Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1772 ggr
starhawk
2014-05-18 11:37

GB 68: Italeris Crusader III i skala 1:35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här har hållit på ett tag så det är väl dags att presentera den

[Länk: GB #68//ElLobo]

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2014-05-18 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den var köpt i påbörjat skick, så här mycket var byggt endast tornringen har jag limmat dit

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-05-18 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det fanns tre gubbar med dom var nog tänkta som alternativa Commanders, jag valde den här (målning påbörjad)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-05-27 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Föregående ägare hade börjat blaska på färg i ett tidigt stadium, hela översidan var målad i någon kulör som påminner om Desert Pink, samma färg som brittiska flyget hade i Desert Storm och Shield. Detta var inte särskilt smart eftersom flera delar skulle limmas på översidan. Eftersom det var rätt tunt tog jag tog till generalmetoden, ordentligt med lim så att det "bränner" igenom färgen så jag fick dit följande, jag har även målat med Cellulosaförtunning för att få bort färg på en del ytor

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-05-27 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På tornet var det lite värre luckorna hade liten anlagsyta och svarade inte på limmet, så då fick jag ta till metod 2 Gator! så nu sitter luckorna, även den fick sig lite Cellulosa-målning

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-05-27 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Commandern, som också syns på föregående bild, är färdigmålad och jag fick även till vinklarna på hans ärm, rätt lyckat om jag får säga det själv!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-05-30 12:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu är alla större grejor ditlimmade då återstår "bara" dom mindre delarna, jag skriver "bara" för det är en hel del delar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: