Annons:
Etikettertidskrifterreferenslitteratur
Läst 3027 ggr
Banjoman
2016-12-01 18:27

Allt om Hobby?

Jag fick i dag en batalningsavi för att förlänga min prenumeration på Allt om Hobby, och konstaterar där att de verkar planera att minska utgivningstakten till fyra nummer per år (och, skall sägas, i motsvarande grad har sänkt priset).

Detta fick mig dock att tänka närmare på saken, och så vitt jag kan se i mina tidskriftssamlingar har jag inte fått någon AoH sedan nummer 5/2016 – trots att vi nu befinner oss i december, och årets prenumeration omfattar åtta nummer!

Jag undrar därför om någon annan här på forumet prenumererar (eller för den delen köper lösnummer) och har fått eller i alla fall sett till något av numren 6, 7 och/eller 8/2016?

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Annons:
petzon
2016-12-01 21:30
#1

Jag har varit i kontakt med Pressdata som sköter distributionen och de angav först att nummer 6-7 skulle bli dubbelnummer och utkomma till prenumeranter 25/11, det är snart en vecka sedan och jag har inte fått någon tidning, jag mailar dem ikväll igen och åter kommer när jag fått svar.

Fredde72
2016-12-05 02:00
#2

Håller inte den tidningen på att gå i konkurs??

petzon
2016-12-06 18:25
#3

Enligt dagens mail från Pressdata skall tidningen komma 12/12. Om nu AoH sänker priset så måste jag teckan mig en prenumeration på Model Enginering workshop, det blir ju pengar över i budgeten annars och då kan det hända att jag får minskade budget nästa år🤔

Banjoman
2016-12-06 22:16
#4

#2 Njae … den försattes redan i fjol i tvångslikvidation, men uppenbarligen har den fortsatt ges ut under större delen av året i år. Vi får väl se hur det går nu – även om de hinner få ut ett dubbelnummer i december ligger de ju fortfarande ett nummer efter. Icke desto indre har jag bestämt mig för att ge dem mitt förtroende en gång till, och har således betalat även för 2017 – det är ju inte fråga om särskilt mycket pengar, jag vill gärna att tidskriften skall finnas kvar och går det dåligt för dem lär det ju inte gå bättre med en prenumerant färre …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

ubjs
2016-12-15 22:16
#5

Nu har det kommit mycket positiv info. Jocke Sannagård, som givit ut flera böcker om modelljärnväg, tar över Allt om hobby. Prenumeranter kommer att få ett dubbelnummer producerat av nuvarande ägare och sedan istället för nr 8, nr 1 2017 som den nya ägaren gör. Mvh UB

StefanW
2016-12-15 22:43
#6

Stefan - Modellbyggare

Annons:
Banjoman
2016-12-16 08:18
#7

Se där ja! Goda nyheter, alltså! 👍 Varmt tack för informationen!

Jag ser också på sidan som StefanW länkar till att om man redan förnyat prenumerationen, mer eller mindre i blindo, inför 2017 så kommer pengarna föras över till det nya förlaget, vilket ju även det är goda nyheter. Det är ju inte säkert att priset förblir oförändrat, eller att det nu faktiskt kommer bli fyra nummer per år, men åtminstone är slantarna inte kastade i sjön … 🥵

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

ubjs
2016-12-16 08:53
#8

Jag såg att om man inte har betalt så ska man inte använda betalningsavierna som kom med senaste AoH utan avvakta tills man får nya med nr 1 2017.

petzon
2017-01-03 15:55
#9

Idag kom Allt om Hobby i min brevlåda så ni som väntar på den men inte ännu fått den bör kunna se fram emot den under de närmaste dagarna. Som vanligt trevlig läsning, mycket MJ och plast.

Banjoman
2017-03-09 08:11
#10

Jag ser nu på Hobbypress webbplats att AoH 1/2017 skall vara utgiven; själv har jag inte fått den ännu, men innan jag klagar min nöd hos förlaget vill jag gärna veta om prenumeranter i Sverige redan fått sina exemplar, och i så fall när de dök upp?

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

petzon
2017-03-09 09:17
#11

Har inte fått den än, på www.hobby.se står det att den distribueras vecka 10, dvs denna vecka, så jag får nog gr mig till tåls ytterligare någon dag

Banjoman
2017-03-09 10:38
#12

Vad bra -- då lär jag förhoppningsvis få den i loppet av nästa vecka eller så! 🙂

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Joppo
2017-03-09 11:42
#13

https://www.facebook.com/alltomhobby/?fref=ts

Jag såg en notis tidigare idag på FB att de tryckta tidningarna nådde redaktionen igår.

Annons:
petzon
2017-03-10 15:50
#14

Min fru ringde mig på jobbet idag och meddelade att AoH kommit i brevlådan idag. Flexar ut tidigt idag😝

Banjoman
2017-03-10 22:24
#15

Se där ja! Då hoppas jag att mitt ex. ramlar in i loppet  av nästa vecka – en något långsammare postgång till så sydliga breddgrader som mina är ju vad man vanligen kan förvänta sig …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Upp till toppen
Annons: