Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1539 ggr
starhawk
2012-07-21 13:36

GB 46: Trumpeters Richelieu i skala 1:700

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här hanns inte med i Slaget om Stilla Havet men innan den kom till fjärran östern så tjänstgjorde den i Home Fleet vid Scapa Flow så då passar den ju in i det här gruppbygget

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2012-07-21 13:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En titt i lådan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-11-27 10:50
#2

Även här har jag varit dålig på att uppdatera, skrov och däck är färdigt och jag håller just på med överbyggnad, återstår det eviga pillandet med alla smådelar som den här byggsatsen är nerlusad med, bara på dom lägre däcken var det 32 st separata luftvärnskanoner och sen skall det till några på torntak och i överbyggnaden men man börjar skönja slutet på det här i alla fall

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-11-28 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här långt har jag hunnit hittills

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-11-28 20:08
#4

Nu har jag pulat ihop allt utom livbätarna konstaterar en del märkliga saker, det finns dekaler för två flaggor som enligt målningsinstruktionen skall sitta dels på flaggstången i fören, men det finns ingen flaggstång med i satsen, den andra skall sitta uppe ovanför den knäckta skorstenen, återigen ingen flaggstång. Trots att luftvärnskanonerna var så små att det praktiskt taget var givet att några skulle komma bort fanns det bara så många som behövdes, inga reserver, jag klarade mig med endast en som lyckades försvinna. Denna båt har till skillnad från britterna fyra ankare, britterna har tre, en på vänstersidan och två på högersidan den här har en på vardera sidan en i stäven och en i aktern

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-12-02 14:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu är den här också färdig, lustigt! det är först nu jag kommer att tänka på att dom här två (Rodney och Richelieu) båda är representanter för "hela huvudbatteriet grupperat föröver"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2012-12-02 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Frontvy

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2012-12-02 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

och bakifrån

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: