Annons:
Etikettfigurer
Läst 2134 ggr
Janne Nilsson
5/5/14, 12:25 AM

Det är inte hästens år.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är figurens år. I alla fall på C4 Open i år så anordnar vi en SIG för figurer. Jag hoppas att många kommer att ställa ut.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
MarkusN
5/6/14, 9:16 AM
#1

Trevligt - en figur, av en händelse till häst, dök upp som idé. Jag har inte ställt ut på C4 sedan jag var skolgrabb för (kan det vara) 20 år sedan 😃

GRIMM 56
5/6/14, 10:32 AM
#2

Trevligt initiativ Janne. Får hoppas att många hörsammar det.

Janne Nilsson
5/6/14, 12:02 PM
#3

Det vore verkligen kul att se vad man kan skaka fram. Kanske man får se några som inte har varit där på ett tag nu dyka upp. Som dig, Markus.

Får vi se något från dig kanske, Bernt?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Joppo
5/6/14, 1:09 PM
#4

Det låter som en rolig SIG :) Den ser jag fram emot att beskåda och möjligtvis delta i om jag hittar nåt kul i mina gömmor.

GRIMM 56
5/6/14, 1:19 PM
#5

Det vore trevligt att åka ner. Jag har inte varit på C-4 sedan 1995, så det borde vara dags igen. Tyvärr så blir det inte i år. Har för många utlandsresor i år. Det blir lite för långt med 135 mil t.o.r. Kanske nästa år istället.

Dioramabyggare
5/7/14, 9:27 AM
#6

#0: vad betyder "SIG"? Någonting med "Galore"?

Annons:
Decaius
5/7/14, 10:58 AM
#7

Special Interest Group, tror jag!

GRIMM 56
5/7/14, 11:53 AM
#8

Det funkar lika bra på svenska språket även om det egentligen kommer från engelskan.

Janne Nilsson
5/7/14, 2:06 PM
#9

Special Interest Group eller Special Intresses Grupp som man föreslår här ovan. I praktiken innebär det att vi håller en specialutställning med fokus på figurer under C4 Open. Det är ingen tävling vilket gör att man kan visa upp tidigare bidrag som säkert många vill se igen. Vidare blir det mer fokus på figurer då man får se mer av den varan än vad som är normalt annars. Man får även tillfälle att prata med mig om just figurer och andra som kommer att närvara och hjälpa till vid utställningen. Jag hoppas att få se en del av er ställa ut där. Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

MarkusN
7/21/14, 6:38 PM
#10

Snubblade just över lite fantastisk inspiration, med tanke på kommande SIG!

Stort fotogalleri från "World Model Expo Stresa 2014", vet inte vad det är för tillställning, men bygga och måla kan de! Mest figurer då, men även en del fartyg, pansarfordon och lite sci-fi. 👍

Del 1 och del 2

Janne Nilsson
7/22/14, 7:57 AM
#11

Jorå, jag var där. Fantastisk utställning, fantastisk stad och fantastiska människor.
Jag håller på att sätta samman en liten reserapport.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Janne Nilsson
10/22/14, 11:43 PM
#12

BREAKING NEWS!!!

I skrivande stund har vi 80st+ figurer anmälda i till Figur-Sigen. Kanske kan vi komma upp i 100st? Det är inte försent att anmäla sig än.

Jag tar emot anmälan på mejl fram till kl 2400 imorgon.

j.b.nilsson@bredband.net

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Upp till toppen
Annons: