Annons:
Etikettpansar
Läst 2617 ggr
wooderson
5/4/16, 8:44 PM

Pz.Bef.Wg.III Ausf.J 1:35 Dragon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byggde ju en sån här i 1:72 bygget, tänkte att det skulle bli stor och liten, men sen orkade jag inte pilla med shurtsen i 1:72 så nu blev det två fristående byggen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
5/4/16, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bygget var både trevligt och med flyt

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/4/16, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och 7-8 kvällar senare var vi här

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/4/16, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En mycket söt och rolig vagn det här, tycker jag iaf

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/4/16, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Däremot det här med DS tracks, det är inte min favorit, redan när de kom i lådan såg de ut såhär, helt skeva

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/4/16, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och när de skulle limmas ihop (Tamiya lim) smälte de av på båda banden och det ena 'tappade' öglor nåväl det kommer inte synas sen, men tacka vet jag magictracks

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Rone
5/4/16, 9:00 PM
#6

Vagnen ser verkligen riktigt fin ut! Men förstår att du är besviken på banden, så ska de inte se ut och jag antar att något gått fel med gjutningen?

Annons:
[Jarl]
5/5/16, 9:37 AM
#7

Extremt snyggt det var tråkigt med banden!

wooderson
5/5/16, 9:56 AM
#8

Tack, jo de där banden är ju ingen favorit, däremot tror jag inte att det är fel på gjutningen utan att de är för mjuka också missformas i lådan, nåja det ska målas och kladdas och så ska det på sidopansar så det kommer inte att synas, men jag tycker att det är tråkigt att dragon allt oftare väljer ds lösningen framför magictracks som jag personligen tycker är jätte bra, och enkla att jobba med

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

IKV91
5/5/16, 9:58 AM
#9

Ser ut att vara en fin byggsats! Jag gillar schürzen. Ser fram emot fortsättningen!

wooderson
5/5/16, 11:09 AM
#10

#9 jo den var bortsett banden mycket trevlig att jobba med, inga passningsproblem att tala om, fina detaljer och känsla i plasten. Instruktionerna helt ok för att vara dragon. Däremot är det ju en ihopplockesats så det fanns tex tre d spruce och tre a, inte alltid så kul när man gräver i lådan

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
5/5/16, 8:13 PM
#11

Fin vagn och det reder ju sig med banden tack vare plåtarna. Ser fram mot färg och vädringskladdet:))

wooderson
5/6/16, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Pollen är inte kul om man är allergisk, men det genererar mer pysseltid nu är iaf vagnen målad

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/6/16, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vinkel

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
5/6/16, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Revell sandgul till grund, valejo armor green och armor Brown till cammo. Nu återstår detaljmålning, däck verktyg och larvfötter, sen ska det väl som 91;an så passande sa kladdas lite, återkommer med mer bilder när det är gjort

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Hayabusa]
5/6/16, 10:31 AM
#15

👍

[Jarl]
5/6/16, 11:22 AM
#16

Detta blir grymt!

[krutgubben]
5/6/16, 3:47 PM
#17

Snyggt! Var det svårt att göra kamouflaget med airbrush? Jag själv tycker det är svårt, det ser riktigt bra ut!

wooderson
5/6/16, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Tack grabbar det värmer. Här kommer nästa steg, detaljer

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/6/16, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vinkel

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/6/16, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Vinkel

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
5/6/16, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Banden fortsätter att vara ett sorgebarn på detta bygge, vid montering gick båda av i skarven, försökte limma ihop dem igen, men de gick likväl sönder, å andra sidan sitter skarven bakom shurtsen så det syns inte, men jag vet ju om det och det går liksom inte att ta bort en sektion för att skapa lite dramatik i bygget för då syns det, å andra sidan går det ju knappt att få till ett snyggt häng på dessa gummisnoddar, så det kanske hade varit fullshurtsen iaf. Nu får bygget vila någon timme så blir det dekaler sen. PS jag har också noterat mängden overspray, syns ännu bättre på bilderna, såg det inte lika tydligt igår, men då hade jag sämre ljus. Kommer inte korrigera detta på modellen, men försöka bättre nästa gång 🤔 Konstruktiv kritik och tips mottages tacksamt

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Joppo
5/6/16, 4:20 PM
#22

Jag tror nog vissa av de där vagnarna hade lite översprej i verkligheten också. Speciellt om kamot gjordes ute i fält av underhållstrupper eller besättning. Det är ju inte helt enkelt att spruta kamo i skala 1/1 heller 😃

Det ser fint ut såhär långt. Att vädraa dunkelgelb är ju inte fy skam det heller. Rolig färg att chippa enligt mitt nördtycke 👍

wooderson
5/7/16, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Då var det lite kladdat,

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/7/16, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/7/16, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/7/16, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/7/16, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
5/7/16, 9:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Cu

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/7/16, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Blev ganska hårt Chippar, men det var som joppo sa lite väl kul när man kom igång, nu återstår lite på ställen jag missat och så pigment

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

IKV91
5/7/16, 11:29 AM
#30

Gillas skarpt!

[Jarl]
5/7/16, 12:42 PM
#31

Ser jätte bra ut gillar chipingen  påmminer mig om world of tanks har målat om denna tank ganska mycket men spelet suger!

wooderson
5/8/16, 9:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Japp då har denna modell glidit djupare i träsket

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
5/8/16, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

V

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Cu

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Cu

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Cu

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
5/8/16, 9:25 AM
#40

så gegga överallt, satt och pratade med Joppo igår när vi hade träff med ipmsvmd om det är realism eller estetik som vi eftersträvar som modellbyggare, och var nog ense om att det är ett mellanting men med slagsida åt estetik, så när jag skulle göra sluttuchen på den här fick jag för mig att satsa på realism, en riktigt regnig sommarvecka som genererat vattenpölar överallt torde tämligen fort kunna kladda ner en pansarvagn, försökte airbrusha i nyanser, och blåste sedan på en pensel i färg för att få ett spridningsmönster i det hela, om jag jämför med bilen är smuts accumuleringen inte helt olik faktiskt. Sen blev det pigment binder och lite statiskt gräs till det grövre kladdet. Och för att avsluta diskussionen iaf från min sida, estetik är nog klart trevligare i hyllan, men någon dag ska jag nog få till en modell med balans😄

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
5/8/16, 9:52 AM
#41

Var det inte under WWII Kärcher utvecklade sina högtryckstvättar?? :) alltså bild 28, 29 är så jäkla coola. Slitaget på dekalerna är supersnyggt! Möjligtvis att "klumparna" på sidoplåten ser lite för "spackel" ut. Efter några dagar med dåligt väder kunde nog en vagn se ut som din. Snyggt bygge Woody. /Erik

Annons:
[Hayabusa]
5/8/16, 9:53 AM
#42

#40 Att måla & vädra är nog, enligt min mening, det verkliga "make-or-break" momentet i modellbygge. Tycker själv att det är en svår process och försöker jobba enligt "less is more" men det blir sällan som man tänkt sig :) Svårigheten, tycker jag, är att skapa en modell som är intressant att titta på men som ändå inte ser överdrivet orealistisk ut. 

 Men, som det heter: "övning ger färdighet" och det ligger nog en hel del sanning i det.

[Jarl]
5/8/16, 12:29 PM
#43

Det var det snyggaste och realistiska jag sett på länge!

DIOWORK
5/8/16, 3:07 PM
#44

Utanför ämnet, när skall du börja med ditt Vietnam diorama Woody? Blir väldigt nyfiken…:)) /Erik

wooderson
5/8/16, 3:14 PM
#45

#44 det PR-världen byggstart 1 juli, så jag ska försöka hålla mig i skinnet tills dess

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

flyingdragon
5/8/16, 7:28 PM
#46

Kanonfin vagn, målning och vädring är mycket imponerande. 👍 👍

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

ElLobo
5/8/16, 11:07 PM
#47

Fortsättning i del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: