En sovjetisk erövring
Denna Bf 109 G-2/R6 erövrades i december 1942 då den tvingades nödlanda efter en luftstrid med en Yak-1.
Flygplanet tillhörde ursprungligen 3.St/JG 3 "Udet"
Källa: Falcon's Messerschmitt Bf 109 Hangar
Modell:
Amodel 1/72 Messerschmitt FiSK199 (duger till en G-2 då byggsatsen råkade ha den bredbladiga propellern) med Rüstsatz R6 (MG151 Gondolbeväpning) lånad från Mastercraft/Intech.
Mycket godis på dekalarken. Trots det behövs det 4 stjärnor till som jag får norpa från annat håll. FW 190-arket får släppa till JG-3 Udet-vapnet.
// Sau
#2 Jodå det passar. Jag fick tunna ut nedervingen 0.3-0.4mm till rätt tjocklek.
Det var lite fattigt i cockpit, så den fick lite detaljering från True Details. Kitet är till Hasegawa och jag hade inte lust tunna ut väggarna och slipa ned cockpitpaketet, så det får vara till något annat projekt. Det blir till att komplettera befintlig stol och senare även med ett REVI C/12D sikte.
#7-8 Tack!
Jag såg på sista bilden att kameran visar mer än vad jag själv ser. Det var lite kladd runt en bränsleledning där.
#8 Jag antar att det är "Bf 109 under fremden Flaggen" och trots att det finns många faktafel i den, så är den helt klart köpvärd.
Det finns några 109'or i samlingen här som bara väntar på att bli byggda.
Sådär en ca 60st
Allt ifrån V1, B-K, TL, W mm
# 9; Jo det är den jag syftar på, en bok som kan ge mycken inspiration till många byggen! Håller på med en jugoslavisk E-3 just nu också, med ICM-satsen som bas. Jag har väl inte riktigt så många 109:or på lager (ännu…) men det är helt klart den mest byggda (och samlade) modellen även hos mig
Det ska bli kul att se fortsättningen på ditt bygge!