För att ni ska kunna förbereda er så kommer här nästa gruppbygge. Det har temat Europa.
#72" />
Gruppbygge #72: Europa
Startdatum: 1 oktober 2013
Stoppdatum: 30 september 2014
Gruppbyggets tema omfattar alltså alla slags byggen med temat Europa.
Anmälda byggen ska då naturligtvis ha en anknytning till gruppbyggets tema. Välmotiverade bidrag har som vanligt alltid en stor möjlighet att få vara med.
Modellen får vara påbörjad, men inte till mer än hälften.
Alla slags byggen och tillbehör är tillåtna, liksom alla skalor. Och alla material, det måste alltså inte bara handla om plastmodeller.
Alla intresserade anmäler sig här, men som vanligt sker sedan presentationen av byggena i separata trådar. Anmälning är tillåten fram t o m 31 augusti 2014.
Länk: Gruppbyggen - sammanställning
Deltagarlistan flyttad till del 2.
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
Skämt åsido, jag anmäler ett diorama: "Berlin 1953" blir nått om revolten i östtyskland. Skala oklart.. Funkar det? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Uprising_of_1953_in_East_Germany
#20: Javisst, det går bra! Är det Trumpeter MiG-19S 1/48 det handlar om, eller har du fler MiG:ar på lut? 😉
Kan jag delta med min Starfighter från GB:63? Det är ju en från Danska flygvapnet. Italeri 1:32 Sen borde en A-32 Lansen i 1:48 passa in bra med? Från modelltilverkaren med det svåra namnet som jag inte kan stava till just nu! //Marcus
Nu när gruppbygget Franska fordon dykt upp så passar jag på att flytta över min Panhard bansarbil till det gruppbygget istället. Har ett par andra projekt att peta in här om bygglusten kommer igen, för närvarande går det med snigelfart.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hmmm… Europa t.ex brittiska saker 🤔 varför inte klämma in en Seafire och en Wildcat, dom ligger ju i Fleet Air Arm lådan där jag redan satt igång med Swordfishen (fast i ett annat gruppbygge) så slipper jag ha fler lådor med en del projekt byggda.
Hur är det förresten med överblivna projekt från Nordafrikagruppbygget? kan man föra över dom till Europa-bygget det är ju brittiska saker, fast dom är lite mer än halvbyggda
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus