Annons:
Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1749 ggr
[Hayabusa]
1/26/15, 8:48 AM

Luftwaffehelg I på F 10 Flygmuseum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen som gick, 24-25/1, arrangerade Christer Bergström  "Luftwaffehelg I" på Ängelholms Flygmuseum. Mycket trevligt & intressant evenemang, där vi bl a fick inspektera och provsitta Mustang och Spitfire (som tillhör Biltema).

Annons:
[Hayabusa]
1/26/15, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

*

[Hayabusa]
1/26/15, 8:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ängelholms Flygmuseum har även en shop, där fanns bl a Tarangus nyligen släppta Viggen (625,-).

Roca
1/26/15, 9:03 AM
#3

Mmm Stefan även om jag tycker jag har haft en trevlig helg hemma så är nog detta tämligen svårslaget! Jag tänkte först anmäla mig till Luftwaffehelgen som blir i Eskilstuna, men var tyvärr redan uppbokad. Nåväl, det kommer nog fler tillfällen. Var det även lite föredrag om Luftwaffe-historia och sånt?

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

[Hayabusa]
1/26/15, 9:12 AM
#4

#3 Det var många föredrag, berättelser, filmer och bilder om Luftwaffe. Tanken var även att vi skulle fått en flyguppvisning med Spitfire, men maskinerna genomgår service & översyn för tillfället. Det kommer dock fler tillfälle 🙂

felle-j
1/26/15, 1:35 PM
#5

Där skulle man verkligen ha velat vara! Häftigt att få gå så nära flygmaskinerna. Hade varit ännu bättre om dom kunde motorköra maskinerna, eller kanske till och med flyga lite med dom! 

Är nog tyvärr lite för långt för mig att mig till Ängleholm men skulle vara kul att vara där någon gång vid ett liknande tillfälle.

[Hayabusa]
1/26/15, 10:19 PM
#6

#5 Flyguppvisning är planerad till nästa träff i Ängelholm. Givetvis beroende på väder mm. Fanns lite annat kul i hangaren, men det ombads vi att ej lägga upp.

Annons:
Orso
1/28/15, 2:11 AM
#7

Luftwaffehelg och Spitfire/Mustang? Lite förvirrande, RAF-helg hade varit mer passande känns det som.

[Hayabusa]
1/28/15, 7:38 AM
#8

#7 Haha, kanske det 😉Det finns inte så många WWII-flygplan att studera i vårt land, men ges tillfälle så är man som besökare inte så kinkig när det kommer till nationalitet. Eftersom nämnda flygplan befinner sig på samma område som träffen hölls på, så var det ett naturligt inslag. Väldigt uppskattat dessutom.

Upp till toppen
Annons: