Annons:
Etikettallmänt
Läst 2106 ggr
DIOWORK
2016-12-26 00:54

Bokslut 2016: 91Karlsson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årsrapport 2016 Jag vill tacka alla som hjälp och följt mig och mina byggen. Som ni säkert märkt tycker jag detta med dioramabygge är det roligaste som finns. Det är ju inte bara byggandet, det är planeringen, scenografin, inköpen och fotograferandet som ger rymden i denna roliga hobby. En konstnär målar en tavla på en duk, vi bygger våra små konstverk i 3D istället. Det är roligt att nya "konstnärer" hela tiden sluter upp på vårt forum. Jag får erkänna att min svaga punkt är att jag startar fler projekt än jag klarar att slutföra. Det får bli så, en del projekt startar jag av ren iver när jag fått en idé. De påbörjas men somnar in, men det fina är att jag utvecklas i byggandet och kanske efter en tid drar man igång byggtråden igen men mer erfarenhet och förfinade idéer. En sak jag pysslar med när jag inte har möjlighet att bygga är att pilla ihop "banners". Jag gör dessa i en app (Phonto) jag laddat ner gratis. På lunchrasten, på bussen ja när jag har några minuter över pillar jag med dessa. Likväl som att utvecklas i modellbygget vill jag öva på layout. Ni får stå ut med dessa, kanske ger det någon inspiration. Under 2016 slutförde jag 3 byggen: "Two Worlds" "Arnhem" "Behind Enemy Lines" Övriga överlåtes till byggåret 2017. Bifogar lite sammanställande bilder. Bästa hälsningar Erik

Annons:
DIOWORK
2016-12-26 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här de stora projekten under 2016.

DIOWORK
2016-12-26 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Arnhembygget gick i rasande takt för att vara mig. Tog inte många veckor men så var det ett litet diorama förstås.

DIOWORK
2016-12-26 01:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Behind Enemy Lines är mitt första "stora" dioramabygge jag slutfört. 9 månader höll jag på med bygget. Det är nog den tidsram jag får räkna med i denna storleksklass.

DIOWORK
2016-12-26 01:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

The Rescue har jag lagt mycket tid på. Det tog stopp när jag inte riktigt fick ordning på gräset som skall piskas av helikoptern. Det är bara en tidsfråga tills jag tar fram bygget igen. Roligt att inte bara bygga WWII.

DIOWORK
2016-12-26 01:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kein Rückzug är det senast startade projektet. Det växte fram lite av sig själv, inget var planerat, så det är ett spontanbygge. Det är lite satt på paus nu när jag dammade av Brecourt Manorbygget igen.

DIOWORK
2016-12-26 01:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Till sist det bygge som nog ligger mig varmast om hjärtat trots allt: The Brecourt Manor Assault. Det är ett planerat och genomtänkt bygge som inte innehåller några fordon. Bara natur, byggnader, utrustning, två kanoner och figurer. Allt för att fokus skall ligga på handlingen och inte för hur "snygg stridsvagnen är". Över ett år har jag filat på dioramat och mer blir det. Jag anstränger mig till max för att alla detaljer skall vara snygga. Extra roligt att jag scratchbyggt alla byggnader, möbler, sandsäckar, natur mm. Hoppas kunna ställa ut detta bygge på 08-Open 2017. Yes, det var min rapport. /Erik

Annons:
Emo
2016-12-26 06:02
#7

Imponerande. De är så verkliga. Fantastiskt att du är så duktig på så många olika sätt och får till resultat, som är en stor glädje att få beundra. Glädjande att läsa att du ställer ut. Bra att fler få se konstverken.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mecthegreat
2016-12-26 09:19
#8

Har haft äran att se dina byggen live och dom är mäktiga, grymt imponerande. Hoppas det kommer lika många grymma byggen 2017 . Passar även på att tacka för hjälp och vänliga ord från dig Erik. Tummen upp

wooderson
2016-12-26 12:24
#9

Instämmer i vad mecthegreat säger, (fast jag inte sett något bygge live) roligt att följa dina äventyr

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Hayabusa]
2016-12-26 13:48
#10

👍

DIOWORK
2016-12-26 14:18
#11

Tack så mycket allihop, det värmer:) Jag är nyfiken på vilket av de tre byggena som lockar er mest att få klart först? Skriv gärna vilket och varför. The Rescue Kein Ruückzug Brecourt Manor Assault /Erik

Roca
2016-12-26 18:34
#12

Tack för dina fina, detaljerade och inspirerande byggen Erik, det har varit väldigt roligt att få följa dem! Gillar att du bygger mycket tyskt, helt i min smak.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Upp till toppen
Annons: