Annons:
Etikettallmänt
Läst 1363 ggr
ElLobo
11/12/14, 12:11 PM

Nytt i verktygslådan - kv 4, 2014 -- del 2

Fortsättning på verktygstråden.

2014 års tidigare trådar:

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

Annons:
Banjoman
11/12/14, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I dag kom äntligen mitt paket från Cornwall Model Boats med däri några meter 8x8 mm lindlist, samt fem förpackningar av mitt favoritskalpellbald (Swann-Morton 10A).

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

starhawk
11/22/14, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lite färg som jag "vunnit" på Tradera. Tja dom kallar det vunnit trots att jag i själva verket köpt dom på en av Traderas nätshoppar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[jamtestam]
11/24/14, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ramlade in lite roliga saker i från Ebay i dag.

Dioramabyggare
11/24/14, 9:50 PM
#4

#3: vad är den trekantiga grejen till?

[jamtestam]
11/24/14, 10:07 PM
#5

#4 Det är ett skrapkort för att skrapa av gjutskarvar för olika runda former som ex Missiler eller eldrör fingrar mm. Sylvass och hård.

Dioramabyggare
11/25/14, 9:03 AM
#6

#5: Aha. Praktisk sak 👍!

Annons:
Banjoman
11/29/14, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Häromdagen ramlade en falska Weather-it in från Transport Models. Ännu en kemisk soppa från A-West, som tillverkar favvisen Balcken-it, men i det här fallet tänkt att medelst nå'n slags kemisk reaktion åldra trä.

På skruvstycket ligger en första provbit, till hälften behandlad, och jag får nog tillså att effekten i mina ögon lämnar ett och annat övrigt att önska … men vi får se – jag skall göra ytterligare några tester och se hur det blir … 🤔

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

petzon
11/29/14, 6:43 PM
#8

#7 Om du vill få trät att gråna kan du prova Järnvitriol som finns att köpa i närmaste välsorterade färghandel

starhawk
12/30/14, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Idag fick jag hem min första leverans från Sockelshop, ser bra ut och snabb leverans, så nu kan jag fortsätta med Me262 bygget. Dekalarket är visserligen till Me109 men det är främst hakkorset jag var ute efter men lite hakar och streck kan ju vara kul. På vägen hem från Posten slank jag in i leksaksbutiken och hittade en burk Humbrol orange som jag skall ha till DeLoreans blinkers men den är inte med på bilden. Där är däremot två burkar Revell färg, mina första från dom!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: