Här kommer nästa gruppbygge. Det har enligt önskemål temat Slaget om Storbritannien.
#51" />
Gruppbygge #51: Slaget om Storbritannien
Startdatum: 1 februari 2012
Stoppdatum: Nytt datum: 31 mars 2013
Gruppbyggets tema omfattar alltså alla slags byggen med temat Slaget om Storbritannien.
Anmälda byggen ska då naturligtvis ha en anknytning till gruppbyggets tema. Välmotiverade bidrag har som vanligt alltid en stor möjlighet att få vara med.
Modellen får vara påbörjad, men inte till mer än hälften.
Alla slags byggen och tillbehör är tillåtna, liksom alla skalor. Och alla material, det måste alltså inte bara handla om plastmodeller.
Alla intresserade anmäler sig här, men som vanligt sker sedan presentationen av byggena i separata trådar. Anmälning är tillåten fram t o m 31 december 2012.
Länkar:
Deltagare:
Anderson Air-Raid Shelter -- xxx - 1:35 -- nox_umbra
Bedford QLD -- Airfix - 00 -- Roca ==> GB 66
Gloster Gladiator Mk.II -- Lindberg - 1:48 -- lanm65
Hawker Hurricane Mk. I -- Airfix - 1:72 -- Roca
Messerschmitt Bf 109E-1 -- Eduard - 1:48 -- lanm65 __
Supermarine Spitfire Mk. I, del 2 -- Tamiya - 1:48 -- TobbeA
Supermarine Spitfire Mk. IA -- Airfix - 1:72 -- Roca ==> GB 66
.
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
#19-20 "Nos. 56 and 609 Squadrons based at Duxford began to receive their Typhoons in September 1941"
http://www.aviation-history.com/hawker/typhoon.html
Lite för sent alltså för BoB.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Dessvärre sket det sig kapitalt med klarlacken på mitt bygge, ytan blev så dålig att jag bestämt mig för att inte slutföra bygget. Vet vad som gick snett så det lär inte hända igen.
En Spit vill man ju ha i samlingen så jag har faktiskt börjat på en ny likadan med samma etssats. Skulle nog behöva en förlängning om den ska bli klar för det här gruppbugget, om det är ok för övriga deltagare.
nu vill jag ju inte vara den som är omständig :)
men idag när jag städade lite så hittade jag igen mitt projekt igen och det kliade lite i fingrarna så jag satte mig och pillade lite med det och tametusan det gick rätt bra. så jag är på banan igen. kanske inte hinner bli 100% klar men jag kommer att ha något att vida upp iallfall.