Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 4199 ggr
starhawk
12/6/11, 6:48 PM

GB 47:Toy Biz Marvels Ghostrider skala 1:12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter första limmningen av Corsairen kände jag mig inte riktigt nöjd, ville limma mera, då åkte den här fram

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
12/6/11, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sen blev det limfrossa! När det lagt sig hade jag kommit så här långt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/6/11, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

På måndagen fortsatte det i lite lugnare takt med att limma ihop alla delarna av gubben och huvuddelen av motorcykeln, tänkte först vänta med den eftersom jag trodde att gafflarna satt "inuti" den och hjulen (och huvudet) har jag tänkt måla separat. Så var nu inte fallet så nu blev den ihoplimmad och huvudet och ena hjulet fick lite spackel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/6/11, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såna här springor är det lite här och var på gubben det blir en del spacklande

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/6/11, 7:05 PM
#4

Sen är det dags för lite målning av dom "brinnande" delarna, på boxarten ser flammorna mest ut som orange ormar, men jag vill att dom skall se ut som om dom brinner, tänkte börja med att prima dom vita, inte med Tamiyas utan Army Painter som har en dragning åt grått. Sedan tänkte jag torborsta med gult med en rätt blöt pensel och avslutningsvis torrborsta med orange. Vad tror ni om det? någon som har erfarenhet av att måla eld?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
12/6/11, 7:29 PM
#5

Kul modell och bra start Starhawk!

Eld är inte helt lätt. Tror jag själv skulle börja med nån mörk färg, svart/röd för att sen torrborsta i olika lager från orange till gult och nästan vitt. Man kanske kan använda blått lite försiktigt också.

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
12/7/11, 7:35 AM
#6

#5: Som jag uppfattar det är det varmaste innerst vitt, nästan genomskinligt sen blir det gult och slutligen orange-rött i det yttersta skiktet. Har sett många exempel på målning som baseras på orange-rött men tycker det ser onaturligt ut, ser inte alls ut som riktig eld

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
12/10/11, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu har i alla fall hjulen och huvet blivit vit-primade, kroppen är spacklad och slipad och cykeln hoplimmad så långt det går (minus styre) så nu är det dags att prima kroppen och dioramat, undrar om Army Painter har smutsbrun? skulle passa bra till dioramat

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/18/11, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dom härna gravstenarna var delvis ihåliga på baksidan, jag funderade på om jag skulle göra något åt dom men bestämmde mig till slut att fylla dom med spackel, inte helt lätt eftersom jag hann limma dit dom innan dess. Det var så mycket spackel att det faktiskt flöt därav uppallningen av dioramat det blev några gånger per gravsten men nu är det väl i det närmaste färdigt för slipning. Första kromfärgen har målats på kroppen hjulen har blivit torrborstade och motorcykeln har fått sin första strykning lila

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/18/11, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Blev inte riktigt nöjd med den gula färgen, den är lite för orange, det är MMs Insignia Yellow men jag har en liten burk MMs acryl Yellow Gloss som verkar vara ljusare

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/18/11, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Motorcykeln skall ju vara djuplila hade ingen sån bara MMs Napoleonic Violet (i både enamel och acryl) men den är alldeles för ljus men så hittade jag en gammal Humbrol Midnight blue och vid ett Tradera köp fick jag med en Humbrol röd, så det var bara att blanda det blev till slut en härligt djuplila kulör framgår kanske inte så bra av bilden

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
12/18/11, 9:05 PM
#11

Ser bra ut Starhawk!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
12/25/11, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tänkte jag skulle lägga ett lager till på kedjan och måla dom sista spikarna på Julaftonskvällen men det slutade inte bra, när jag målade spikarna på stövlarna höll jag inte tillräcklig koll på kedjan, och den passade då på att välta burken med silverfärg i golvet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
12/25/11, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag torkade upp så gått det gick ett par fläckar på vägen ut till köket gick bra att torka bort men huvudfläcken är värre, dessutom är den ju på plast, det mesta av den får nog vara kvar. Får lov att fundera ut någon bra burkhållare, det enklaste vore nog att sätta fast burken i maskinskruvstycket som huserar på byggbordet. Slutligen en bild på "boven" i dramat, han hann bli färdigmålad med silverfärgen i alla fall, nu återstår maskningsmålning av den lättrinnande silverfärgen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
1/5/12, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Efter att ha prövat mig igenom tre olika gula färger innan jag hittat en som var tillräckligt ljus var det nu dags för lite drybrushing med Orange, här är resultatet framhjulet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
1/5/12, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bakhjulet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
1/5/12, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Och huvet. Ganska nöjd med resultatet, fast för mycket vitt tittar fram får köra en omgång "detaljfix" med det gula

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
1/5/12, 3:13 PM
#17

Artar sig bra! Svårt det där med eldsflammor!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
1/18/12, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu har den huvudlösa kroppen fått sitt huvud här har jag blaskat på lite Chaos Black i ögonhålor näsa och mun, sen skall det maskas med -  naturligtvis Skull White vad annars?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
1/18/12, 7:24 PM
#19

Snyggt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
2/21/12, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Styret och vänsternäven var ett problem, passade inte allt ihop. Jag fick såga av styret och tillverka ett nytt här har vänstra delen efter åtskilliga böjningar med hjälp av lödkolv fått rätt läge. Vänsternäven hade efter diverse vridande för att hamna rätt gått av men här sitter den rätt. Vänstra styrhalvan blev åtskilligt knotig men det döljs av skölden nu skall bara högra styrändan på också, men först skall jag bli frisk har fått någon otäck förkylning med värk i bihålorna och Allmänt trött

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Azgaron
2/21/12, 3:31 PM
#21

Inte kul när det inte passar men det ser ut som du löst det bra!

Krya på dig så du kan fortsätta bygga!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

starhawk
7/20/12, 7:28 AM
#22

Den här har blivit liggande under tiden som dom tyska ässen byggdes men nu är den igång igen vid sidan om slaget om atlanten

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
11/5/12, 7:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Den här blev färdig i onsdags

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
11/5/12, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Annan vinkel

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: