Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Flyg

Mer Lansen

2016-11-07 18:17 #0 av: Orso

Efter den rutiga Lansen blev klar så är det dags för ett par till.

Hellers 1/72 modell med J 32B konverteringen från Maestro. Det kommer att bli ännu ett plan från Vidsel.

Anmäl
2016-11-07 18:23 #1 av: Orso

Sen hittade jag en individ till som jag först tänkte strunta i. Sedan kom jag på att jag kunde använda min gamla B-konverterade Lansen till detta istället för att skrota den. Min gamla konvertering saknade nosen med bulor så jag plockade fram den minst misslyckade försöket att gjuta nya nosar och monterade den. Ett par piloter minskar insyn i cockpit som jag skippade att detaljera. Pilotern gjorde också att jag skippade luftbromsarna. Denna kommer bli en J 32D.

Anmäl
2016-11-07 21:18 #2 av: Hayabusa

Lansen gillas Tummen upp

Anmäl
2017-01-08 18:16 #3 av: Orso

Målandet har kommit igång.  J 32B

Anmäl
2017-01-08 18:18 #4 av: Orso

Första lagret: Tamiya grönt. Kommer testa MR Paint som nästa färg.

Anmäl
2017-01-08 18:19 #5 av: Orso

Den återvunna J 32D testar jag att få lite blekt.

Anmäl
2017-01-08 18:20 #6 av: Orso

Än så länge har målningen gått bra så nu kan det bara bli sämre.

Anmäl
2017-01-09 23:28 #7 av: Orso

Mr Paint blått. Dessa färger kräver bättre handlag med färgsprutan än vad jag känner att jag har så jag håller mig till Tamiya och Gunze. 

Anmäl
2017-01-09 23:29 #8 av: Orso

Jag målade om det blå på den andra Lansen då jag tyckte att den blev för ljus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.