Nja, lite kanske, men det tog ett tag innan jag fick fixat datorn Iaf funkar den just nu, men jag hoppas ju att det ska vara ett tag. Ska ta och fixa till den andra också så att jag kan lägga in bilder på den också om det kniper. Mest jag som har för mycket tid till förfogande!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Nu har jag jobbat lite med min Tiger. Måste besluta om jag ska ha luckorna stängda eller öppna. Motorluckan får nog vara stängd. Jag har ju några figurer som man kan använda kanske och sätta i luckorna.
Inga gummisnoddar på denna utan link and length tror jag det brukar kallas. Ska säkert bli bra, men det här är inte lika kul!
Azgaron
#8 Tack! Ja, det får du ta och prova nångång. Om inte annat så kanske jag har nått i mina gömmor.
#9 Jo, det lär nog bli snyggare än gummiband.
#10 Hehe, ja det kan man ju säga! Men varför var de tvugna att sätta utkastningsmärken i varannan länk? Nåja, de är ju på insidan, och efter lite spackling så syns de nog inte så mycket.
Azgaron
Eftersom GBt blev förlängt så kör jag vidare!
Inte mycket att visa upp kanske, men eftersom det är första gången jag scratchbygger en saknad del. Tur att jag fick ett ryck och köpte lite plastark i Liden..
Nu ska det bara på lite till sen kommer snart en bild innan målning tänkte jag.
Azgaron
Jag hade tänkt använda Hu86 som grund till den gröna färg jag tänkt att Tigern ska ha, och jag upptäckte nyss att de sista resterna torkat ihop helt
Jag ska kolla Pandurobutiken har. Har han inte den, blir det ju lite kris, och sen behöver jag fylla på med några färger till som vitt och svart mfl.
Azgaron
#43 Hej igen! Har varit igång sedan 06 och bl.a. ordnat med Väringsdagen här hemma. Grabbens klass skall sälja bröd för att samla in pengar till en skolresa. Själv skall jag in nu med Lillfia till VC och se om de kan få bukt med hennes hosta, det tar på krafterna när de inte får sova en hel natt. Men jag kommer åter i eftermiddag.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#60-62 Här har du bilder på värmeskydden från Tunisien.
Den ser bra ut. Vilken färg har du använt till den där olivgrönaktiga tidiga Tunisienfärgen ?
Min egen lilla Tiger är ifrån 7th Panzer Regiment, 10th Panzer Division Februar 1943. Lite senare alltså än din och förhoppningsvis har jag rätt färg och värmeskydd på min
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ser snyggt ut med färgen där Azgaron. Jag ser fram emot slutresultatet
Jag tänkte på det där med vincharna uppe på vagnarna i Tunisien som vi pratade om innan, de där att de skulle sitta bakofram, dvs med öglorna bakåt. Jag hittade lite småbilder här och var på att de är bakofram. Troligen tröttnade föraren och radiomanen på att ha vinchen runt luckorna :9
http://www.afrikakorps.org/sPA501.htm
http://www.tiif.de/thread.php?threadid=54&sid=3d87643ae1bfb14a4008d06d16fa5c9e
Mvh Hampus
#62 Tack för bilderna!
Jag har använt light olive Hu86 som Tunnan var så snäll att skicka till mig! Sen har jag haft i lite gult och vitt till de yttersta lagren.
#64 Tack Tommi!
#65 Tack Tails!
Det var ju intressanta bilder på de länkarna!
Azgaron
Nä det var mycke trevligt
Och har du vägarna förbi här nån gång så är du jättevälkommen in på en fika och en titt på mina byggen
Förargligt att man lyckades med konstycket att köra mot rött ljus med, men så är det när man ska köra i en för en annan helt okänd stad + att man sitter och pratar om en massa skojiga saker.
Inte helt lätt att vara uppmärksam på allt.
Hoppas dom har gjort rondeller tills nästa gång man är där
Men det är klar, det går ju utmärkt att smälla i dom åxå
#70 Tack Henke!
#71 Ja, det skulle vara kul! Får se om jag kan skaffa mig nått åkdon, eller ev. låna av svärfar, så vet man ju inte vart det bär iväg.
Ja, det var ju himla förväl att det inte fanns nån polis i faggorna!
Azgaron
Jädrans vad kul Azgaron! Denna tråden har jag missat. Är det Italeris tiger detta? Verkar avsevärt snyggare än min gammel-tamiya i allafall.
Tror jag lugnar mig med tamiyan tills denna dyker upp, jag kan helt enkelt kolla italerin för att se lite detaljer till tamiyan.
Coolt att de gjorde egna "värmeskydd" eller vad det heter för avgasrören.
Hur går det med Tigern AZ! :D
Nu har jag fått min egen Italeri-tiger, en precis likadan som din Azgaron! Ja, fast obyggd förstås! Så inte lika snygg! Mycket bra som referens inför mitt eget bygge.
Varför alltid denna hink därbak på alla bilder? Är det nån spillolja eller nåt som pyser där mellan avgasrören?
Vackert! Finns det någon update att se snart kanske?