Annons:
Etikettallmänt
Läst 1435 ggr
[Jarl]
2016-07-21 00:58

Hur gör ni med PayPal?

Hur gör ni med paypal? För att få ordning på betalningarna?

Såg att man kan använda kort nu på ebay är det säkert?

Annons:
flyingdragon
2016-07-21 09:43
#1

Jag använder mig enbart av Paypal, har aldrig haft problem med det.  🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

IKV91
2016-07-21 11:26
#2

Samma här. Inga problem med paypal.

IKV91
2016-07-21 11:26
#3
Banjoman
2016-07-21 12:22
#4

Sammaledes för min del: jag använder PayPal ganska flitigt, och har hittills aldrig haft några problem.

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

DIOWORK
2016-07-21 14:34
#5

Samma här, funkar bra.

mike gbg
2016-07-21 16:45
#6

Det funkar bra här med har inte haft några problem med dom

Annons:
[Jarl]
2016-07-21 16:47
#7

Jaha om man kollar på paypal kontot ser det bra ut man får tillbaka pengar och betalar. Men tittar man på bankkontot drar dem oftast mer och det kan dyka upp ogiltiga betalningar det är väldigt svårt att hålla koll! Jag har aldrig fått tillbaka pengar på bankontot när det gäller små summor!? Deras kund support är dålig!

Jag vill ge er ett varnade finger om ni köper utomlands men just i modellbygge finns inga scammers!

Men blir det problem så har man väldigt få rättigheter.

Orso
2016-07-21 17:38
#8

Den stora fördelen med Paypal som jag ser det är att man inte behöver sprida ut kreditkortsnumret här och där.

 Dessutom handlar man t.ex. på e-bay så tar ju inte privatpersoner kreditkort men många tar Paypal.

[jamtestam]
2016-07-21 21:24
#9

Det jag har lärt mig är att ha pengar på paypal. Och inte använda det anslutna bakkortet så blir det rätt. Den nya funktionen att pengarna går över direkt är ju bra.  

Det ända är väl att dom kör med sin egna växlingskurs och inta alltid dagens. Blir oftast lite dyrare än vad som står på ex ebay men det är ju för att dom kör med högra växlingskurs. Funkar fint med returer också.

starhawk
2016-07-22 07:52
#10

Jag har använt Paypal väldigt mycket, jag har ett eget konto kopplat till Paypal och har väldigt små summor (några ören) där utom när jag köper nåt. En gång slarvade jag och blev av med en summa men jag polisanmälde det hela och fick tillbaka pengarna från banken. Jag har ett  kort kopplat till det kontot som jag enbart använder för internetköp. Kortet har blivit kapat och därför utbytt några gånger men eftersom det normalt inte finns några pengar på kontot och ingen kredit så har kaparen kammat noll!

En gång så fick jag inget från säljaren vid ett Paypal-köp, försökte kontakta säljaren utan resultat, då bestred jag betalningen med Paypals formulär och när den fastställda tiden gått utan att varken jag eller Paypal fått kontakt med säljaren så fick jag pengarna tillbaks från Paypal. Har aldrig haft några problem med Paypal, inget krångel med konstiga internationella banköverföringar utan bara betala med Paypal, hur smidigt som helst.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

mangemani4
2016-07-22 15:03
#11

har aldrig använt paypal, har alltid lyckats smita förbi att behöva använda det då jag använt distributörer som köper in, tar iofs mycket längre tid, men jag har alltid valt det då jag är en väldigt nojig person när det gäller sånt här. men jag ska nu för första gången använda paypal och utav det jag läst, så verkar det inte vara några problem, verkar smidigt och säkert, så det är ju lugnande.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Jarl]
2016-07-27 08:27
#12

Nej det är inte så säkert! När jag stängde av mitt gamla paypal konto fick jag en bekräftelse på att det var avstängd men sen så var det någon som kappat det jag lyckades spärra kortet. Men vart av med lite pengar!

Jag skulle avråda er att om det handlar om mycket pengar undvik paypal!

https://www.youtube.com/watch?v=V2U_TVXUiMM

[Hayabusa]
2016-07-27 09:26
#13

Skulle påstå att det är betydligt mer riskfyllt att lämna ut kortinfo till en webshop jämfört med att använda PayPal. 

Inget är 100% säkert, inte PayPal heller men - eftersom PayPals hela affärsidé bygger på säkerhet så torde det inte vara någon överraskning att de lägger en stor del resurser på att försvara sig mot eventuella hackers. Vad jag vet nyttjar de sig av "White Hat Hackers" för att ständigt vara "på tå". 

I dagens fullkomligt digitaliserade värld är det inte möjligt att vara 100% säker, men PayPal är sannolikt inte den värsta risk man kan utsätta sig för. Dessutom - vilket alternativ är bättre? (vid näthandel)

Annons:
flyingdragon
2016-07-27 09:38
#14

Jag använder mig av ett särskilt kort vid alla köp på internet, det kortet är anslutet till ett konto där det normalt inte finns pengar, vid varje internetköp så flyttar jag tillräckligt med pengar innan köp. Jag lärde mig den hårda vägen. 🤔

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

mangemani4
2016-07-27 10:47
#15

samma här, kortet jag kommer att använda för paypal kommer bara den summan pengar jag ska köpa för finnas på och de pengarna förs över från ett annat kort som är linkat till ett konto, så det finns helt enkelt inte något att stjäla om nu någon hacker är i farten.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

starhawk
2016-07-27 12:35
#16

#14: Exakt!jag var snubblande nära ett par gånger innan jag skaffade det kortet och kontot, absolut det säkraste sättet, ibland har kortet kapats och därför bytts ut, men bara en gång då jag slarvat och hade lite pengar på kontor blev jag av med nåt. Men det var bara att polisanmäla det hela och visa upp anmälan för banken så fick jag tillbaka pengarna.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Jarl]
2016-07-27 15:11
#17

Men paypal ger sällan tillbaka pengar det är bankens jobb att ta tillbaka dem! Det var en bra ide att ha ett separat kort.

flyingdragon
2016-07-27 16:25
#18

Om du har ett separat kort och konto som normalt är tomt skyddar du dig och dina pengar på ett väldigt bra sätt, på de flesta banker (om inte alla) kostar det lite extra med ett separat kort och konto, men risken för att bli av med pengar är väl nästan obefintlig. Tänk bara på att det ska vara ett kort utan kredit. 🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Upp till toppen
Annons: