Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 3556 ggr
starhawk
3/3/13, 3:53 PM

GB 54: Italeris Wessex HU.5 skala 1:48

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även här var gubbarna färdiga så den plockades också fram.

[Länkar: GB #54 -- del 1del 2//ElLobo]

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
3/3/13, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Även här börjades med stolarna, att dom var i större skala gjorde det dock inte lättare

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
3/24/13, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nu har jag pulat ihop inredningen i Wessexen, detaljerat med stolar och allt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/6/13, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är cockpiten målad och besättningen inlimmad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Decaius
4/6/13, 4:46 PM
#4

Ser bra ut! Verkar vara en fin byggsats?

[Tunnan]
4/8/13, 10:44 AM
#5

Dom ser ut att har en trevlig pratstund dom där killarna.
Snyggt jobbat.

starhawk
4/8/13, 11:48 AM
#6

#4: Tja det är ju 100% nya formar så skam vore det väl annars, hittills funkar det bra fast man fick borra och fila upp en hel del hål i kroppsidorna

#5: Jo det blev rätt bra till slut, men det var lite pillrigt att få ihop dom, dom är lite stora för att vara 1:48 och kanske modellen är lite för liten, ganska vanligt när det inte följer med nån besättning tyvärr! Fast den här har optionen med öppna sidofönster så man kanske kan kompensera om dom breder ut sig alltför mycket

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
4/17/13, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

När jag efter att ha limmat rutorna skulle limma in besättningen stötte jag på patrull, det var lite "vanliga" plastdelar som skulle limmas inifrån också, men sen limmades besättningen in. Det är den större av de två

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/17/13, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Sen limmade jag ihop nosen där det ingick ett plastnät som skulle klippas till så att det passade innanför grillen, här är den torrpassad först skall instrumentpanel dekalen på plats, den lär synas eftersom jag antagligen måste limma fönstrerna öppna, tillbaka skjutna en option på denna modell, besättningens axlar petar ut, dom är antingen för stora och/eller modellen är för liten

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
7/12/13, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu börjar saker och ting återgå till det vanliga, har haft urinvägsinfektion så det har varit ett evigt spring till toaletten oavsett om det fanns nåt eller ej, förbaskat irriterande, doktorn sa att det inte var urinvägsinfektion, men han skrev ut en medicin som var specifikt avsedd för urinvägsinfektioner så jag tror fortfarande att det var just det.

Nu har Wessexen fått nosen på plats fått ett par ben att stå på och dekorerats med diverse ets, huven har också kommit på plats passningen var inget vidare kanske beroende på besättningens storlek. Sidorutan på vänster sida passade med endast en liten springa fram så det fick bli stängd ruta, på höger sida var det inget problem

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
7/12/13, 3:35 PM
#10

Kalassnyggt
Inte kul med urinvägsinfektion, sånt kan man blir väldigt sjuk av och får höga febertoppar.

starhawk
7/18/13, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu har även den här fått en målningsmask, det fanns ingen till den här modellen bara till nån Revell modell och den stämde inte riktigt så jag fick ta till skalpellen och skära av och komplettera

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
7/25/13, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här har alla övriga smådetaljer kommit på plats, färdig för målning

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
7/25/13, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Första strykningen blev så här, fasst bilden ljuger en smula, den ser närmast ut som om den blivit insmord med inkråmet av en avokado

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
8/9/13, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Först efter tre lager blev det täckning! sen kommer den intressanta detaljen med avmaskning. det blev en färgklick som lyckades nästla sig in på den buktiga rutan men min trogna Akrylpinne gjorde processen kort med den. Imorgon blir det dekaler

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
8/11/13, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu har även denna blivit dekalerad och fått på sina avgasrör

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
8/11/13, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Annan vinkel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
8/12/13, 10:26 AM
#17

Även denna blir eller blev ju kanonsnygg.

Upp till toppen
Annons: