Annons:
Etikettföreningar-i-sverige
Läst 1040 ggr
KuanYu
11/29/15, 6:19 PM

151203: Byggmöte i Malmö

Hej Alla.

Sitter här och väntar på stormen.
Ska nästan bli mysigt att sitta inomhus och lyssna på hur vinden viner runt husknutarna och rutorna skallrar lite sympatiskt. Måste bara komma iväg innan och handla snus.

Så är det första advent även om det inte syns något julväder, åtta plusgrader utanför köksfönstret kunde lika gärna varit september. Kung Bore har flyttat någon annan stans, vet inte var, kanske sitter och myser med en paraplydrink vid en strand med vitaste sand och turkost vatten. Låter nog som en bra idé, tror jag flyttar dit jag också.
Innan dess ska vi städa av ett par byggmöte. Det närmaste kommer vi att hålla nu på torsdag 3 december och nästa möte kommer redan veckan efter den 10 december. Då ska vi avsluta säsongen 2015. Inför de kommande träffarna vill jag att ni funderar på extra aktiviteter som kan vara lämpliga att genomföra under byggmötena. Senaste gången pratade vi lite runt detta. Det vi då nämnde var att ha någon typ av föredrag/berättelser under kvällen. Förslagen var att Erik A berättar om LRDG, EvR berättar om modelltävling på Irland (personligen tycker jag att vi ordnar en gruppresa dit istället), de som är flitiga fotografer kan visa bilder osv. osv. Alla förslag kommer att beaktas, det behöver inte vara något spektakulärt. En sak jag tycker är bra är att det är mötesdeltagare som står för presentationerna. Förutom detta ska vi ta upp vår lilla tävling igen. Den ska vi ha på vårkanten (återkommer med datum). Den har mest till syfte att presentera byggen som varit med på byggmöte men som aldrig kommer dit i färdigt skick.

Alltså, byggmöte på torsdag 3/12 klockan 19:00.
Adressen är den vanliga, Jägersrovägen 18, ingång på gaveln mot Poppelgatan.

Vi ses på torsdag.
Mats

Annons:
Upp till toppen
Annons: