den blir överhettad, så det är förmodligen lugnt :). Jag har dock aldrig lyckats får skyddet att gå igång trots 20 minuters kontinuerlig användning. Mina händer brukar ge upp innan kompressorn gör det.

johannespanzer
2010-03-17 22:21
#4

Kul! Lycka till med sprejningen och tack för recensionen! Skrattande

Upp till toppen
Annons: