Annons:
Etikettallmänt
Läst 2778 ggr
ElLobo
8/1/17, 2:00 AM

Nytt i bygghögen, augusti 2017

Ny månad, ny tråd. Ler

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

2017 års tidigare trådar:

Annons:
Bamseplaster
8/5/17, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har väntat länge på Tarangus nya SF/SH Viggen. Den inhandlades på Tåg & Hobby i Luleå. Har gått absolut all in på eftermarknadsköpen till denna. Jag skall spara den till vintern så man har nåt kul att se fram emot under den kalla tiden. Det blir naturligtvis en spaningsviggen från F21 Luleå. Var på flygmuseet i veckan och fotade detaljer på de plan som finns där. Bl.a en SF 37, SK 37 och en JA 37.

Bamseplaster
8/5/17, 7:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer resten.

Dioramabyggare
8/5/17, 3:25 PM
#3

#2: Pust… mycket "smått & gott" att klippa/skära, bocka och limma… lycka till så jättemycket med den fina modellen! Visa gärna bilder på bygget!

TobbeA
8/7/17, 6:25 PM
#4

#1 och #2. Trevligt inköp. Måste ha kostat en slant.

Bamseplaster
8/7/17, 8:20 PM
#5

#4 Jo det kostade en del, men samtidigt är det ett drömbygge som jag väntat på ganska många år. Det blev aldrig nån Esci Viggen byggd för mig. Brukar inte satsa så här hårt på eftermarknadsköpen.

petzon
8/10/17, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min bygghög började bli tom, inte en enda obyggd byggsats i högen och bara två påbörjade, en nära dödenupplevelse som raskt botades med ett besök på Hannants hemsida där jag hittade denna skönhet som jag drömt om länge. Skadad kartong gjorde att priset var riktigt bra

Annons:
petzon
8/10/17, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Köpte även denna som jag sneglat på ett tag. Lovade mig själv att aldrig bygga något rödmålat igen efter förra brandbilsbygget där jag målade och målade och målade utan att färgen täckte. Men de problemen har jag glömt nu.

A-Blomberg
8/11/17, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

149:- på Ullared.

bommen99
8/12/17, 3:34 AM
#9

OJ, vilket fynd. Borde ju kosta betydligt mer

[Tunnan]
8/12/17, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Lite påfyllt i bygghögen. En del är dock redan sålda igen.

bommen99
8/13/17, 1:18 PM
#11

Oj oj oj må jag säga. Tyckte att jag hade lite många obyggda modeller hemma (7 st) men du tar priset och lär inte ha några problem men vad du skall göra på kvällar/helger framöver..👍

[Tunnan]
8/13/17, 8:38 PM
#12

Nä, det börjar blir några hundra nu.😉

pelleb
8/14/17, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och så har man skaffat sig lite att göra 🤪

Annons:
[Tunnan]
8/17/17, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Denna dök upp igår.

bommen99
8/19/17, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tillsammans med 10 pkt med div verktyg från AliExp. kom denna enkla modell. Byggsats i trä av typen fiskebåt med mast o segel liksom. Antar att det är en kinesisk produkt.

Ser helt ok ut, ritningen innehåller väldans lite text, vilket i sig inte är ngn nackdel då jag och många med mig inte kan kinesiska. Däremot bra bilder och så vitt jag kan se, bra material.

Flaskan i bakgrunden är mycket riktigt en Chang, riktigt god kan jag meddela

wooderson
8/23/17, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

fick hem denna idag

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
8/23/17, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

och denna

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
8/23/17, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

och en hel bunt färger från italieri, tyckte mina test föll ut fint, så jag köpte på mig ett ordentligt gäng

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Upp till toppen
Annons: