Annons:
Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 4537 ggr
M113
2012-09-21 00:30

121027-28: C4 OPEN 2012

Helgen den 27-28 oktober kör vi igen. Årets C4 OPEN slår upp dörrarna och i vanlig ordning är platsen Malmö museer - Teknikens och sjöfartens hus.
OBS! Viktigt! Nytt för i år är öppettiderna: museet och C4 OPEN har öppet 10-17 och incheckning av modeller sker 09.00 – 11.00.

Så, vad har C4 OPEN 2012 att erbjuda?
Förstklassig utställning/tävling med många objekt på borden? – check!
Ett välfyllt prisbord för vinnarna? – check!
En diger hobbymarknad med försäljare från både in- och utrikes? – check!
Föreningar och SIG:ar? – check!
Prova-på bygge för barn och ungdomar? – check!
Naturligtvis blir det också lördagskvällens traditionsenliga samkväm – för många helgens höjdpunkt med sin perfekt avvägda mix av trevligt umgänge, modellsnack och mat och dryck.

Temaklass 2012
Temaklassen på årets C4 har vi döpt till ”Metal”. Det står var och en fritt att tolka detta. Kanske en 120mm figur av Göran Johnsson (gamle fackbasen), en metallren sportbil eller varför inte en airliner med NWBHM-märkning.

SIG:ar – Special Interest Groups 2012
"Den ryska björnen".
Arrangörerna presenterar den så här: IPMS Östergötland gästspelar i år på C4 Open med en SIG för alla förebilder från Moder Ryssland. Figurer, fordon och annat, från Alexander Nevskijs dagar till Dmitrij Medvedevs, är välkomna. Anmäl era bidrag via e-post till "goahl@hotmail.com" senast onsdag 24/10 2012.

"SAAB 75 år"
SAAB flyg, SAAB (Scannia) lastbilar, SAAB bilar – vad du nu kan tänkas ha i samlingarna. Ta med det och visa upp det i denna SIG som arrangeras av Rickard Andersson. Anmäl dig på: Andersson.aviation@gmail.com.

Övernattning
För de som söker övernattning under helgen kan vi i år erbjuda möjligheten att ta del av de specialpriser som IBIS HOTEL MALMÖ erbjuder C4 OPEN:s besökare. Att övernatta här gör också att man har väldigt nära till årets samkväm då detta äger rum på lördagskvällen i hotellets restaurang! Information om IBIS HOTEL MALMÖ hittar ni här: http://www.ibis-malmo.com.
Genom att boka er övernattning på antingen tfn. 040-672 85 70, eller e-post info@ibis-malmo.com och uppge bokningskod ”TEKNIK 2710” kan man ta del av följande specialpriserna (per rum och natt):
enkelrum 650:-
dubbelrum 735:-
trippelrum 960:-
(Alla priser är inklusive moms och frukostbuffé.)
Specialpriserna gäller både för fredag-lördag och lördag-söndag. Antalet rum som reserverats för C4 OPEN är begränsat så principen ”först till kvarn” gäller.

Samkväm
Lördagskvällens traditionsenliga samkväm kommer 2012 att äga rum i restaurangen på IBIS HOTEL MALMÖ. En dagens special kommer att serveras vid sidan om ordinarie a la carte och barnmeny. Förutom att lokalen är ny för i år kommer samkvämet 2012 erbjuda det gamla vanliga: en perfekt avvägda mix av trevligt umgänge, modellsnack och mat och dryck – för många helgens höjdpunkt!
För vägbeskrivning etc.: http://www.ibis-malmo.com

Våra sponsorer i år:
Bild

Fullständig info hittar du på http://www.c4-open.se

C U@C4 2012!
Arrangörerna, C4-Open.

Annons:
StefanW
2012-09-21 04:53
#1

Tips! Titta in på sista länken och se bilder från 1991 och framåt…mycket ögongodis!

Stefan - Modellbyggare

tiking
2012-09-21 07:36
#2

Det är så synd att jag kan inte åka. Först, det är så långt att köra. Jag ska jobba. Och tjejen är så gravid att hon kan knapp gå. Men det skulle var kul att vara med särskilt när man fick speciellt priset av de på IPMS i Mars, och färgade de snällt om jag kunde vara i C4 2012. Men vi får se nästa år.

Charles King

-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'

M113
2012-09-21 12:27
#3

#2 Vi håller tummarna för att du får möjlighet att ta med massor av dina välvädrade fordon ner till oss men ibland så får man inte ihop modellbyggandet med det där de kallar "livet". Har bara en vag aning om var (jag tror att) du bor men du kan inte åka med Uppsala- eller Stockholmsgrabbarna? CU@C4 (?)

Joppo
2012-09-21 16:04
#4

Jag tänka åka ner till Skånelandet. Jag har aldrig varit på C4 förut, så det ska blir kul få uppleva tävlingen "på riktigt" istället för att bara se den på kort.

tiking
2012-09-21 20:10
#5

#2.Hej på dig. Jag bor i Falun. Om jag skulle åka då vilja jag ta så många som möjligt men då behöver jag mycket plats. Många av mina bygget är 1/24. Jag har inte så många men de tar upp plats.. som du kanske redan vet. :) Jag får väl hyra en van och ser om nån ville samåka. Man får dela bensin kostnad. Men jag tror det blir nästa år i så fall. Ska till Västerås den 29 SEP.

Charles King

-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: