Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Gruppbyggen

GB 84: SAAB 37-6 Viggen (Hasegawa)

2015-03-23 21:58 #0 av: Orso

Jag har ju byggt 37-5 och den är ju i princip likadan som 37-6 så varför bygga denna då? Vad ska jag annars göra med modellen? Jag börjar även här med att modifiera vingen men sågtand och flyttad radarvarnare.

Länk: GB #84//ElLobo]

Anmäl
2015-03-23 21:59 #1 av: Orso

Eftersom jag kapade bort radarvarnarna och flyttade dom så fick jag fixa resterna av balkarna under vingarna.

Anmäl
2015-03-23 22:01 #2 av: Orso

Jetutblåset är lite tråkig så jag modifierade den med hjälp av Airfix. Jag skar upp ett hål i väggen bak

Anmäl
2015-03-23 22:02 #3 av: Orso

Och stoppade in Airfix utblås

Anmäl
2015-03-23 22:03 #4 av: Orso

Det ger lite mer djup i hålet

Anmäl
2016-09-23 08:03 #5 av: Orso

Denna fick samma typ av cockpitinredning som -4. Jag har fått bygga pyloner under framkroppen då dessa saknas i satsen. Konstigt nog är det likadant med Hellers byggsats. Jag har lyckats vacforma en huv då den saknades i satsen. Femte eller sjätte försöket gav mig en acceptabel huv. 

Anmäl
2016-11-20 03:17 #6 av: Orso

Till slut orkade jag ta tag i detta igen och är klar att måla

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.