Annons:
Etiketterköpsäljbyt
Läst 764 ggr
Roca
12/9/16, 8:04 PM

K: 1/72 och 1/76-figurer

Hej!

Jag håller på och bygger en del smådioramor med figurer i 1/72 och 1/76, bland annat tyska bergsjägare. Tyvärr så är Airfix klassiska set med dessa soldater ganska svårt att få tag på till en rimlig penning. Är det kanske någon här på forumet som har hela eller delar (speciellt mulorna är av intresse) av detta set liggande? Även Airfix 8th Army är intressant, helt eller i delar. 

Tack på förhand!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Annons:
Tarmvred
12/10/16, 11:11 AM
#1

Jag ska ha en ask med bergsjägare hemma. Kan inte svära på skicket då de lekts friskt med under barndomen. De ligger nerpackade i flyttkartonger då mitt framtida hobbyrum väntar på att målas om men skicka ett pm med adressuppgifter så får jag äntligen en vettig ursäkt att rota igenom alla skojiga lådor. Med lite tur så dimper något ner i brevlådan :)

DIOWORK
12/10/16, 3:17 PM
#2

Airfix 8:e armé har jag i gömmorna, skall kolla efter dubbletter. Bergsjägarna finns så klart också men mulor och skidor är tyvärr borta sedan länge. Återkommer. /Erik

Roca
12/10/16, 8:23 PM
#3

#1 Åh, tack, vad snällt om du vill ta en titt efter dem! Jajamen, jag skickar adress via PM. 

#2 Tack så mycket Erik för hjälpen! Några/någon offensiv pose med gevär, Sten, eller Thompson i högsta hugg skulle vara mycket uppskattat. Vad gäller bergsjägarna, ja det är absolut mulorna och skidåkarna som är mest intressanta, men jag tror det ska finnas en sittande officer(?) som antingen pekar eller siktar med pistol, honom skulle jag också gärna vilja komma över. 

Jag uppskattar mycket hjälpen från er här på forumet! Så snabbt kan det gå att hitta vad man behöver!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Upp till toppen
Annons: