Annons:
Etikettallmänt
Läst 1276 ggr
Filbrännan96
5/3/16, 7:40 PM

Flory Sanders?

Finns det någon som har erfarenhet av Flory Models Sanders. Hört sägas och sett att det ska vara en av det bästa man kan få tag på. Funderar om man ska göra en beställning av honom med en 10pack av allt man behöver så räcker det ett tag dessutom men vill först veta vad ni tycker om dessa innan jag köper isf?

🙂

"It´s all about the details"! Cool

Annons:
[Hayabusa]
5/3/16, 8:11 PM
#1

Jag äger inga "Sanders" från Flory, men har en hel del olika "sanding sticks" i min verktygslåda. Skillnaden är inte enorm.  En av mina favoriter är denna:

http://www.kicks.se/depend/makeup/naglar-c159/nagelfil-fin-extra-fin-p18146?searchWord=Nagelfil%20Fin-Extra%20Fin

mamoco.se
5/4/16, 4:37 AM
#2

Har en hel del (fler om de hade fortsatt att sälja till ÅF), funkar väl helt OK och är billiga för vad de är. 

De mjukaste varianterna spricker/veckar sig gärna på slipytorna och är väl de i sortimentet som är "sämst".

robban64
5/4/16, 9:00 AM
#3

#1 Sminkavdelningen är ett underskattat inköpsställe för hobbyprylar.Har några sticks och tycker dom duger för finputsen på svåråtkommliga ställen.Dom smala tycker jag är alldeles för sladdriga.Så för det mesta blir det att jag tar mina slip/polerstickor från Ica Maxi. Har jag riktigt tråkigt så gör jag mina egna stickor. McDonalds kaffepinnar och några ark våtslippapper. Smala remsor papper limmas på med gel superlim. Blir jätterbra.Stadga men ändå lite flex.

[Hayabusa]
5/4/16, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Den rosa från Kicks är riktigt bra. Jag har flera stycken, några har jag klippt i änden för att få en smalare "spets" (när man vill komma åt små ytor). De är styva och går utmärkt att tvätta av.

På Mekonomen köper jag våtslippapper och polerkuddar.

Filbrännan96
5/4/16, 10:15 AM
#5

Har provat något liknande från Apoteket tidigare, funkar väl sådär. Känns som att det flesta är mest tänkta för polering och finare filning, vill gärna ha lite urval i olika storlekar etc. Har kört i snart två år med UMP filar från Rebell och de funkar bra men de börjar snart bli oanvändbara och de tenderar att dra till sig slipdamm alldeles för mycket så att inte ens tvålbad hjälper.

"It´s all about the details"! Cool

[Hayabusa]
5/4/16, 11:19 AM
#6

#5 Den rosa filen är värd ett test, tycker jag. 39,- kronor känns överkomligt.

Annons:
Filbrännan96
5/4/16, 11:32 AM
#7

#6 Ja varför inte? 😃

"It´s all about the details"! Cool

[Hayabusa]
5/4/16, 11:36 AM
#8

#7 Exakt 👍

Upp till toppen
Annons: