Annons:
Etikettpansar
Läst 2038 ggr
Egizzz
8/16/14, 12:12 AM

Merkava Mk.II

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle köpa lite smågrejor idag efter jobbet och kom hem med denna! 🤔

Så jag satte igång direkt! Jag väntar in en Airbrush & kompressor framöver så jag hoppas att det ska lyfta byggandet lite! (läs mycket) för jag har totalt tröttnat på att  måla allt med pensel! Känns inte som om det blir riktigt som jag vill ha det!

Vi får väl se hur detta slutar!  🤪

Annons:
Decaius
8/16/14, 12:17 AM
#1

Du köpte fredagsmys alltså!? :)

Egizzz
8/16/14, 12:18 AM
#2

U Bet! 🥳

Egizzz
8/16/14, 12:29 AM
#3

Decaius! 

Här sitter jag och piper om penselmålning! Var inne och kolla dina alster! Sjukt bra byggen du gjort! Jag är klart imponerad! Så där bra byggen kan jag bara drömma om! 😃

Egizzz
8/16/14, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det rullar på!  🎧

Egizzz
8/16/14, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Statusen just nu ser ut så här!  🤔

felle-j
8/16/14, 9:45 PM
#6

Ser bra ut!

Annons:
Egizzz
8/17/14, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Liten uppdatering!

Lyckades så klart ha av Bogserkabeln…

Då jag försökte fixa det så blev det bara mer kacka! "Hittade" då en gammal gitarrsträng som jag tog som ersättning! Kanske inte helt lyckat och by the Book men va f-n! Man tager vad man haver, sa…

Just nu lite "mycket" lim på/vid kabelfästena, men det går att styra upp! 

Är det någon som har förslag på annat mtrl. att använda vid situationer som denna? Kan säga att strängen var ganska tuff att få till om man säger! :)

Decaius
8/17/14, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag brukar tvinna tunn koppartråd till önskad tjocklek. Två trådar till 1/72. Så 4 eller fem till 1/35?… Den sortens tråd som finns i elprylar…

Egizzz
8/17/14, 1:25 PM
#9

--> Decaius… Helt suveränt ju! 😃

Tack för tipset! Ska fundera på detta till nästa bygge! Kan tänka mig att det är bra mycket mer lättjobbat och på plats ser mer realistiskt ut! 

Det "gråa" runt kablarna… vad är det? Något enkelt plaströr?

//  Egizzz

Egizzz
8/17/14, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Statusen just nu straxt före Bedtime!  😴

Har precis kickat igång med "chassit"  Gnatt alla!  😴

Egizzz
8/19/14, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En liten update!  😃  Det mesta börjar komma på plats!

Egizzz
8/19/14, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Då har jag smällt ihop det mesta jag kan inför målningen! 

Återkommer då jag har en Airbrush!

Under tiden kickar jag igång en… 103C  MBT  : Trumpeter 1:35

[Roftic]
8/19/14, 9:30 PM
#13

Å najs med en 103! :) har samma kit fast B versionen. :) /Daniel

Annons:
Egizzz
8/19/14, 9:35 PM
#14

Ligger den på "vänt" eller är den klar? 🙂

felle-j
8/19/14, 10:10 PM
#15

Spännande att se! Även nästa bygge ska bli kul att se. 😃

Egizzz
8/19/14, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ska försöka göra mitt bästa!  🙂  Har pillat ihop grejorna på chassit och gjort lite hål "On the upper hull"  

Lite senare… På måndag blir det en Airbrush! För då är det LÖÖÖÖN!!!  🥳

[Roftic]
8/20/14, 7:36 AM
#17

#14 Nä den är kvar i lådan :) Någon vacker dag kommer den väl bli byggd. ;)

Egizzz
8/20/14, 11:29 AM
#18

Nice! Ja! Själv kunde jag inte hålla "kleptomankorvarna" borta! 🤪

Filbrännan96
8/20/14, 8:46 PM
#19

Jag köpte hem denna S-vagn förra veckan och ser fram emot att så småningom få  bygga denna kraftfulla vagn.

Ska bli intressant och följa din tråd! 😃

"It´s all about the details"! Cool

Egizzz
8/20/14, 9:38 PM
#20

Jadu Filbrännan!

Jag låg som "vapenmekaniker" på 103:an i lumpen! Därav köpet av denna designmässigt coola kärra! Tyvärr får du nog ha överseende med mitt "bygge" och alla mina nybörjarfel.  😃 Men, men… Det är som det är och blir som det blir!

Väntar med spänning på DITT bygge framöver! 😃

Annons:
Egizzz
8/29/14, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Jahaja! 

Då har man testat Airbrushen för första gången! 😃

Gick väl sådär innan jag kom på knepet! Det stänkte till ett par gånger men jag kom på vad felet var! Det bidde lite färg framme vid munstycket! 😮

Men jag tror det går till sig ändå! Ska ta ett varv till i morgon! Kul var det iaf. att använda Airbrushen!  Med lite övning kommer det att bli skitbra… kanske!  🤪

Nåväl! Den som lever får se! Hej Hopp alla! Ha en trevlig helg!

// Egizzz

Filbrännan96
8/29/14, 10:37 PM
#22

#21 Snyggt! 👍

"It´s all about the details"! Cool

Egizzz
8/29/14, 10:50 PM
#23

Tack! 🙂

Egizzz
8/30/14, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Så kom det på lite färg också! Första varvet klart!  🤪

[Roftic]
8/30/14, 9:21 PM
#25

Ser riktiga bra ut! :)

Egizzz
9/2/14, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Fick lite tid över…  🥵

Så då stänkte jag på lite kulör på "små bössorna" Hoppas få mer tid till bygget, men det är inte ALLTID lätt att få ihop! Men å andra sidan… Vem har bråttom!

Det ska vara mys att bygga!  😃

En kopp kaffe, en fet cigarr och lite sjysst ljud i stereon så är allt på topp när man sitter och bygger! 🥳

Egizzz
9/7/14, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

En liten uppdatering så här på söndagskvällen!!!

Satt och testade lite för att se om det gick att få ihop grejorna på ett ungefär! 🤓 Det ser ju ut att funka hyfsat! Snart dags för det sista och sen lite fix med dekalerna! Sen återstår förmodar jag lite vädring osv! 😃

Har noterat att jag har en hel del "skönhetsfel" på vagnen, men va f-n! Jag är bara på "lärstadiet" ännu så länge! Så det får bli som det blir!

Annons:
Decaius
9/7/14, 10:34 PM
#28

Tjusigt så här långt! 👍

Rone
9/7/14, 10:40 PM
#29

Tycker det ser riktigt bra ut, ser fram emot vädringen!

Dan016
9/7/14, 10:53 PM
#30

Ser väldigt krispig och bra ut!👍

/Dan

Egizzz
9/7/14, 10:56 PM
#31

Tack! 😃

Ja! Vädringen blir ett kapitel för sig! Inget jag gjort tidigare med sjyssta prylar såsom pigment och allt annat lullull man ska ha, så det ska bli spännande vad det lider! 

Bävar lite! Vill ju inte mosa allt! Har en del små puts med pensel att fixa klart samt dekalerna, sen går vidare mot "nya djärva mål" såsom vädring! 🤔

IKV91
9/8/14, 6:31 AM
#32

Det skall bli kul att se slutresultatet. Ta dig tid att vädra , då kommer det bli både kul och lärorikt./ Roger

Egizzz
9/8/14, 7:01 AM
#33

Ja du Roger! 😃
Kommer som sagt ta mig tid att vädra! Har som sagt inte gjort det "på rätt sätt" tidigare , men jag har kikat lite på det berömda Youtube! Såg en kille som körde lite AB på ett par CD skivor som han sen satt och testade lite olika tekniker på! Tänkte nog göra detsamma innan jag brakar loss på kärran! 🙂
Det finns mycket att lära! Thats for sure! 
// Egizzz

[Hayabusa]
9/8/14, 1:47 PM
#34

Trevligt, lycka till med vädringen 👍

Annons:
Egizzz
9/18/14, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Aja! Efter mycket med jobbet har jag lyckats få en stund över till mitt lilla bygge! Har idag slängt på dekalerna efter bästa förmåga!  😮

Har jag fattat det rätt, att jag ska slänga på ett lager "varnish" innan jag börjar vädra & gå på som en galning!?  :) Jag har "låst" fast dekalerna så de bör sitta som de ska iaf.

[Roftic]
9/18/14, 4:27 PM
#36

De blir bäst om du lackar in dekalerna innan du vädrar då du annars kan förstöra dekalerna, tro mig jag har testat både med och utan lack. 🤪😂

[Jarl]
9/18/14, 4:57 PM
#37

snyggt ska den vädras?

Egizzz
9/18/14, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Tack Daniel!  😃

Nu blev det ju så att jag inte kunde låta bli att kladda innan jag lackat!  Nu gick det ju bra iaf. Inga dekaler som lossnade! Kladdade inte så lite heller! 

Aja! Har massor kvar att göra på vagnen innan den är klar! En massa småpyssel till att fixa! Ska i slutänden putta på lite dust & grejor! Så får vi se vad det blir för makaber skapelse! Jag fattar inte hur alla får till så grymma byggen!!! 

Nåja! Bara att öva vidare så kanske det ger sig! Har redan haft ett par aha upplevelser här! ☝️

[Roftic]
9/18/14, 5:37 PM
#39

Recept på jord. 😎Du behöver: Gipspulver, passande jordfärg. Blanda tillsammans och kleta lite på vagnen, KLART! 😂😉

[Jarl]
9/18/14, 5:52 PM
#40

Ser mycket bra ut vilket monster den är👍

Dan016
9/18/14, 6:28 PM
#41

Ser riktigt bra ut!

/Dan

Annons:
Egizzz
9/18/14, 6:29 PM
#42

Daniel : Jag ska kika lite på det! Jag har lite pigment osv.  Jag ska ev. testa det för att KANSKE få till det lite extra! Så jag börjar med pigmentet i sig! Så får vi se vad det blir!

Jarl: Klart det är ett Monster! Ett "kladdmonster"  Ha!  😃

Egizzz
9/18/14, 6:32 PM
#43

Tack Dan016  😃

felle-j
9/18/14, 8:03 PM
#44

Riktigt snyggt! 

Ett sätt att göra jord på är att ta och doppa en pensel i matt klarlack och sen doppa den i pigment och dutta på stridsvagnen. Tror att det var så jag gjorde sist jag byggde en stridsvagn för länge sedan, men det funkade bra i alla fall. Eller så var det att man först penslar på klarlack och sen strör på pigment. Båda funkar nog. Bara att prova sig fram. 😃

Egizzz
9/18/14, 10:17 PM
#45

Tack felle-j!  Ska testa det på lite CD skivor här som jag målat upp! 😃

Egizzz
9/19/14, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hej alla! 😃

Nu får det kännas som att kärran är "klar"!?  😎

Har ingen aning om när det är dags att bryta!? Är det någon som har kommentarer på mitt första "riktiga" bygge!? Har jag missat något så basunera gärna ut det! Vill lära mig allt som går att lära!  

Nu brakar jag vidare i ett nytt inlägg gällande min 103:a jag började på när jag väntade in AB:n!

Ha det gött peps! 😃

[Roftic]
9/19/14, 3:04 PM
#47

Riktigt riktigt snyggt!! 👍😉

Egizzz
9/19/14, 3:20 PM
#48

TACK Roftic!!!  😃

Galet svårt att veta när man ska sluta pilla! Men den känns OK för att vara den första som sagt! Känns som det var mycket "kladd" men det var mest för att få känna på Wash, pigment osv. men det känns jäkligt kul att det funkade!  🤪

Annons:
Filbrännan96
9/19/14, 3:40 PM
#49

#48 Jäklar vilken snygg vädring du fick till. Använde du wash också? 😎

"It´s all about the details"! Cool

Egizzz
9/19/14, 3:53 PM
#50

Tack! Jajamen Filbrännan96!  😉 Jag använde en del wash och blaskade på rätt duktigt! Jag drog ihop en egen med Vallejo Black och Thinner! Rätt eller fel har jag ingen aning om! Blaskade som sagt på rätt ordentligt och duttade av med papperstrasa! Fick till en rätt skitig look om man säger! Kanske lite för mycket, jag vet inte!?  🤪 Sen finlirade jag lite med pensel på en del ställen! Geggan på banden osv. blandade jag ihop med MIG, Middle East Pigment och Vallejo Matt varnish! Funderar på att ta lite mörkare pigment och blank varnish längst ut i kanterna för att kanske få lite "nyare" lera!? Men det kanske blir lite för mycket!? eller???  😕

Anyway! Jag är klart nöjd så här långt! 🥳

felle-j
9/19/14, 4:13 PM
#51

Blev riktigt snyggt! Gärna fler bilder också! 😃

Dan016
9/19/14, 5:02 PM
#52

Tycker det ser mycket bra ut, imponerad!👍

/Dan

Egizzz
9/19/14, 5:10 PM
#53

Tackar! 😃

Får försöka ta några med Iphonen och lägga upp! Alldeles på momangen!

ElLobo
9/19/14, 5:11 PM
#54

Fortsättning i del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: