Annons:
Etikettallmänt
Läst 2201 ggr
Magnuzk
8/9/14, 2:09 PM

modellbyggsatser.com?

Någon som vet något om detta företag? http://modellbyggsatser.com/

Jag har gjort en beställning, men den har dröjt. Frågade och fick svaret i juni att det blivit en försening, och då hade det redan dröjt någon vecka utan att jag hört något. Nu kanske det är semestertider, men mina två senaste email, med någon veckas mellanrum har inte blivit besvarade.

Annons:
[marcusjohnson]
8/10/14, 7:07 PM
#1

Jag har inte hört något om denna firma, men tittar man på hemsidan och gör några enkla sökningar så står en  xxxxxx xxxxxxxxxx från xxxxxxxxx för sidan. Samme xxxxxxx  har enligt Ratsit inga bolagsengagemang. På hemsidan framkommer inget om man har F-skatt eller ej. Söker man på telefonnummret får man upp en xxxxxxx som kan vara moder till denna xxxxxxxx! Jag tror detta är en lycksökare som försöker finansiera sin egna hobby genom ex dropshipping eller parallellimport. Enklast är väl att kontakta konsumentvägledaren i din kommun alt. polisanmäla för bedrägeri!   

[Namn och ort bortredigerade av Niklas 2020-04-14]

Magnuzk
9/15/14, 12:02 AM
#2

Det verkar tyvärr som att jag behöver gå vidare över xxxxxxxx huvud med det här. Det är riktigt tråkigt för han har enligt hemsidan ett riktigt bra sortiment. Jag kan inte rekommendera att handla från modellbyggsatser.com. Här har jag fått extremt dålig service, med ett bemötande, som har överlag varit varit vänligt, men fattigt, torftigt, utan engagemang och tanklöst. Jag har betalat 650:- för detta.

[Namn bortredigerat 2020-04-14 av Niklas]

[Hayabusa]
9/15/14, 9:07 AM
#3

#2 Trist, hoppas att du får någon rätsida på detta.

Magnuzk
9/15/14, 1:11 PM
#4

Ja, visst är det mycket tråkigt.  I mitten av juni gjorde jag en beställning och har varken fått någon vara eller pengar tillbaka, och inget ord sen 10/8.

[marcusjohnson]
9/15/14, 7:11 PM
#5

Usch då! Det är tråkigt ur flera aspekter. Inte kul att inte få sina varor som betalt för. Sen är det tråkigt att han skitar ner sig så när han försöker etablera ett företag och göra sig ett namn. Det är många som gjort den missen och den stämpeln är svår att tvätta bort. Ska man nyetablera sig är det inte lika viktigt att priserna är låga som att kundservicen är 100% Hoppas det löser sig!

nebeln
9/17/14, 10:40 AM
#6

Vid en snabb anblick på sidan så är alla bilder, texter och sortiment kopierade från grossisten Allvar & Lek webshop. För att handla från grossiten så måste en F-skattsedel med tillhörande momsregnr uppvisas.

Annons:
Magnuzk
9/17/14, 11:52 AM
#7

Modell solochvårare verkar det som.

nebeln
9/17/14, 12:14 PM
#8

Vad var det för byggsats?

Magnuzk
9/17/14, 12:44 PM
JaGa
9/17/14, 1:09 PM
#10

Tråkigt att man ska behöva råka ut för sånt där…😡

Magnuzk
9/17/14, 1:36 PM
#11

Ja, eller hur! 😈

Upp till toppen
Annons: