Annons:
Etikettallmänt
Läst 2794 ggr
starhawk
2014-12-18 10:15

Model Hobbies - Sockelshop

Model Hobbies är inget att lita på längre tydligen, jag fick en beställningsbekräftelse som sa att dom levererar inom 10 dagar annars hör dom av sig. Har inte hört ett ljud från dom och på deras sida finns min beställning med statusen Processing sedan början av november. Har e-mailat två gånger utan svar så nu i fredags öppnade jag en Disputed order på Paypal  och ännu inte ett ljud från deras sida så nu är det snart dags att uppgradera till Claim

Hur är det med Sockelshop? nån som handlat från dom nyligen, är dom att lita på? har sett att dom har den brunvioletta färgen jag behöver till min Bomber Interceptor

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Joppo
2014-12-18 10:29
#1

Jag har handlat av Sockelshop ett tjugotal gånger utan några problem. Jag tror faktiskt att varorna skickats inom 24 timmar alla gånger som jag beställt därifrån, förutom de gånger som jag beställt saker som inte funnits i lagret.

Jag rekommenderar dem.

[Hayabusa]
2014-12-18 10:52
#2

Instämmer med #1 - Sockelshop är bra 👍

Har handlat ett antal gånger från Model Hobbies, utan problem, men lite "smolk i bägaren" blev det under hösten. La en beställning på lite småprylar, vid ankomsten saknades ett ark fotoets. Har skickat två mail för att få reda på vad som hänt. Restorder? Eller om artikeln inte längre går att leverera? Tyvärr inget svar från dem. Inga stora pengar, men av princip dåligt skött och gör att jag inte vill beställa av dem längre. Tråkigt nog.

starhawk
2014-12-18 12:00
#3

#2: Du fick i varje fall nåt, jag har inte fått ett dugg av min order. Har också tidigare handlat från dom utan nåt problem men det var ett bra tag sen nu.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JaguarMkVII
2014-12-18 17:53
#4

Har handlat vid ett par tillfällen från Sockelshop och de känns solida. Se till bara att det du vill ha finns i lager.

kallepudas
2014-12-18 20:27
#5

Jag bryter in lite…sockelshop vad är det?     

Jag har handlat härifrån http://www.modelhobbies.co.uk/shop/     Men det är kanske inte butiken ni diskuterar? 

Och är mycket nöjd….en gång hade en vara utgått & då återgick det beloppet omedelbart till kontot då dom plockat ihop min order.

[Jarl]
2014-12-18 20:52
#6

Der sockelshop är bra man får paketet direkt hem till dörren!

Annons:
kallepudas
2014-12-18 20:55
#7

#6 Men är det samma butik som jag länkade till eller är det en annan?

[Hayabusa]
2014-12-18 20:56
#8

#5 Sockelshop, eller rättare sagt; Der Sockelshop, är en tysk nätbutik. Länk:

 http://www.dersockelshop.de/

Jag har handlat 13 gånger från Model Hobbies, varav 12 gånger utan problem. Den senaste gången saknades det, som jag tidigare skrev, ett ark fotoets. Ingen stor sak, men det som stör mig är att de inte bemödat sig att svara på mitt mail angående detta. Jag kräver inte ett svar som innehåller ett svar på min frågeställning, men att åtminstone ge någon form av respons är det minsta man kan begära. Jag vill inte kasta skit i onödan, men en smula svagt är det.

Jäpp, det är samma Model Hobbies som du länkar till.

panther11
2014-12-18 21:01
#9

Har haft samma problem som #0. De svarar inte på mail så tillslut ringde jag upp dom då vart det fart! Men använd denna address om ni vill meila dem. nicknjulie@modelhobbies.co.uk De svarar inte på meil från "contact us".

Annars verkar de vara bättre på ebay

Charlie82
2014-12-18 23:48
#10

Har handlat flertalet ggr från Der Sockelshop och har aldrig blivit missnöjd. Paketet hemma på några dagar. Kanske lite dyra i frakt men då de oftast har det man söker så är det värt det. Man kan ju alltid gå ihop flera och göra en större beställning.

starhawk
2014-12-19 08:48
#11

#9: Jag har både använt både deras "contact us" och en annan e-mail utan svar. Men nu har jag redan beställt från Sockelshop så jag lägger väl en "claim" via Paypal och ser om jag får tillbaka några pengar från modelhobbies

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

kallepudas
2014-12-19 18:44
#12

#8 Men hur kan det vara samma….den model hobbies som diskuteras är en tysk butik & den model hobbies jag länkade till är brittskt……samma kedja då?

PAK43
2014-12-19 19:09
#13

#12 Trådstartaren får inte svar från Model hobbies och frågar om Sockelshop är bra för att där finns det han vill ha.

Annons:
[Hayabusa]
2014-12-19 19:43
#14

#12 Model Hobbies och Der Sockelshop är två helt skilda företag. Vad jag menade var;

Det Model Hobbies som du länkar till, är det Model Hobbies som nämns i denna tråd.

kallepudas
2014-12-20 09:07
#15

#14 Aha nu är jag med. 

Låter lite konstigt eftersom alla gånger jag handlat från model hobbies så har det fungerat felfritt……min senaste beställning gjorde jag 30 nov & fick det paketet den 5 dec. Nu går det nog inte att lösa för ts för model hobbies har ju gått på jul-ledigt. Synd när det blir så för förtroendet sjunker fort för butiker som slarvar.

starhawk
2014-12-30 16:19
#16

Nu har PayPal dömt till min fördel så jag kommer att få tillbaks mina pengar. Passar bra eftersom leveransen från Sockelshop  hämtades ut från Posten idag, den kom egentligen den 23 men  dom "hade sökt mig men ej fått kontakt" vilket ju var väldigt duktigt eftersom jag var hemma hela den dagen

#15: En butik som tar julledigt !? många butiker skulle inte överleva utan julruschen så det låter ju väldigt underligt, dessutom har dom inte minsta besked om att dom har julledigt på sin webbsida, och dom skrev på beställningsbekräftelsen:

"Most orders are delivered within two to ten days.

We will let you know if it is likely that delivery will take more than ten days, within the same time."

och jag har inte hört ett knyst från dom sen dess, och det var den 12 nov

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

kallepudas
2014-12-31 08:43
#17

#15 Julledigt var väl lite att ta i men dom lägger ju ut på sin sida där man ser när man senast bör lägga sin order för att få sin leverans…..alltså den 17 december.

Jag misstänker att din order inte ens "gått igenom" vilket händer då & då med alla möjliga butiker runt om på nätet. Jag handlade från model hobbies & där gick ju ordern igenom & sedan fick jag sändningsnummer så jag kunde följa paketet på dhl:s sida……men fler kanske har haft liknande problem men för mig har det fungerat perfekt varje gång att handla därifrån.

starhawk
2014-12-31 17:50
#18

#17: Sista datumet för att få leveransen före Jul har ju alla och det har inget med julledighet att göra, snarare frakttider. Min order gick visst igenom, jag gick in på My account på deras sida och där fanns den, men med etiketten Processing.  Dessutom la jag min order i början av november och inte slutet som du så det verkar vara lite si och så med uppföljningen hos Model Hobbies.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

kallepudas
2014-12-31 20:38
#19

Det jag menar med om din order "gått igenom" är ju inte solklart bara för att det står "processing"  för det stadiet i själva ordern görs med 99% säkerhet av själva "webbutiken" och alltså ingen fysisk person….först när orden gått över till statusen "despatched" som man med säkerhet vet att den ens blivit behandlad.

Men det finns ju företag & privatpersoner  som försöker luras överallt så inget konstigt med det egentligen…surt när det händer bara. 

Gott att du fått tillbaka dina pengar i alla fall.

Upp till toppen
Annons: