Annons:
Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 2569 ggr
Dioramabyggare
11/10/16, 2:25 PM

DAS modellera

Jag har gått en förpackning DAS modellera av en vän. Någon som har erfarenhet av sådan modellera? Är den sprickbenägen, och hur blir strukturen på ytan när leran torkat? Jag har tänkt använda den till sandsäckar och kanske som ytskikt på bunkrar och liknande.

https://charlot.lt/images/items/169/171177/273x273/1.jpg

Annons:
wooderson
11/10/16, 4:00 PM
#1

Jag har använt den lite då och då när jag gjort mark till dioplattor. den tar ganska frisk tid på sig att torka, och den har en tendens att spricka om den ligger i tjockare lager, det går däremot bra att bara fylla igen sprickorna med lite mer lera så löser det sig. den blir ganska slät i ytskiktet när den torkar, eller rättare sagt, den blir som du har gjort med den

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Dioramabyggare
1/7/17, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1:

Nu har jag testat modelleran på mitt bunkerdioramabygge, och jag är väldigt nöjd med den. Upp till en centimeter tjockt lager går utmärkt bra att lägga på utan att modelleran spricker (ännu har den i alla fall inte spruckit, ett par dygn efter att jag lade på första lagret). Tidigare i kväll såg jag att det glipade lite på ett par ställen precis intill skyttegraven, men det fixade jag genom att lägga på en liten klick modellera som jag slätade ut med hjälp av lite vatten på fingret.

Så här ser dioramat ut nu.

Dioramabyggare
1/7/17, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild #2:

Upp till toppen
Annons: