Hej! Ett fordon ingående i min ganska vida definition av ett pansarskyttekompani ur DAK är denna Sd.Kfz. 251 med 37 mm PAK från Plastic Soldier; ett plutonchefsfordon som jag har sågat lite i för att visa i någon slags "genomskärning". Jag planerar att använda dessa figurer från ESCI:s 251:a som delar av besättningen.
Coolt med genomskärning Peter:) /Erik
Riktigt kul och udda med en ”genomskärning” av modellen! Det har jag aldrig sett i den här skalan…😊 Har du funderat på att hänga lite utrustning, typ ryggsäck, hjälm, vapenställ med gevär eller k-pist m.m. på innerväggarna? Kanske du kan skära bort någon lämplig utrustning från några figurer till det. Kul att se dig och dina byggen på forumet igen….😃
Mvh / Janne
Tackar Janne! Ja, efter att ha kikat på diverse musei-foton av olika fordon så fick jag den idén. Absolut, det finns mycket lösa prylar i gömmorna här, så jag ska nog se till att belamra halvbandaren rejält eller i alla fall så mycket jag orkar :-) kul att vara här igen, jag hoppas mitt flow håller i sig lite så blir det nog flera visade byggen framöver.
Några riktiga klassiska gubbar där Peter:)
Italeri Kübelwagen på gång här, ska användas som reparationsbil, Kleine Instandsetzungskraftwagen, i dioramat med Opel Blitz mm ovan! Ombyggd med en "lådhurts" i baksätet så som på originalet. Denna hurts är tillverkad av en del av en trasig Rubiks kub i miniformat, samt plastic card/påsstängarplast.
Alla de här var lite äldre byggen från förra eller förförra året, kände att jag ville ha med dem i en tråd. De har dock redan räknats med i mina "bokslut" från tidigare år. Men här kommer lite nyare alster, klart nu i jul 2020! En beriden kompanichef för dessa fältare, omgjord från Revells tyska artilleri.