Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 3751 ggr
starhawk
2011-02-26 14:20

Revells Millenium Falcon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här köpte jag in efter att ha sett en liten filmsnutt-recension den verkade klart hyfsad, har tidigare bara tittat på boxarten och tyckt att den såg alltför ren och städad ut

Dom här Easy Kit skall ju i teorin gå att sätta ihop "rakt av" så var det med mina tidigare Revell Easy Kits, men det är inte alltid teori och praktik går ihop. Så här långt kom jag innan det inte gick att strunta i limflaskan längre 

Styrhytten krånglade och ena fästpinnen gick av, sen ville den inte gå ihop, och en av sidorna lossnade och sprätte ut och ville inte övertygas att hålla sig på plats. Nåja då får jag ihop den på två dar istället för en tänkte jag, men så enkelt skulle det inte vara. Jag tryckte ihop skrovet  och det gick fint men framändan ville inte gå ihop, det var tvärstopp. Så det var bara att bända isär skrovhalvorna igen och kolla vad det var som inte ville, till min förvåning var det ansvällningar på dom främre fästpinnarna, det påminde onekligen om spackel och hade inte samma färg som plasten. Jag hade ju plockat ur den här delen ur en igensvetsad plastpåse? hur hade det då kunnat komma spackel på? Jag slipade försiktig bort spacklet, pinnarna fick ju inte bli för smala så att dom satt löst. Vid nästa hopmontering så funkade det fint, ända tills jag öppnade landstigningsrampen, stöttorna satt lite löst noterade jag vid hopsättning och nu separerade dom helt. Det blev att limma ihop dom också och sen bända isär skrovet för att få det på plats, men nu är det färdigt! här står den i bokhyllan

Och här är landstigningsrampen i nedfällt läge

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: