Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1397 ggr
mrpacecar
3/31/15, 8:31 PM

Kompressor AS 46A

Hej, skall börja med Airbrush och har investerat i en H&S ultra, den känns lite bättre än de billiga sprutorna men ändå inte så dyr. Jag har dock ingen kompressor så jag har läst lite på forumet och helt förutsättningslöst så undrar jag om någon har erfarenhet av Fenga AS-46A med fyra kolvar och en 4 liters tank. Jag har redan läst till mig om oljefri kontra oljekompressor, ljudnivå m.m. Jag skall bygga 1/24 plan med sonen, så frågan är om denna kompressor är tillräcklig?

Annons:
felle-j
3/31/15, 9:03 PM
#1

Jag tror nog att den kommer fungera bra. Eller en 4 liters tank kanske är för lite?

Mals Way
3/31/15, 10:52 PM
#2

Jag har en kompressor, men ingen tank och den har tagit mig runt på mina byggen då med Infinity spruta och Evolution…..kör m dem än, samt den ör tyst då den jobbar….

Eurotech 10A.

mrpacecar
4/5/15, 8:42 PM
#3

Hej, tack för era inlägg, vi får se va det blir😎

mangemani
4/6/15, 10:53 AM
#4

jag har biltemas kompressor samt spruta, funkar utmärkt, inga problem, vare sig på små saker eller gigantiska byggen och allt på under tusen lappen.

så som jag har fattat det så spelar det inte så stor roll på sprutor om man typ bara ska base coata, göra camo, använda sig utav skugg tekniker. enda gångerna man bör ha en spruta utav högre kvalite är om man håller på med målningar där man ska måla fina detaljer, exakta och fina linjer och streck under full kontroll mm med själva sprutan.

Upp till toppen
Annons: