Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Gruppbyggen

GB 75: Hitlerjugend och Volkssturm i Berlin

2014-09-17 00:59 #0 av: Roca

Här är mitt bidrag till gruppbygget om kriget i Berlin. [Länk: GB #75 // ElLobo] Det blir ett litet diorama med figurer i skala 1:76 / 1:72, föreställande "Berlins sista försvarare"!

Jag har börjat med att på skoj konvertera några Airfix flygmekaniker (RAF och Luftaffe) till soldater och eftersom de har overaller passar dessa bra som HJ:s mörkblåa uniformer. Jag har lagt till lämpliga vapen och bytt huvudbonader så långt. 
De två första grabbarna från vänster räknat bär Kar 98 och Panzerfaust, den tredje har en MP 40 samt ett pansarbekämpningsvapen som jag såg i en Waffen Arsenal-bok nyligen, en bensindunk med tillhörande handgranat. 

Anmäl
2016-12-26 23:34 #1 av: Roca

Här har vi ett gammalt bygge som jag blåste nytt liv i nu i samband med att jag började konvertera en massa figurer. 

Anmäl
2016-12-26 23:35 #2 av: Roca

Två soldater ur Hitlerjugend således, enligt ovan,

Anmäl
2016-12-26 23:35 #3 av: Roca

Trean kom inte med och inga Volkssturmsoldater heller denna gång.  

Anmäl
2016-12-26 23:37 #4 av: Roca

Basplattan är ett lock från en barnmatsburk med gips och diverse diorama-tillbehör, svartmålat och sedan torrborstat. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.