Aha! Ett komplett set.. Suverän färgmatchning av Mig. Klart värda ett provskott! :) /A
Ser fint ut Robban:)
Snygg kärra blir det, tänk om man hade såna vit tänder 😉
Denna kärra blir otroligt läcker. 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Stomatol leende :-)
Jag gissar att du kör med den tandkrämen på kärran oxå. 😉
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Jäkligt coola dekaler, riktigt snygg cammo lackering också!👍
Bra jobbat, hatten av!
#9 & 11 Stort tack!
Den blev ju riktigt snygg, trots att den är ganska ful :)
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Gillar ving partiet och bak vingarnas formlinje. Men framtill är den ful speciellt med tänderna. Men jäkligt snyggt målat!
#17 Tackar! Instämmer till fullo. A-7'an är rätt ful överlag tycker jag. Stor och klumpig.Inget flyt i linjerna….om man jämför med en F-4 Phantom som också är stor och klumpig men ändå ser smäcker ut. Tänderna….det var ju en ide som blev fel även i verkligheten.Målades över ganska omgående.Han dom målade dessa hade noll konstnärligt sinne eller var påverkad av div.substanser,ha,ha. Men 18 Mk.82 bomber i lasten kommer att tuffa till den….men också göra den ännu mer "osmäcker"
#20 men det är ju att ev de mest rofyllda momenten
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#21 Ha,ha,ha…..jo,tjena. Men jag ska inte klaga.Tidigare ägare hade putsat till dom så det momentet slapp jag.
Måla stridsvagnshjul är en av livets höjdpunkter 👍
Snygg maskin!
Tack! Lösa bandlänkar platsar väl i den kategorin också kan jag tänka…..livets höjdpunkter.
#24 Robban du vet, meningen med livet:)) skönt bygge hur som helst!
Mycket, mycket fin! Som sagt, imponerande att den står på egna ben när den ser så baktung ut…
Tack! Aires cockpit fungerar som nosvikt. När jag monterade den blev det inte någon plats för några blyvikter men det löste sig ändå.
Massiv elegans 👍
Blir bara bättre och bättre detta, väntar spänt på fortsättningen. 🙂
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
#31-32,stort tack! Hade ju varit enklare om huven varit på plats när jag målade camot. Men det var ett limfingeravtryck på den så jag har ägnat tid åt att polera upp den. Sen är huvmaskning….ja,ni gissar rätt…tråkigt,ha,ha. Nåja,jag maskar med Post-It lappar som är snälla mot underlaget och tänker på att inte blåsa in färg under skarven.
Det följde med en hel del etsprylar med Aires cockpiten.Detta är ren hatkärlek men det börjar bli bara kärlek. Har sagt många gånger,-Aldrig mer! Men det gäller att fokusera och ta det i omgångar…..och inse att det inte är nödvändigt att försöka få dit varenda del. Det underlättar också att skalan är 1/48.
Nice work mister:)
Japp, ännu ett fint arbete Robban. Plattan blev ju grymt bra, Grattis! /Erik
Helsnyggt bygge! Även om jag inte är speciellt förtjust i A-7:or men ändå …
#53-54 Stort tack! Börjar få en viss vana på dessa basplattor. Har två kartonger klinker som blivit över så det blir nog några fler. Jag tycker att A-7'an som modell är rätt ful.Stor och klumpig,ser ut som om den ska ramla baklänges. Men bredvid Phantomen ser den nästan liten ut.Men Phantomen har något som A-7'an saknar,snygga linjer.
Stiligt och imponerande bygge i alla avseenden! Hatten av och tummarna i vädret! 👍👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Grymt läcker kärra, av någon anledning har jag alltid gillat A-7:an och din är en av de läckraste byggen på den jag har sett. 👍 👍 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Ett mycket fint bygge. Mycket inspirerande!
Riktigt snyggt bygge, imponerande jobb med både detaljer och målning!👍
Det har varit ett nöje att följt dig Robban i det här bygget som resulterade i en RIKTIGT fin kärra!
#56-60 Stort tack grabbar! Tycker det är kul att ens byggen är inspirerande och jag hoppas att jag med mina ibland virriga byggtrådar lyckas förmedla det som jag tycker är viktigast med vår hobby-att det inte behöver vara så jäkla allvarligt.Jag bygger för att ha skoj. Om inte varje nit är korrekt,tja det bryr jag mig inte om. Jag kollar på mina modeller i vitrinen och känner mig glad….det är nog skälet till att jag håller på med detta.