Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Föreningar i Sverige

170108: IPMS Uppsala januarimötet ...!

2017-01-06 11:54 #0 av: JaGa

Äntligen, så var det dags igen...   Tummen upp

IPMS Uppsala välkomnar alla intresserade till byggmöte nu på söndag den 8:e januari.

Under mötet kommer det avgöras vilken vinnaren blir av IPMS Uppsalas modellbyggarutmaning 2016, med temat "1:a Världskrigets Pansar & Fordon & Artilleri"
Se mer här:
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about719.html

En bild från Bjarnes plastverkstad om vad som kan tänkas dyka upp till utställningsbordet... Galen
Hoppas att få se mycket roliga och intressanta alster utställda, så ta med allt ni kan...Glad

Som vanligt träffas vi mellan kl.12-17 och adressen är som tidigare Källparksgatan 7 (kvarterslokalen).
Café "Plastic Fantastic" har också öppet till facila priser!

Frågor? Maila
jan.gaude@spray.se eller ring 0730 560475 Very Happy

Anmäl
2017-01-06 13:28 #1 av: Dioramabyggare

Jätteinspirerande bild Tummen upp!

Vad är det svarta fordonet nere till höger på bilden för något?

(Tyvärr har jag inte möjlighet att komma till träffen Ledsen)

Anmäl
2017-01-06 14:14 #2 av: JaGa

Hej Sten!

Jag tror det är en sån här: http://www.militaryfactory.com/armor/detail.asp?armor_id=212

Synd att du inte kan komma, får bli vid annat tillfälle!
Jag kommer lägga in lite bilder från mötet framöver...😃

Anmäl
2017-01-07 01:28 #3 av: Dioramabyggare

#2: Hej Janne!

Ok, ett franskt pansarfordon, antar jag? "Schneider" låter annars tyskt...

Jag ska till Uppsala om ett litet tag i samband med att jag ska hjälpa en vän där med lite bygge (snickarbyggjobb, i skala 1/1) men exakt vilken dag det blir vet jag inte i skrivande stund. Vilka dagar är det öppet i er bygglokal?

Anmäl
2017-01-07 12:19 #4 av: JaGa

Hej Sten,

Vi har normalt våra byggträffar den 1:a söndagen i månaden (fast nu har vi mötet den 8 januari). Du kan se vårt schema på hemsidan vår.

Välkommen och titta in när det passar...😊

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.