Annons:
Etikettnyheter
Läst 2726 ggr
MarkusN
2017-01-12 16:33

HobbyCenter upphör!

Kommer med både tråkiga nyheter och köptips!

Hobbycenter i Helsingborg kommer att upphöra. Tyvärr har mångårige ägaren Thomas Frost gått bort tidigare 2016 och hans hustru (som också genom åren alltid har välkomnat i butiken) håller på att avveckla verksamheten.

De har aldrig varit mycket för internet, så det är inte lätt att veta vad som finns utan att besöka dem. Jag var där idag och köpte på mig en hel del Amati och generellt så finns det en hel del nedsatt i butiken. Ur minnet: 

  • 20% rabatt på träbåtstillbehör, främst Amati (som de varit svensk agent för) med när nog komplett sortiment. 

  • 20% rabatt på ett stort sortiment av virke/trälister.

  • Nedsatta priser på båtbyggsatser från Billings (var inte så många i hyllan, men en Wasa för ca 2800) och någon enstaka Amati. Anledningen till att Amatibåtarna inte reas fullt ut är att hon inte vill "skada" de hobbyaffärer som köpt in Amati av dem,  genom konkurrerande prisdumpning. Generell mängdrabatt var dock inget problem :-) 

  • Nedsatta priser på nära nog alla plastmodeller. Framförallt är det 1:72 flyg de har i hyllorna - och mycket svenskt från alla perioder! 

  • Nedsatta priser på dekalark från RBD och tillbehör/ets från Maestro. Också mycket svenskt, jag plockade åt mig J26 Mustang i 1:48 (63kr) och 1:32 (129kr)och S31 Spitfire i 1/72 (87kr).

  • Nedsatt på Tamiyas (akryl) och Humbrols (enamel) färger. 

Hemsidan är det som sagt inte mycket med, men där hittar ni adress, telefonnummer och e-post om ni inte är i helsingborgsområdet; http://www.hobby-center.se/ 

Jag har inga intressen i butiken. Sörjer bara att den försvinner och vill genom denna "reklam"bara försöka bistå med att bättra på pensionskassan för Thomas efterlevande.

//Markus

Annons:
[Hayabusa]
2017-01-12 18:08
#1

Butiken slår igen 31/3 - eller rättare sagt, det är sista dagen butiken har öppet.

Upp till toppen
Annons: