För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
Ja, det är nog bara att kämpa på 👍 Tycker att den ser rätt intressant ut i enfärgat grön också, faktiskt.
#13 Det vore den ultimata whatiffen eftersom den inte är byggd i metall🙂
Då Focke Wulfen och Spitfiren (kommer bilder senare) nu är klara så är det dags att sätta igång med denna igen. Hade tänlt köra på en lite lättare metod för så många fält som möjligt istället för att använda pyttesmå tejpremsor.
Jag har skrivit ut en bild där man ser förebilden från ovan i rätt storlek som modellen och sedan skär jag ut fälten på utskriften genom pappret så att det hamnar på maskeringstejpen som sitter på glaset under. Blir inte lika spikraka linjer som tidigare men det duger nog. Ska leta upp en stålskala eller något liknande som jag kan ha längs med där jag ska skära så att linjerna blir raka.
Spännande att få se resultatet…🤪
Mvh / Janne
Det har gått oerhört långsamt med detta bygge de senaste veckorna då jag har haft fokus på annat, men slänger in en bild så att ni får se att modellen inte har åkt i soptunnan ännu. 😃
Det är bara två eller tre fält kvar som ska maskeras, sen är det dags att måla den sista färgen. Ser vekligen framemot den dagen!
Ser riktigt bra ut. Vilken färg kommer härnäst och hur mycket återstår av färgläggningen överhuvudtaget?
Ska bli spännande och se! 😃
"It´s all about the details"!
#33 Måste kännas skönt att snart äntligen bli färdig!? 🙂
Nu äntligen till det som åtminstone jag har väntat väldigt länge på. Att ta bort maskeringtejpen!
Jag började med detta efter att den mörkgröna färgen hade torkat i något dygn, innan nyår var det i alla fall, och jag blev på direkten glatt överraskad av resultatet. Jag hade hela tiden varit inställd på att målningen skulle bli allt ifrån dålig till ett brutalt misslyckande men som tur var blev det av det.
Vilket arbete men snyggt blir det, Ska bli spännande att få se det hela klart!
Wow!!
Vilket jobb och det arbete du har lagt ner har lönat sig till det yttersta. Bra jobbat 😎👍
Upp med en hand alla som vill se den helt avmaskad 👋
#45: *räcker upp handen*😉