Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 3537 ggr
starhawk
2012-07-24 14:25

GB 45: Revells Mosquito skala 1:32

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då är det dags att återstarta den här, fast den kom ju aldrig igång förut så raskt till presentationen här är lådan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2012-07-24 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åsså en titt i lådan nu var det här en modell som jag kom över i halvbyggt skick, men det är en del som måste fixas till besättningen har en hudfärg som får en att tro att dom är zombier eller nåt. här håller jag på och limmar ihop motorgondolerna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-08-11 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Cockpiten var målad med nån blank grön färg med samma kulör som insidan på en Avocado, burr! den är nu till största delen (där man kommer åt) övermålad med MMs medium green som får dubbla för interior green, och piloterna som hade en hudfärg som påminde om zombier har fått en mer normal hy av MMs skin tone nu återstår bara att måla kragarna av fårskinn vita och limma in radion så kan man stänga denna cockpit

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-08-26 15:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har gubbarna fått sin färg så då var det dags att stänga huven s.a.s. här har även stabben kommit på plats

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-09-01 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har den fått vingar och motorer också vingarna var inte direkt samarbetsvilliga men dom passade rätt bra och det behövdes endast lite spackling

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
2012-09-01 16:58
#5

#1, 2, 3, 4: det ser jättebra ut tycker jag!

Hur stor blir "Mossien" färdigbyggd? Ska den bli en del av ett diorama? "Fabriksny" eller "vädrad"?

Lycka till så mycket med det fortsatta bygget Skrattande!

starhawk
2012-09-01 17:31
#6

Den har en spännvidd på 53 cm och är 38 cm lång. Nä den är inte tänkt att bli del av ett diorama utan bara en flygande modell dvs infällda ställ.

Fabriksny Obestämd nja … israelerna köpte ju dom här som typ WW2 surplus så lite slitna var dom väl men man kan ju tänka sig att dom fixade till dom innan dom målades med silverdope färg, exemplaret som den här bygger på hade lite chippad färg när dom hittade den men min kommer att vara mer ny i skicket, vet för övrigt inte vad det var för färg under silverdopen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Dioramabyggare
2012-09-01 22:33
#7

#6: Se där vad man kan lära sig av en expert! Jag har läst "allt jag har kommit över" om flyg och flygplan sedan jag var åtta år, och aldrig tidigare hört talas om att IAF hade Mosquito-plan.

Hur tänkte du göra för att simulera propellrarnas rotation?

starhawk
2012-09-02 11:57
#8

#7: Under 1948 använde israelerna allt möjligt, i stort sett allt dom kom över.

Nja det är lite bökigt att simulera propellrarnas rotation så jag nöjer mig med en "ögonblicksbild"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-09-08 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Under bygget av den här har jag reagerat över hur stort allting är, jag har ju byggt åtskilliga Mossies i skala 1:72 och några stycken i skala 1:48 och dom är ju betydligt mindre. Nu är den emellertid färdigbyggd och eftersom jag inte hittade någon målningsmask så målar jag den utan prime-ning

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
2012-09-10 21:55
#10

Sicket muskedunder
Undra hur mycke större Airfix i 1/24 är`???Flört

starhawk
2012-09-11 07:42
#11

#10: Det vågar jag inte tänka på ens!

Nu har översidan fått två lager Titanium Silver och det ser bra ut då är det bara dags för undersidan också

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-09-22 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu har översidan fått två lager Titanium Silver och undersidan och fenan ett, behövs ett till på dom

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-09-22 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här har fronten fått ett första lager Flat Black "anti glaring panel" både den och Titanium Silver är Tamiya-färger som är penselmålade, vem var det som sa att Tamiya-färger inte kan penselmålas?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
denstore
2012-09-22 17:05
#14

#13 Tja, kan och kan. Det handlar väl helt om vilka krav man ställer på slutresultatet.

starhawk
2012-09-30 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu är den färdig och dekalerad, dekalerna var enligt texten "extra tunna för att ge ett påmålat intryck" tyckte emellertid att dom verkade ganska tjocka och dom reagerade inte alls för Microsol så här dagen efter ser det dock rätt bra ut

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-09-30 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Annan vinkel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
2012-09-30 21:54
#17

Riktigt snyggt
Jag gillar inte att penselmåla med Tamiyas färger
Möjligen en liten yta och om man doppar penseln i lite vatten innan.

starhawk
2012-10-01 08:10
#18

#17: Det är nog där problemet ligger, jag doppar inte penseln i vatten innan utan utgår ifrån en torr pensel, det gör jag förresten med all färg. Då är det inget problem med Tamiyafärgerna utom då vitt som aldrig täcker. Det är några av dom ljusaste kulörerna Tamiya som är svåra att få täckning med, men den här silverfärgen funkade bra.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: