Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 2873 ggr
[Jarl]
9/14/14, 1:12 PM

Bästa airbrush

Hej jag är på jakt efter en Airbrush. Jag har redan en Evolution two in one. Men den är inte så bra med delikat för kamouflage. Jag vet inte om den är single action eller dubble action.

Jag skulle vilja ha en som man kan reglera storleken på kamouflaget. Den som jag har nu trycker man och reglerar färg och luft flödet den är inte optimal för små kamouflage.

Vilken Airbrush bör jag köpa någon som har några tips?

Annons:
denstore
9/14/14, 1:17 PM
#1

Bästa är ju en ganska svår definition. Det är så mycket tycke och smak, och dessutom är det ju oftast så att de sällan är bäst på allt, utan snarare bäst på något. Vad är det du inte kan göra med din Evolution ?

[Jarl]
9/14/14, 1:58 PM
#2

Det är just smått kamouflage som 2-3mm

denstore
9/14/14, 2:00 PM
#3

Fast det borde din Evolution klara utan problem.

[Jarl]
9/14/14, 3:07 PM
#4

Jo fast det är svårt! Ska man köra på med lågt lufttryck om ska måla  fint? Tycker det är svårt att  få tunna linjer med den. Skulle vilja ha någon som man kan ställa in!

denstore
9/14/14, 4:11 PM
#5

Lågt tryck, tunn färg och så nära som möjligt är oftast  lösningen.

[Jarl]
9/14/14, 4:36 PM
#6

Okej jag ska pröva innan jag köper en ny! Tack så mycket!

Annons:
denstore
9/14/14, 5:29 PM
#7

Bäst hade kanske varit om du provat med någon annans, så att du vet att det inte är problem med din airbrush.

Bästa airbrushen för fina detaljer brukar annars anses vara Iwatas Custom Micron. Jag håller nästan med.. :)

Banjoman
9/14/14, 5:49 PM
#8

#7 Bara nästan?! 😉

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

denstore
9/14/14, 6:59 PM
#9

Originalet från Olympos är bättre än Iwatas, men de är lite besvärliga att få tag i, så Iwatas får väl duga. ;)

Banjoman
9/14/14, 7:23 PM
#10

Man fattar, man förstår! ☝️ 

Dock inte så till den milda grad att det inte blir två följdfrågor:

  1. På vilket sätt är de bättre?
  2. Varför är de svåra att få tag i? 

Svar till sign. "Undrande i Belgien" 😇

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

[Jarl]
9/14/14, 7:27 PM
#11

Klart önskvärda detaljer men för dyr😭 

http://www.youtube.com/watch?v=G_SRyWvRyDg

denstore
9/14/14, 8:20 PM
#12

@10 De är handpolerade och perfekt inpassade. Nålarna är bättre, och köper man en ny MP-200, så får man med två kompletta huvuden, alltså den delen som bland annat innehåller munstycket. Anledningen att de är svåra att få tag i är att ägaren till Olympos gick bort för några år sedan, och enligt ryktena, så lever sönerna enbart på att sälja det som finns i lagren. Numera säljs de nästan bara i Japan och vissa länder här i Europa, och då oftast bara de mer standardmässiga modellerna.

Upp till toppen
Annons: