Här fortsätter gruppbygge #9.
Målet ska väl vara att få se så många fartyg, båtar pråmar och annat flytetyg som möjligt. Skrov ska väl dock vara mer regel än undantag, så flygbåtar funkar, men pontonplan känns lite ur tema. Likadant känns amfibiebilar och liknande inte helt hemma, om de inte nu råkar stå på en färja eller i ett landstigningsfartyg.
Anmäl in vad ni tycker verkar kul.
Objekt: Fartyg och båtar
Skala: Alla skalor.
Startdatum: 1 december 2008 (redan startade projekt är OK), sista anmälningsdag 30 januari 2009.
Slutdatum: 1 juni 2009
Övrigt: Alla typer och alla märkningar som är tillåtna. Tillbehör till och modifieringar av befintliga byggsatser är tillåtna och uppmuntras.;)
Anmälda:
1/600 Airfix HMS Belfast av Azgaron --- MIA
1/600 Airfix KM Bismarck av Azgaron
1/350 Tamiya USS Fletcher av Azgaron --- MIA
1/1200 Revell USS Enterprise av Azgaron --- MIA
1/350 Banner USS Arizona av TommiN --- MIA
1/350 Hasegawa IJN Akagi av denstore --- utgått??
1/350 Trumpeter USS Hornet av denstore --- utgått??
1/350 Trumpeter USS San Francisco av denstore --- utgått??
1/380 Revell Hawaiian Pilot** / **MS Sonoma av PonCar (del 2)
1/700 Dragon Ark Royal av JaguarMkVI
1/570 Revell Prince of Wales av Henke29 --- MIA
1/720 Revell Flugzeugträger Graf Zeppelin av WildeSau
1/35 Italeri ELCO av lt-jas
1/400 Heller Illustrious av starhawk --- utgått
1/350 Trumpeter Jeremiah O´brien av NBISaladin
1/1200 Revell Queen Mary 2 av Orso
1/350 Tamiya Yukikaze av pelleb
1/350 Revell Bismarck av PalmSE --- MIA
Såg att min "Hawaiian Pilot" (fast det blir M/S Sonoma) står som "completed"! Skulle i ärlighetens namn vilja kalla det för en liten lätt överdrift… Saknas fortfarande sidorelingarna och en hel del av riggningen är jag rädd. När är deadline för detta GB:t? Har så himla mycket på jobbet nu -och så svärmor här i en vecka- och så ny kattunge i lägenheten ovanpå det… Nä, det har verkligen inte blivit mycke gjort på fartygsvarvet de senaste veckorna! Men nog ska det bli klart nångång.
Det börjar bli dags för er som är med i detta gruppbygge att försöka slutföra era byggen. Det är bara 105 timmar kvar …
I mitten på nästa vecka vill jag att de färdiga byggen har presenterats i sina respektive trådar, så kommer en sammanställning över byggena senare i den veckan.